Dames, Ik zit met een heel vervelend probleem bij ons dochtertje. Ons meisje is nu 20 maanden, en met 32 weken geboren. Al vanaf de geboorte heeft zij problemen met haar ontlasting. Dit word met de week erger ! Van de kinderarts heeft ze verschillende middeltjes gehad, maar zonder het gewenste effect. Thuis krijgt ze meerdere malen per dag roosvice laxo. Ook dit heeft nu geen effect meer. Ons meisje heeft 1x in de 1,5 week ontlasting, waarbij ze gilt en hysterische is van de pijn. Er komt dan een hele grote " bol " uit waarbij de anus helemaal gespannen staat. Vaak zit er dan ook bloed bij. Nu is het weer ruim een week geleden dat ze ontlasting heeft gehad, haar buikje is enorm dik nu. ze heeft momenten dat ze perst maar zonder resultaat....alleen een hoop gegil en gehuil van de pijn. Op het ziekenhuis hebben ze een jaar geleden een echo gemaakt net na dat ze ontlasting had gehad....er was toen niets vreemd te zien. Toch heb ik het gevoel dat er iets aan de hand is. Ik ben echt in staat om naar de hp te gaan, als ze morgen nog steeds geen ontlasting heeft gehad....of misschien naar de ehbo.... Wat denken jullie ???
naar de huisarts en erop staan dat ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis! dit kan toch niet? is echt niet normaal! en als er weer uit komt dat ze niks kunnen vinden, een second opinion vragen, desnoods naar een ander ziekenhuis gaan! meid na mijn bevalling durfde ik zelf niet en ben ongeveer 4 dagen niet naar de wc geweest en toen ik toch echt er aan toe moest geven heb ik met zoveel pijn en moeite een uur op de wc gezeten met als resultaat de mededeling aan mijn vriend dat dat erger en pijnlijker was dan bevallen! dus moet je nagaan wat je kleine meisje moet doorstaan na 1,5 week niet gepoept te hebben! echt hier mee aan de bel trekken!!!!
Ik zou naar de Huisarts gaan,lijkt me duidelijk dat ze pijn heeft. Net zoals Marije schrijft, kunnen ze niets vinden,laat je dan doorverwijzen, moet toch ergens iets te vinden zijn.
Contact opnemen met kinderarts met je probleem. Het speelt niet een week of zo. Dit lijkt me ook niet normaal. Sterkte het is niet prettig om je uk pijn te zien lijden.
Idd naar de ha gaan.. Mijn moeder vertelde mij laatst dat wanneer het vroeger bij mij niet zo goed ging met de ontlasting ze een stukje zeep in mijn anus stopte.. Schijnt te helpen. Weet alleen niet of het echt goed is.. Ach.. ik weet er niks meer van, dus zal wel meevallen Sterkte!
Ik zou toch ook nogmaals naar de ha gaan hiermee. Ik denk overigens wel dat het een vicieuze cirkel is waar ze in zit. Op een gegeven moment heeft ze waarschijnlijk pijn bij het poepen gekregen. Omdat ze dat natuurlijk niet fijn vond is ze het langer op gaan houden, met als gevolg dat haar ontlasting hard(er) werd. Gevolg > nog meer pijn bij het poepen. En zo krijg je dus dat ze bang is voor de pijn, het op gaat houden en als ze dan eenmaal echt echt moet het dus idd weer zeer doet.
Dames, bedankt voor jullie reactie. Ze hebben nooit echt onderzoeken gedaan, omdat er volgens de artsen toch niks uitkomt. Ik geloof daar niet meer in. Via de huisarts had ik een echo kunnen regelen, toen deze werd gemaakt had ze net ontlasting gehad en waren haar darmen leeg. Maar volgens mij kan ze ook een probleem bij/aan haar anus hebben, en hoeft het dus niet perse van de darmen te komen. Ik doe alles m.b.t voeding om haar te laten poepen, maar het werkt gewoon niet ! Als ze een thermometer ziet word ze helemaal panische, en begint " nee auw " te schreeuwen....Dus ook tempen met flink wat vaseline is geen optie. Dan trilt ze over heel haar lijfje van de pijn. 1,5 week geleden tijdens de ontlasting heeft ze een uur gehuild, ze deed er toen ook een uur over. Ik heb toen flink op haar buikje lopen drukken. Haar anusje stond helemaal open...maar de bol was zo groot dat die er niet uit kon....ik heb die er letterlijk moeten uittrekken. Dit gaat mij heel erg aan mijn hart, en ik heb verdriet als ik mijn dochter zo zie....maar vroeg me dus idd af of ik in het weekend de hp of ehbo hiermee " lastig " mag vallen.
