Hallo, Ik maak zelf eten klaar voor onze zoon maar hoe lang mag ik zijn eten (afgedekt) in koelkast bewaren?
maar als je eten heb gekookt, en je laat het afkoelen, dan kan je het toch ook in de vriezer doen? of heb ik dat verkeerd?
Ja, je kunt invriezen. Kijk op www.voedingcentrum.nl hoe je veilig kunt invriezen. Vergeet voeding die je invriest niet te merken met de datum van bereiding.
Vandaag, morgen en overmorgen... Anders zit je al over die 48 uur heen... toch?? Is t jullie wel eens opgevallen dat de potjes Olvarit na openen nog 24 uur in de koelkast bewaard kunnen worden en bijvb. kruidvat/SdB 48 uur??
Potjes kun je alleen bewaren als je het eten voor je kind er uit geschept hebt en in een bakje gedaan hebt. Als je met een lepeltje uit het potje gevoerd hebt kun je het niet meer bewaren! Olvarit zet er sinds kort inderdaad 24 uur op, omdat ze gemerkt hadden dat te veel ouders de regeltjes niet goed volgden.
Heb ik altijd wel gedaan, de helft eruit gelepeld met een plastic lepeltje en toen in de koeling weggezet tot de volgende dag. Ze heeft er nooit wat van gekregen. Als ik eten over heb of alvast kook voor haar dan bewaar ik het 1 dag.
Mijn zoon heeft altijd alles met smaak opgegeten dus ik denk dat het wel mee zal vallen. Het verlies van smaak valt wel mee hoor.. Ik ben het met je eens dat vers echt het allerlekkerst is maar goed invriezen en goed opwarmen geeft weinig smaak verlies. Het helpt hier dan ik een vriezer heb die versnelt invriest en een steamer... Niet dat ik die altijd gebruik maar het smaakverlies is hierbij miniem.