Vlees eten....

Discussie in 'Voeding' gestart door Cindy81, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ons zoontje is ruim 10 maanden en eet en lust eigenlijk alles, alleen vlees wil er niet in.

Op brood wel wat smeerworst, maar niet van harte. Als ik er bijv. kipfilet op doe, spuugt hij het brood weer uit.

Bij het avondeten proeft hij wel, maar spuugt het dan ook weer uit. We hebben al verschillende soorten geprobeerd: gehakt, tartaar, kip, etc. maar alles wordt met z'n tongetje weer naar buiten gewerkt. Met bijbehorend vies gezicht :D

We blijven aanbieden, het zal vast wel een keer binnen blijven, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe dit ging/gaat bij jullie kindjes?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gewoon aan blijven bieden inderdaad, onze dochter eet pas vlees vanaf anderhalf jaar en nog steeds niet alles..

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier werd het meteengegeten.... En als je een prakkie maakt van bijv. Bonen met aardappels enwat gerult gehakt?

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Dan eet ie het wel, maar ook niet altijd hoor. Maar die prakkies maak ik eigenlijk nooit meer sinds hij zelf stukken groenten en aardappel kan eten.

Vis eet hij overigens wel...

5. tuc

tuc Niet meer actief

mijn oudste at als baby ook heel weinig vlees, hier ging plakjes beleg op brood trouwens wel goed, maar bij het avondeten drama. Nu is ze 4,5 en eet nog heel weinig vlees, ik denk geen vleesliefhebber.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een vega in de dop! Niet druk om maken. af en toe blijven proberen. Hij heeft nog helemaal geen vlees nodig. En als hij wel vis eet.. Yeah! Peulvruchten zijn een goeie vervanger voor vlees op dit moment

7. Islah

Islah Niet meer actief

Tofu kan je ook proberen, dat heeft namelijk best een neutrale smaak.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf houden bij vlees of kip door een sausje heen ( rode tomatensaus bij de spagetti, kip bij de rijst ) en verder gewoon blijven aanbieden. Vleeswaren op brood niet lusten, dat snap ik wel... Smeerworst is geen vlees, dat is troep. ;) dat zou ik echt niet aan een baby geven.

Deel Deze Pagina