baby eigen slaaphouding?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by baby001, Jun 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hallo allemaal

Wanneer ontwikkelen babys hun eigen slaaphouding eigenlijk? Vanmorgen lag dl van 8 maanden ineens op haar buik in bed te spelen...geen probleem want ze kan goed draaien en bewegen enzo...maar wanneer gaan ze echt hun eigen slaaphouding kiezen?

Gr baby001

2. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Enne...gingen jullie kinderen er ook beter door slapen??:)

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier sinds ze met 3 maanden zelf konden draaien, toen draaide de oudste zich standaard op haar zij en de jongste ligt het liefst op haar buik.beter doorslapen kwam bij de oudste toen ze nog maar 1 slaapje overdag deed en de jongste slaapt nu nog steeds onrustig, die draait zoveel in haar slaap dat ze zich tegen de spijlen van het bed aan draait .Maar ik moet er wel bij zeggen dat haar kiezen doorkomen dus daar slaapt ze ook onrustig door.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toen de kraamzorg uit huis was heb ik zoon op zn buik gelegd, en voilà, hij sliep!

5. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Dl valt meestal op haar buik in slaap, sinds een maand of 6 a 7. Maar later draait ze dan vaak naar rug of zij. Ze slaapt al door vanaf het begin.

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    1 Zoontje slaapt vanaf 4.5 maand op zijn buik, draaide hij zelf naartoe en zo ligt ie nu met 9 maanden nog steeds elke dag. Andere zoontje slaapt sinds dat ie 5.5 maand (denk ik zouets) altijd op zijn linkerzij en andere zoontje begint eigenlijk pas sinds een paar weken een beetje een kant op te draaien in bed, maar die vind ik altijd anders terug dus nog geen vaste slaaphouding.

Zoontje wat op zijn buik slaapt, slaapt hierdoor wel nog beter dan hij al deed. Sliep al goed door, maar kwam heel soms nog wel eens voor de speen 's nachts en sinds hij op zijn buik slaapt nooit meer.

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

Jan 26, 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep in een Puckababy dus altijd op haar rug. Toen ze over ging naar een normale slaapzak bleef ze op haar rug slapen, terwijl ze al vanaf 4 maanden kon rollen. Vanaf 8 maanden vonden we haar weleens op haar zij en nu met 10 maanden gaat ze heel het bed door. Ze ligt in de meest vreemde houdingen :p Doorslapen deed ze al vanaf 8 weken en haar slaaphouding heeft daar dus niet echt invloed op. Nu slaapt ze het liefst op haar zij of buik, wij laten haar gewoon lekker rommelen ;) In de buggy/kinderwagen slaapt ze nog zonder problemen op haar rug...

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Had ik ook moeten doen. Na het inbakeren ontwikkelde hij een eigen slaaphouding, vanaf een maand of 8/9 was dat. Buik dus :D

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,679
    2,002
    113
    Female
    Tot een jaar sliep dl op haar rug.

Maar tegenwoordig is het altijd een verassing als ik op de camera kijk. Op haar rug, buik, beide zijkanten, op haar knieën met billen omhoog... er is geen peil op te trekken :D

Oh, ze sliep al vrij snel door dus dat heeft hier geen invloed.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zoon is een buik slaper net als mama. Ik heb het wel lang tegen gehouden omdat ik het eng vond hahah met 9,5 maand ongeveer kon hij pas echt omrollen. Sindsdien slaapt hij op zijn buik. (Ik leg hem in bed op zijn rug en hij draait zelf op zijn buik!). En heerlijk slaapt hij hahaha

Nja hij slaapt met zijn knietjes opgetrokken onder zijn buik, kont hoog in de lucht:D

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier sliep hij sinds dat hij 2 maanden oud was op zijn rug. Echt zijn eigen slaaphouding bepalen doet hij sinds hij een maand of 8 is.
    Zag ik 'm de ene keer op z'n zij en een poosje later weer op zijn buik liggen, voorheen bleef hij echt netjes op zijn buik liggen, ging hooguit wat omhoog en omlaag.
    Inmiddels gaat hij zijn hele bed door en loopt eerst heel wat rondjes door z'n bed voor hij gaat slapen ;)
    En nee... hier is hij er niet beter door gaat slapen. Moet er nog steeds meerdere keren per nacht uit.

12. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Nou mn dochter heeft gisteravond het hele bed gezien maar slapen ho maar... van de ene zij op de andere, op haar buik en niet meer weten hoe ze terug moet(slaapzak vast in de deken) dus deken weg en rollen maar... uiteindelijk toch in slaap gevallen maar hoe haha

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    Mijn zoon weet niet wat ie wil, momenteel. Leg ik hem neer, draait ie op zn buik. Maar eigenlijk wil hij dat niet. Maar heeft terugdraaien nog niet echt onder de knie. Gaat soms jengelen daardoor.
    Zucht....
    Was makkelijker toen hij nog niet kon draaien.
    Als ie eenmaal slaapt, slaapt ie hetzelfde als toen hij gewoon op zn rug sliep.

14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Onze dochter is haar slaaphouding zelf gaan bepalen toen ze rond de 5 maanden heel goed om kon rollen. Nu slaapt ze al een aantal weken op haar zij en soms op haar buik. Ik merk dat ze nu veel beter en langer slaapt.

Share This Page