hoi allemaal, Erikje loopt nog niet los maar hij gaat elke dag vooruit met oefenen. Nu vragen we ons het volgende af. Mijn man had ergens gelezen dat als je de kleine een stokje in zijn handen geeft en dat zelf dan vasthoud en dan laten lopen en dan opeens gewoon loslaten dat ze dan zelf kunnen lopen. Dit werkt wel. Hij zet zo dan alleen een stuk of toen passen zelf. Maar dit is wel onbewust. Is dit wel de juiste manier om hem los te leren lopen? En dan het volgende. Als hij dan los loopt en zich ervan bewust word dat ie los loopt dan stopt ie en laat ie zich achterover vallen We konden hem elke keer net op tijd opvangen. maar eng is het wel want stel dat we er 'n keer niet op tijd bij zijn? Dat achterover vallen is trouwens een spelletje van hem. Als ie op bed zit dan laat ie zich eigen ook vaak voor de lol achterover vallen. Vind ie heel leuk. Maar goed, nu doet ie dat ook als ie staat Hoe kunnen we er nou voor zorgen dat ie niet zijn eigen achterover laat vallen als ie staat? En is dat lopen met zo'n stokje en stiekem loslaten. Is dat wel een goede manier om zelf te leren lopen? Alvast bedankt voor de reacties! Liefs Mamzie
het los lopen dat leren ze vanzelf heb geduld. hoe je het kan leren dat ie zich niet laat vallen weet ik niet.
wij gingen hier tegenover elkaar zitten op de grond en onze eerste liep dan van papa naar mama en stiekem gingen we steeds verder uit elkaar zitten maar heel erg veel hebben we dit niet gedaan ik zou er niet heel veel mee bezig zijn zodat hij het mss niet meer leuk vindt lopen komt wel wanneer hij er aan toe is het leren dat ie zich niet laat vallen tja geen idee als het zeer genoeg doet zal hij er mss toch een keer mee ophouden
Hier ook geoefend met tegenover elkaar zitten, maar op een avond kwam hij opeens zelf aanlopen! Het komt echt wel goed
hoi hoi, ja weet wel dat ik geduld moet hebben. Heb ik ook hoor Maar was gewoon benieuwd of dat met die stok een goede methode is of dat het afgeraden word. En dan meer dat opeens stiekem los laten als ie aan het lopen is. Is dat goed of moet ie zelf BEGINNEN met los lopen?
Hier liep Annika ineens los gisteren, ik had haar mijn huissleutels gegeven en ineens was ze zo druk met de sleutels bezig dat ze zonder het zelf te merken los liep. Ik denk idd dat iets in handen geven kan helpen om dát moment van afleiding te geven, maar ik denk niet dat het sneller gaat, ze had het zonder die sleutels ook wel gedaan denk ik.
Mijn zus heeft Daan buiten laten spelen met een krote broek en binnen 2 dagen liep daan. want kruipen over stenen is nou niet echt heel erg fijn