Ik heb eigenlijk geen tips voor je, maar wilde je wel sterkte wensen. Heel sneu voor je meisje dat ze hier zo'n last van heeft en voor jou als ouder natuurlijk ook heel naar om je kindje zo te zien lijden. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.
ja tuurlijk mag dat, het gaat toch om de gezondheid van je kindje!!! er zijn ouders die de hp of ehbo in het weekend lastig vallen omdat ze een paar dagen verkouden zijn dus jij mag dat zeker!!!
Misschien kun je een klysma vragen voor je meisje? Niet ideaal om te blijven gebruiken, maar voor nu misschien wel even een oplossing. En verder heel hard gaan zeuren bij de dokter dat je doorverwezen wil worden en eventueel een second opinion, want dit kan natuurlijk niet zo door blijven gaan.
Ik zou dan toch gewoon de HP bellen. Nee heb je, Ja kun je krijgen! En anders toch maandag naar de huisarts gaan en een doorverwijzing vragen zodat ze het toch eens goed gaan onderzoeken.
oh wat zonde voor je dochter. hier had dochter ook af en toe last van harde ontlasting (heel soms nog) en dat vond ik al zonde. maar dat was eens 2-3dagen. ik zou zeker bellen en gaan en bij je huisarts blijven zeuren. ik hoop dat er voor jullie vlug een oplossing gevonden wordt, want dit is echt niet fijn voor jou en je dochter. heel veel succes.
Mijn dochter heeft het ook een tijdje gehad. ik heb toen ook de hap gebelt om 3 uur snachts, kind kon er gewoon niet van slapen. Ik kreeg toen het advies om haar anus in te smeren met sudo of vaseline. En toch even met de termometer. het was wel gillen maar de volgende dag heeft ze ontlasting gehad. Maar dit was eenmalig, bij jouwn meisje duurt het veel langer. Gewoon even bellen en je verhaal voorleggen. Idg heel veel succes en sterkte
Kan je niet met haar naar een poeppoli? Ik weet dat sommige ziekenhuizen dit hebben maar weet verder niet hoe dit in zijn werk gaat. Het kan natuurlijk goed zijn dat ze niks mankeert maar bang is om te poepen omdat het pijn doet en het dan op gaat houden.
dit is zeker iets om mee naar de huisartsenpost te gaan hoor. vooral omdat je dan een andere arts te zien krijgt dan je huisarts. hier hebben we het ook gehad.. tot dat ik als tussendoortje bruine bonen hap van Olvarit ging geven.. dat werkte wel laxerend.. maar inderdaad wat andere meiden al zeggen.. je kleine weet dat poepen zeer doet.. dus zal ze het net zo lang proberen op te houden tot het niet meer anders kan.. Als je naar de HAP gaat, vraag gelijk iets voor de wondjes aan haar anus.. een creme.. zodat dat in ieder geval wat rust krijgt. wat mijn ervaring ook is, is dat roosvicee laxo lang niet voldoende is.. ik hoop dat de problemen niet al te lang duren.. dit is echt vervelend! succes
ik zat vanmorgen nog te denken, je hebt ook lactulose dat is ook om het dunner te maken. er zijn wel meer dingen om het zachter/dunner te maken. dus ik zou gewoon gaan, zoals hierboven ook geschreven is, al is het maar om een andere dokter te zien. succes
Ach jee, arme meid! Ik heb het zelf heel erg gehad na de bevalling (het gaat pas net een beetje beter) en het was zo vreselijk pijnlijk! Ik heb er zelfs een keer mijn man voor naar huis laten komen omdat ik bang was dat de jongste zou gaan huilen terwijl ik op de wc zat. Dat gun je zo'n kleintje echt niet! Ik zou inderdaad om een doorverwijzing vragen en je niet meer laten afschepen totdat het beter gaat!
een warm badje...ontspant en helpt misschien ook? lauw water...absoluut geen witbrood maar ik denk dat je dat al niet geeft... sterkte met de kleine..
weetje als je geen vertrouwen hebt in artsen en medici meer en je wil wat voor je kind probeer een homeopaat of anders een osteopaat. Die kan ook voelen of er iets "verkeerd" zit en dmv massage het dragelijker maken.
ik dacht ook meteen aan lactulose. Het is een vrij onschuldig middel. Tycho heeft het gehad toen hij 4maanden is. Ik deed 2ml ofsow in zn fles en nog voor de fles erna had hij vaak een poepluier.Tycho kon toen ook zo moeilijk poepen, het persen deed hem zo zeer dat hij het uitgilde van de pijn. Zijn buik werd hard en pas als hij alles eruit had, ging het weer beter met hem. Ik kreeg eerst 2x een klisma, maar toen bleek dat dat niet voldoende was kreeg ik dus dit van de huisarts. Sterkte met je meisje! Vervelend dat ze zo'n pijn heeft !! En als jij denkt dat er echt iets aan d ehand is, dan zou ik gewoon de HAP bellen. Kan jou het schelen, alles om je meisje geen pijn meer te laten hebebn toch?? xxx Sassie