te laat gesolliciteerd

Discussie in 'De lounge' gestart door Sammetje, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Vorige week heb ik gesolliciteerd voor een baan, ik zit nu zonder werk, en kom dus nu niet goed rond. En ook omdat het me zo leuk leek, was ik heel erg enthousiast.. Sluitingsdatum was 23 december. Ik heb de brief 19 december op de bus gedaan.
    Precies op tijd dat wel, ik zag de advertentie staan en heb dezelfde dag de sollicitatie op de bus gedaan. Maar net kreeg ik een brief, daar stond in dat mijn sollicitatie na de sluitingsdatum heb verstuurd, dus niet in behandeling word genomen en dus word vernietigd. Wat overigens niet zo is, dat kan je ook zien aan de datum op de brief. Maar ik denk dat het bij de post gewoon mega druk was, en dat de brief vertraging heeft opgelopen. Wat nu dus niet mijn schuld is. Eigelijk wil ik een brief terug sturen met daarin het verhaal. En dat ze misschien voortaan in december rekening moeten houden dat post wat later komt. Of is dit raar? Wat zouden jullie doen? Wel op een nette manier natuurlijk

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je had zelf ook je sollicitatie eerder kunnen versturen!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Goed lezen is ook een kunst. Ze schrijft toch dat ze dezelfde dag de brief verstuurd heeft.

Ik zou het bedrijf bellen en dit aangeven. Normaal gesproken wachten ze ook een aantal dagen om zeker te weten dat er geen brieven meer binnen komen.

4. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou er niet een brief achteraan sturen met hoe jij erover denkt, nee ik denk niet dat dat gewaardeerd wordt en als je er in de toekomst nog wilt solliciteren dan maak je geen kans meer.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou gewoon even bellen...

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tja maar ze zag hem pas de 19de, ik zou bellen en de siutatie uitleggen, en aangeven toch heel graag in de procedure te willen blijven (mochten ze hem al weggegooid hebben aanbiedien hem na te mailen), wellicht dat ze wel respect hebben voor het fijt dat je belt en dus laat blijken graag te willen.
    veel mensen die MOETEN solliciteren doen het op die manier omdat ze eigelijk niet willen, wellicht dat ze dat ook nu denken.?

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik zou ze absoluut bellen! Gewoon op een nette manier aangeven dat je verbaasd bent over de reden van afwijzing omdat jouw brief wel op tijd verstuurd is, maar waarschijnlijk door de kerstdagen wat later bij hen is aangekomen.

In dat gesprek zou ik ook nogmaals aangeven dat je heel veel interesse hebt voor de functie!

Ik ben op een soortgelijke manier aan een baan gekomen....Mijn sollicitatie was wel in behandeling gekomen, maar na het 2de gesprek kreeg ik toch een afwijzing. Reden was dat ze een geschiktere kandidaat hadden gevonden.

Dat klopte totaal niet met de vacature, want ze zochten meerdere personen en in de afwijzing spraken ze over 1 persoon. Ik heb dus direct de telefoon opgepakt en gebeld. De recruiter zou het gaan overleggen met de persoon die de afwijzing had gedaan en belde binnen een half uur terug dat ze me toch een aanbod mocht doen, want door mijn telefoontje had ik haar overtuigd van mijn doorzettingsvermogen en daar twijfelde ze aan.........:p

Dus; wie niet waagt, wie niet wint!

Succes!

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jeetje dat is jammer zeg!
    Ik zou even bellen en het uitleggen.

9. Dana

Dana Niet meer actief

Jen dat is goed!! maar dan zou ik bellen als ik ts was en niet een brief schrijven.

10. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    hmm ja misschien moet ik ze maar even bellen? Ik baal er zo van, mijn avond is verpest..:(
    En ja ik heb de brief dezelfde dag nog verstuurd, dus aan mij ligt het niet.
    Jammer jammer jammer.....

11. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ik zou zeker bellen inderdaad, want de kans dat ze die brief gaan lezen is gezien de eerste reactie vrij klein denk ik...

(Bij mij is het overigens al 4 jaar geleden en werk er nog steeds met veel plezier)

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou idd bellen.

13. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik vind het zowie zo raar.
    23 december was afgelopen vrijdag. Jij hebt vandaag een brief retour gekregen die is dus op zijn laatst gisteren geschreven en gepost, dan lijkt me dat je brief wel op tijd binnen was, of het moet om een horeca bedrijf gaan of in ieder geval een bedrijf dat afgelopen dagen gewoon open is geweest.

Ik zou er even achteraan bellen en melden dat je het vreemd vind dat je brief te laat was, ten eerste omdat je hem de 19de al op de post gedaan had en ten tweede omdat je nu 2 wekdagen later dan de sluit datum al een brief hebt waarin vermeld staat dat je brief te laat is.
    Dus ik zou vragen 1, wanneer je brief was binnengekomen en 2 of ze hem niet toch mee willen nemen omdat je hem de 19de al had verstuurd en waarschijnlijk door de kerstdrukte zo lang onderweg is geweest.

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zo heeft mijn zus ooit gebeld nadat ze op basis van haar brief niet door de eerste selectie was. Ze wilde graag weten waarom zodat ze er iets van kon leren bij een volgende solliciatie. Vervolgens heeft ze een heel erg leuk telefoon gesprek gehad met deze man en mocht ze toch op gesprek komen. Ze werkt er nu al 2 jaar geloof ik.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou idd even bellen.
    Mijn kerstkaarten hebben er bij sommigen een week over gedaan (en heb ze ruim op tijd op de bus gedaan!)
    Dus dat de post vertraagd was is een feit.

Succes met bellen!

16. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze zetten dit er vermoedelijk in omdat het net te laat versturen een gebruikelijke truc is van mensen met WW of bijstand die nep-solliciteren. Hierdoor dus een minimale kans uitgenodigd te worden, maar wel een ontvangsbevestiging/afwijzing te krijgen die ze kunnen tonen als sollicitatiebewijs. Uber-triest, maar waar....

Bellen kan nooit kwaad, maar ik zou ze niet de les gaan lezen. Gewoon zeggen dat je het zo jammer vind en dat je denkt de ideale kandidaat te zijn en julie een goede match zouden zijn. Wie weet laat je zo'n goede indruk achter dat ze je uitnodigen.

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou even bellen en aangeven hoe jammer je het vindt, maar geen verkooppraatje aan de telefoon houden. Daar prikken ze toch doorheen, gewoon de situatie uitleggen en kijken hoe ze reageren.

Deel Deze Pagina