Hoi allemaal, mijn dochtertje is ruim 3 maanden en ze heeft geregeld dagen waarbij ze ontzettend slecht eet. Ze drinkt dan bijvoorbeeld 3-4 minuten aan de borst en duwt zichzelf daarna weg. Als ik haar dan weer probeer aan te leggen begint ze te gillen. En dit gaat dan een hele dag zo (5 voedingen). Maar er zijn ook dagen waarop ze prima eet. Ik word hier soms best onzeker van, omdat ik natuurlijk wil dat ze goed eet. Zijn er meer moeders die dit herkennen?
Komt ze daarna weer snel(ler) voor de borst of zit er toch een aantal uren tussen evengoed? Heeft ze geen spruw (lijkt mij niet hoor maar goed om alles uit te sluiten)..?
Nee, ze heeft geen spruw. En komt ook pas 3 uur later voor de volgende voeding. Ze maakt ook geen hongerige indruk op deze dagen. Is gewoon vrolijk en dergelijke
Mijn zoontje heeft het ook. Hij heeft verborgen reflux, krijgt daar medicijnen voor en die lijken te helpen. Maar het onrustige drinken blijft. En op sommige dagen drinkt hij dus bar weinig. Hij ligt dan te maaien met zijn armen en te draaien met zijn hoofd. Sinds gister baker ik hem dus tijdens het drinken in en dat helpt wel. Hij drinkt nu wat meer. Wat ik vooral vervelend vind is dat hij het 's nachts inhaalt op zulke dagen. Dan klokt hij opeens met gemak een fles van 200cc leeg, terwijl hij dit overdags nooit doet
Ja klopt, dat doet ze hier ook! 's Nachts drinkt ze rustig en prima. Dat is toch gek? En gister dronk ze bijvoorbeeld een fles van 150 ml leeg en daarna nog 1 borst. Vandaag is het echter weer dramatisch, zo frustrerend! Ik heb bij mijn dochter nooit aan (verborgen) reflux gedacht omdat het maar op sommige dagen voorkomt dat ze zo slecht drinkt.
Hier heeft mijn zoontje dit de afgelopen week ook. Maar dan wel de hele tijd. Volgens mij komt het omdat hij een beetje ziek is (verkouden en afgelopen woensdag ook spugen). Heeft je dochter niet ook wat onder de leden?
Nee, niet dat ik weet. Ze is niet verkouden of iets. Is ook gewoon vrolijk en alert. Ze heeft dit overigens al vanaf haar geboorte, deze dagen. Zal het ook eens aan het CB vragen als we er weer heen moeten.
Ik weet ook niet 100 procent zeker of het nog steeds de reflux is. Hij heeft wel ergens last van volgens mij, omdat hij tussen het drinken door ook persgeluiden maakt en heel soms ook wat jammert. Maar het zal ook een beetje afleiding zijn denk ik, dat hij te veel om zich heen aan het kijken is. Ik weet het ook niet precies, vind het maar lastig. Het is altijd een gevecht het drinken. Hopelijk weten ze er op het KDV wel raad mee, straks drinkt hij daar al helemaal niets...
Ik herken het. Mijn dochtertje heeft dat ook gehad - en dan op héél veel dagen, vaker wel dan niet. Ik gaf ook bv, soms gekolfd, dus dan kon ik wel zien hoe weinig ze binnenkreeg, en dat was zo'n beetje een kwart tot de helft van de 'aanbevolen hoeveelheid'. Het was niet anders. Ik vond het vreselijk vermoeiend en belastend dat dochter telkens lag te brullen bij de voedingen. Dochter had trouwens reflux, waarschijnlijk lag het daaraan.. we hebben ook een paar weken flesvoeding gegeven, maar dan dronk ze ook 'veel te weinig'. En toch.. was het niet echt 'veel te weinig'. Ja, véél minder dan 'hoort' en 'normaal is', dat wel, maar voldoende voor dochter om niet uit te drogen. Dochter is nu anderhalf en drinkt nog steeds bizar weinig
Zou het dan toch (verborgen) reflux kunnen zijn? Het is in ieder geval erg vermoeiend om telkens zo'n 'gevecht' te moeten leveren als ze weer zo'n dag heeft. En frustrerend Ik zal morgen toch het CB eens bellen, kijken wat ze zeggen. We moeten namelijk pas weer op 14 februari die kant op, duurt me te lang
Heel herkenbaar. Hier is het volgens mij een combinatie van afleiiding - de leeftijd! De wereld is te interessant - en buikpijn doordat de darmpjes gaan werken tijdens het drinken. Wat helpt is aandacht vasthouden door veel aankijken, tegen haar praten maar niet te grappig , zingen, geluidjes en rare gezichten. Stevig zitten met haar echt beetje "ingepakt" tussen je en dekentje erover. Ik zit onderuit in de kussens van de bank en met mijn benen opgetrokken, zij ligt in het kuiltje. Hand langs de zijkant van haar hoofdje.. Als het kramp is: even pauze, buik wrijven en warm houden, rechtop tegen me aan en dan ook vrij stevig vasthouden. Na een tijdje is het dan weg en drinkt ze verder.
Mijn dochter heeft ook weleens dagen dat ze minder drinkt. Ze is dan niet onrustig o.i.d., maar is gewoon sneller klaar dan normaal. Zolang ze nog vrolijk en alert is, en regelmatig plasluiers produceert, zou ik me niet al te druk maken. Miriam weegt nu 7.1 kilo en is 64 cm lang, dus ze groeit er best bij