Wat op brood?

Discussion in 'Voeding' started by nikeh, Jun 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikeh

nikeh Lid

Jan 30, 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    Ons zoontje is nu 7,5 maand. We geven hem nu brood met een beetje boter en smeerkaas of (af en toe) smeerworst. Wat zouden we hem nog meer aan kunnen bieden op brood?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou zeker niet te vaak smeerkaas of smeerworst aanbieden, wegens het hoge zout- en vetgehalte.

Beter is appelstroop, geplette avocado, verse kaas (zonder zout), kerstomaatjes met olijfolie, geprakte banaan, druiven, aardbeien... er is zoveel keus!

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

(Room)boter is voorlopig prima! Smeerkaas en smeerworst vind ik nogal zout, als je graag iets anders wil dan boter zou ik kiezen voor beleg als appelstroop, geprakte banaan of geprakte goed rijpe peer ofzo.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Dochterlief heeft tot ca 1 jaar alleen roomboter op brood gegeten. Al bood ik soms wel beleg aan, ze wilde het niet.

Maar smeerkaas en leverpastei/smeerworst niet te vaak geven. Zelfs nu ze al 2 is geef ik het nog bijna niet.
    Evt. alternatieven: appelstroop, geprakt fruit, (ananas)roomkaas, avocado of kaas.

5. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

hier eet ze : smeerkaas af en toe, smeerworst, appelstroop, perenstroop,boterhamworst,kipfilet, advecado,geplette banaan..

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt hij boter op zijn brood. Af en toe wat avocado als ik dat nog had liggen.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Hier krijgt ons zoontje af en toe leverworst en smeerkaas, appelstroop, kipfilet, boterhamworst of alleen boter... Als ik nog fruithap over heb van die ochtend dan krijgt ie dat ook weleens op brood, ook geliefd hier!

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Hier alleen zonnatura jam/appelstroop. Smeerworst krijgt mijn oudste nog niet eens. Echt ongezonde rommel is dat, zelfde geld voor smeerkaas.
    Mijn jongste heeft nog geen tanden, dus worst enzo kan er nog niet op.

9. huggy

huggy Actief lid

Apr 10, 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Hier ongezouten roomboter, vegetarische kruidenpaté, suikervrije appel/peren/dadelstroop of jam, of een rabarber of tomatenprutje wat ik wel eens maak.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier nog steeds alleen maar halvarine eigenlijk. Laatste week begint ze door te krijgen dat wij nog iets anders op ons brood doen en daar nieuwsgierig naar te worden, maar toen ik van de week wat vruchtenhageltjes op een stukje brood deed, vond ze dat maar gek toch nog :)
    Blijft dus gewoon nog even lekker alleen halvarine :) (Geen roomboter hier, vanwege KMA).

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier tot 1 jaar ook alleen (room)boter op brood gehad... incidenteel en op het kdv wel eens stroop oid.
    Vanaf 1 jaar ook pindakaas, gewone kaas, kipfilet, zonnatura jam (maar is ze niet zo dol op) en tegenwoordig kiest ze helemaal zelf en dat is de ene keer hagelslag, pindakaas, kaas (gewoon of tosti), kipfilet oid.

Zou smeerkaas en vooral smeerworst zo weinig mogelijk geven (of zelfs helemaal niet)... veel zout er rotzooi in!

12. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Waarom roomboter boven halvarine oid?

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Vanwege de goede vetten die erin zitten, waar je kindje goed van kan groeien. En het is het meest pure product wat boter betreft. Geen onnodige toevoegingen...

14. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oké, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Dan koop je de ongezouten, neem ik aan?

15. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Jep!
    Beste is om een gedeelte in een bakje buiten de koelkast te bewaren, anders is het moeilijk smeerbaar!

Share This Page