Hoi verloskundige, Bij mijn eerste kindje heb ik de GTT moeten doen, maar mijn suiker is van zichzelf erg laag (schijnt door de PCO te komen), hierdoor ben ik de vorige keer ernstig ziek geweest. Heb enorme hartkloppingen gehad en heb 2 dagen lang alleen maar overgegeven. Zowel de oude verloskundige (haar praltijk is overgenomen na pensioen), huisarts als gynaecoloog adviseerde deze test nooit meer te laten doen, omdat ik de kans heb dat het grotere gevolgen heeft voor mij en het kindje. Maar nu wil deze verloskundige toch dat ik de GTT doe want dit is verplicht want zit 0.4 boven het BMI wat er voor staat. Mijn man heeft al aangekaart dat hij niet wil dat dit gebeurd maar ze blijft volhouden dat het verplicht is, maar is dit ook zo? Groetjes Satijnvlinder
Hoi Satijnvlinder, ze kunnen je tot niets verplichten en als je echt ziek bent geweest, hebt je een goede reden om af te wijken van het protocol. Je kunt dan eerst op andere manieren je suiker testen. Blijft er uit komen dat deze gestoord is, dan is het wellicht nog het verwegen waard, maar ik zou er zelf niet heel moeilijk over doen als ik je verloskundige was, zeker omdat de gyn het met je eens is. Groetjes Brigitte
Dank je wel voor je antwoord. Vandaag toevallig bij de andere verloskundige geweest en deze gaf aan 2x nuchter te willen prikken en gaat morgen ook mijn situatie met de gynaecoloog overleggen. Ze zei inderdaad dat ze omdat ik de vorige keer zo ziek ben geweest ze mij niet nog een keer er mee wil pesten. Heb nu wel aangekaart dat ik het vervelend vond dat haar collega mij het gevoel gaf geen keuze te hebben. Nogmaals bedankt voor het antwoord