Koemelkallergie of toch iets anders? Update

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwartje, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwartje

Zwartje Lid

19 sep 2016
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nav mijn vorige topic van 1 juli wil ik graag een update plaatsen. Ik zie dat dat in mijn oude topic niet meer kan.

http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/koemelkallergie-of-toch-iets-anders.658958/

Inmiddels zijn we er achter dat ons zoontje toch koemelkallergie heeft. Ook heeft hij last van reflux en kan hij minder goed tegen prikkels.

We zijn via een second opinion terecht gekomen bij een ander ziekenhuis. Hier zijn we gestart met neocate en ons zoontje deed het daar een stuk beter op. Omdat de reflux klachten wel bleven is hij uiteindelijk toch een week opgenomen op de kinderafdeling. Ook hier wilde de zaalarts eerst weer dat wij ouders naar huis zouden gaan. Gelukkig heeft de arts van ons zoontje toen geregeld dat ik erbij mocht blijven.

De opname is een goede keus geweest. Het was intensief, maar we hebben veel geleerd en veel tips gehad. Vooral de logopedist heeft ons goed kunnen helpen. Helaas is er voor zijn reflux niet veel wat helpt, maar is het met nog meer rust en regelmaat nu redelijk onder controle.

Vorige week moesten we provoceren door over te gaan op koemelk flesvoeding. Onze kinderarts dacht dat ons zoontje niet allergisch was. Met enige tegenzin toch weer terug gegaan naar koemelk flesvoeding en heel langzaam kwamen de klachten weer terug. Ons zoontje werd weer de chagrijnige, ontevreden baby van in het begin. Volgens de kinderarts is kma nu bewezen en reageert ons zoontje niet anafylaktisch maar langzaam op koemelk. Daarom had normaal provoceren dmv 1 dag koemelk geven geen zin. Ik wist niet dat deze langzame reactie ook bestond.

Tijdens mijn zoektocht naar de oplossing voor de klachten van ons zoontje heb ik heel veel naar mijn hoofd gekregen. Iedereen wist het wel beter, het lag aan de ouders, teveel spanning, gestreste moeder etc. Zowel familie als professionals in de zorg hadden soms hun mening keihard klaar staan. Ik hoop dat ik met mijn verhaal andere mama's die op dit moment in hetzelfde schuitje zitten een beetje moed kan geven. Want je moedergevoel heeft het heel vaak bij het juiste eind. Ik heb zo veel aan mezelf getwijfeld en uiteindelijk klopte mijn gevoel toch. Gelukkig gaan we nu de goede richting op en word ons zoontje met de dag vrolijker en gezelliger :)

Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Fijn zeg dat het een stuk beter gaat!

Wbt de reflux, je zegt dat er verder niks meer aan te doen is, maar heb je daar al medicatie voor dan?

Deel Deze Pagina