Borsten voelen leger, lang voeden, geen structuur?!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kellebel1987, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    2 weken gekeden ben ik bevallen van een prachtige zoon! Ik had al heel snel veel voeding en mijn zoon was hele tijd tevreden met maar 1 borst, hij wilde de tweede echt niet aanhappen en ik vond het eerlijk gezegd ook wel handig! Mijn productie bleef m.i. Ook goed op peil dus heb vanaf vorge week woensdag iedere keer 1 borst aangeboden met voeden. Nu heeft zoon zondag een regeldag gehad en sindsdien is het eigenlijk aanmodderen... Hij is niet meer tevreden na 1 borst, krijgt de tweede, is na een kwartier weer ontevreden krijgt dan weer een borst en zo ben ik soms wel 2-3 uur aan het aanklooien! Ook voelen sinds zondag mijn borsten een stuk leger aan ( of niet zo vol als eerst) zelfs wanneer er in de nacht meer uren tussen zitten staan ze niet bepaald op ploffen ofzo! Wel merk ik dat als ik de ene borst geef de andere ook toe schiet en lekt, mn compres is dan nat! Maar waarom blijven ze dan zo 'leeg' aanvoelen? Is het normaal dat ze na 2 weken niet meer zo 'strak' gaan staan na een lange tijd? En hoe breng ik met dat lang voeden structuur in borst aanbieden? Soms drinkt hij 3 x uit verschillende borsten, dan weer 1 x etc... Ik voel me op dit moment echt aankloten en ben bang dat mijn productie hierdoor keldert... Ook het lange voeden vind ik verschrikkelijk lastig tov mijn dochter... vanochtend begon ze heel hard te huilen toen ik zoon weer moest gaan voeden.. Zoon dan even laten wachten is ook weer geen optie want die krijst dan zo hard dat ze DAAR weer van gaat huilen.. :(.. Ik vind het erg fijn om mijn zoon te kunnen voeden en hij groeit als kool erop maar dat lange voeden vind ik echt heeeel zwaar vallen...:(

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Het klikt alsof hij alsnog aan het regelen is.
    Dat je borsten slapper aanvoelen zegt niks, het kan in de eerste week ook de stuwing zijn geweest waardoor ze zo hard aanvoelen.
    Dat je andere borst toeschiet tijdens het voeden is normaal, als je echt heel veel lekt zou je het bv kunnen opvangen met speciale bakjes, dan spaar je gelijk al wat om later te kunnen geven!
    Maak het jullie comfortabel, en voed wanneer hij wil. Ga eventueel lekker op bed liggen op je zij zodat je hem ook niet vast hoeft te houden of zorg voor goede ondersteuning op de bank
    Drinken en eten binnen handbereik net als evt een boek of de tv.
    Vraag evt iemand in je omgeving om op je dochtertje te passen of neem haar er gezellig bij!

Succes!

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Daar komt echt wel snel verbetering in, dat lange drinken.
    Voel je wel een toeschietreflex als je voedt? Het gevoel van lege borsten is ook niet zo gek, je merkt waarschijnlijk dat ze wel voller worden naarmate je langere tijd niet voed.

Misschien kan je hem bijvoorbeeld twee borsten geven en je dochter ondertussen voorlezen? Daarna zoon in de draagzak (als je die hebt..) en even iets met je dochter gaan doen. Vaak vinden kleintjes het heerlijk om even rondgehobbeld te worden na het eten, misschien is hij gewoon ook moe dan?

Deel Deze Pagina