Het ging een hele tijd goed hier met luiers van de Albert Heijn, en sinds kort ook soms Etos (aangezien die luiers van dezelfde fabriek komen, en dus gewoon hetzelfde zijn). Maar nu ineens krijgt mijn dochter vreselijke luieruitslag van de luiers! Dezelfde uitslag die ze maanden geleden ook kreeg toen we een keer Kruidvat luiers probeerden. Die luiers stonken toen zó chemisch! Dus waarschijnlijk lag het toen aan de gebruikte chemicaliën. De AH luiers hebben nooit die geur gehad. Totdat... ik gister een nieuw pak opende... *poef* meteen die typische chemische geur waar ik zo alert op ben geworden... Dus vraag ik me nu af of de AH (en dus ook Etos) ineens meer chemicaliën in zijn luiers is gaan gebruiken. Hebben jullie hier iets van gemerkt? Vinden jullie de luiers ook ineens meer chemisch stinken? En krijgen jullie kindjes er toevallig nu ook plots luieruitslag van?
Ik vroeg mij al af of dat het in mijn hoofd zat, of dat het echt aan de luiers ligt. Ik lees je bericht en denk meteen: zie je wel! Toch maar weer even over over pampers baby dry.
Vanwege alle chemische troep in de wegwerpluiers, zijn wij wasbare gaan gebruiken. Helaas kan mijn zoontje deze 's nachts niet aan (te lang nat) en gebruiken we voor de nacht wegwerp. Het was even zoeken, maar wij gebruiken de luiers van Bambo: Milieuvriendelijke luiers ecologisch met Nordic Swan keurmerk Superfijne luiers!
Aha! Zie je wel... Mijn dochter reageert nu heel heftig op de meeste merken wegwerpluiers. We zijn nu overgestapt op Naty luiers van Nature Babycare (Etos), en ook de billendoekjes ervan inclusief extra veel Neutral baby olie erbij gegooid, en haar luieruitslag begint eindelijk weg te trekken. Het ziet ernaar uit dat we over moeten op de ecologische luiers zonder al te veel chemicaliën. En wellicht ook over op wasbaar. Dank voor de tip Kiekske!
Ik heb niks gemerkt en wij gebruiken Etos luiers. Maar mijn dochter heeft sowieso nooit luieruitslag.