Baby dysmatuur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marloes1977, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes1977

3 mrt 2016
    48
    0
    0
    In de zorg
    Overijssel
    Hoi,

Over 6 weken zal ik worden ingeleid. Ik ben dan 37 weken zwanger, de baby wordt dan geschat op zo'n 2000 gram.
    Er is sprake van een symmetrische groeivertraging. Ze kunnen tot nu toe geen afwijkingen vinden, alles ziet er goed uit op de echo's die ik om de week krijg (en ook uit de vruchtwaterpunctie kwam niks).

Nu vraag ik me af, wat kan ik verwachten na de geboorte?
    Is er een kans dat ik mijn baby snel mee naar huis krijg of moet ik toch eerder denken aan de couveuse? Dat ze een paar dagen of zelfs een paar weken moet blijven?
    Natuurlijk is hier op dit moment nog niks over te zeggen, maar ik zou graag weten wat er meestal gebeurt als baby's met dit gewicht geboren worden.

Groetjes, Marloes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marloes,

het beleid verschilt helaas per ziekenhuism dus ik kan je er inderdaad niet iets met meer zekerheid over zeggen. Wel is het zo dat kindjes die dysmatuur zijn en rand pprematuur zoals bij jou dan bij 37 weken, vaak meer moeite hebben met drinken, temperatuur op peil houden etc. Ze zijn ook wat vatbaarder voor infecties. Sommige ziekenhuizen wachten tot 2500 gram, maar er zijn er ook, dat wanneer er goede groei bij het kindje is en de controles zijn een x-aantal uur dagen goed, het kindje al eerder mee naar huis kan. Kans bestaat inderdaad dat het kindje in een couveuse moet, maar dat ligt ook aan hoe goed het kindje het doet. Spannend, maar het is inderdaad afwachten. Kleine kindjes zijn vaak wel pittige dingen, dus wie weet gaat het wel heel goed meteen.

Groetjes BRigitte

3. Marloes1977

3 mrt 2016
    48
    0
    0
    In de zorg
    Overijssel
    Bedankt voor je antwoord :)

Deel Deze Pagina