hallo dames, Ik heb deze week 4 keer posi getest, eerst een iniminie streepje en nu langzaam wordt de streep duidelijker. Dus ik ben echt echt zwanger! maar wat nu? ik heb me suf gegoogled naar een vk of gyn in de buurt. wie van de 2 moet ik bellen of de ha? Ik kan het ook niet echt ergens op het forum vandaan halen, wanneer je wie belt... En waar je de vk of gyn vandaan haalt.. En iedereen die zwanger is lijkt te weten wat te doen behalve tante sjaan niet XD Groetjes Ele
Normaal moet je een Vk bellen of je moet al eerder bij de gyn gelopen hebben voor controle's of een indicatie ervoor hebben. Als j een indicatie krijgt krijg je die vaak van je ha (als zwanger worden niet lukt) of van je vk,dat gebeurt hier bij bijv kindjes die te klein zijn of juist te groot zijn,bij mijn vk worden tweelingen ook naar de gyn gestuurd hoorde ik maar weet niet of dat normaal is. Ook als je al meerdere miskramen hebt gehad ga je naar de gyn. Of als je bepaalde ziekten hebt enzo maar dan verwijst de vk je door.
Aha ty, voorlopig is het gewoon dan de vk voor mij... maar hoe kom ik daaraan? Of ik bel gewoon zometeen eens de ha op, misschien dat die me het een en ander kan uitleggen.. ben ondanks dat ik dit forum heb uitgeplozen een leek en een groentje in het zwanger zijn
Je kunt gewoon kijken via google en let er wel op wat hun werkbereik is (welke plaatsten ze werken). Ook kun je je ha bellen om te vragen naar een vk maar ik heb de mijne uit het telefoonboek. Ik heb de voor mij dichtsbijzeinde gekozen (de andere zit aan de andere kant van de stad en ik heb geen auto) Heb er veel plezier gehad en ga daar de volgende keer opnieuw naar toe.
ik zelf heb ook eerst me huisarts gebeld, die was enthousiast dat ik mocht langskomen. hij heeft t een en ander uitgelegd en ook gezegd welke vk ik tussen kon kiezen en van zn vrouw(de assistente) kreeg ik allemaal boekjes over zwanger zijn en informatie over de vk. Dus je kan altijd eerst ff je ha bellen
Haha, ik had ook geen flauw idee wat ik moest doen, toen ik zwanger was, met 7 of 8 weken ofzo heb ik eens de vk gebeld. Had het nummer van de huisarts gekregen. Dit keer eerder gebeld, kon ik tenminste ook eerder voor de eerste echo komen, vorige keer zat alles al volgepland. Gefeliciteerd!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Over het algemeen ga je naar een VK, mits je bij een gyn hebt gelopen i.vm. niet zwanger raken of controles. Je HA weet welke VK er in jouw woonplaats zijn en kan je hierin advies geven. Ikzelf heb gegoogled op "verloskundige 'woonplaats'" en dan geeft hij ook resultaten. Ik heb toen van alle VK's de sites gelezen en degene die me het meest aansprak heb ik gekozen. Veel succes!
'k heb gewoon gegoogled. Verloskundige en woonplaats en dan kijken of er een in de buurt zit `toevallig zit de mijne bij de ha. Altijd makkelijk...
Welkom in de wereld van zwangere vrouwen! De wereld waar je een heerlijke kluns kunt voelen en alles nieuw voor je is! Hier wat het t zelfde hoor (ook zwanger van de eerste) geen idee wie je wanneer waarvoor moet bellen. Maar t leert snel.
Ik heb de huisarts gebeld nadat ik een positieve test in handen had. Van hun heb ik een formulier meegekregen met het adres van de VK. Die heb ik daarna gebeld en een eerste afspraak gemaakt. Alles is nieuw en vreemd (ook eerste zwangerschap voor mij). Ik heb vorige week een intake gehad en gisteren een kort gesprek met de VK. 4 februari heb ik (nou ja wij) de eerste echo. Maar ik laat het ook een beetje over me heen komen, hahaha weet ook niet alles
Ik ben via google bij een VK in de buurt terecht gekomen. Gewoon gebeld en een afspraak gemaakt. Mijn gevoel bij het net ontdekken is een beetje als de Heineken reclame waarbij ze een bar op een planeet zetten: And now we wait! Want van het ontdekken tot de eerste echo duurt laaaaaaaaaang
Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is ook een beetje afhankelijk waar je woont, in een klein dorp wordt vaak de huisarts eerst gebeld. Hoe dan ook, een VK moet je in ieder geval gaan zoeken, maar als je dat moeilijk vind, dan kan je HA daar zeker in adviseren. Ik zou toch ook de HA inlichten, zodat ze daar ook weten dat je zwanger bent in verband met evt. voor te schrijven medicatie enzo. Lekker genieten hoor! Liefs
Super bedankt voor jullie berichten... Ik ebn idd naar de ha gegaan en die kon me niet verder helpen aan adressen.. gaf me het advies om de gouden gids te proberen.. aha.. daar was ik zelf ook al achter, maar hoe weet je welke vk je dan moet nemen? Ik ben tot zujuist aan het bellen gegaan.. jeetje, de een heeft wel avond spreekuur, de andere niet... de een maakt een echo met 10 de ander met 12 weken.... is dat normaal pas bij 8 weken? ik zie nml meerdere dames die al een echo eerder krijgen.. ik kon wel al op gesprek komen over 4 weken bij de meesten.. dan ben ik wel 8 weken
Toch raar dat de huisarts je geen adressen kon geven : Maar goed, Ik krijg mijn eerste echo rond 9 weken. Volgens mij verschilt dat wel inderdaad. Volgens mij ligt het erook aan of de vk een eigen echoschopiste heeft, anders moet je volgens mij naar het ziekenhuis
Volgens mij krijg je alleen eerder een echo als je meerdere miskramen hebt gehad, erg onzeker bent, je niet weet hoelang je zwanger bent, enz. Volgens mij is bij 12 weken en 20 weken standaard.