hallo, ik twijfel nog heel erg tussen de maxi cosi mura en de quinny buzz. wie heeft er gebruikersadvies?
Ik heb de mura en zou dan ook voor de mura gaan. Volgens mij is de wandelwagen bak van de mura ruimer. Ik vind het zitje mooier van de mura en de mura kun je krijgen met 4 wielen, die wij ook hebben gekozen. Hij vouwt daarom kleiner in elkaar. Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is. Welke vind je zelf mooier?
Ga alsjeblieft voor de Mura! Ik heb de quinny buzz gebruikt voor mijn dochter. Na 3 maanden kraakte en piepte alles al aan de wagen. En dat terwijl ik er erg zuinig op was en hem regelmatig schoonmaakte en de scharniertjes sprayde. Er zijn in anderhalf jaar superveel problemen bijgekomen: -kapotte gasveer -kapot inklapmechanisme -kapotte vergrendeling -bleef kraken en piepen Uiteindelijk heb ik een buggy gekocht, was toentertijd ook handiger ivm kleine auto. Nu de 2e op komst is en het budget ietsje krapper is, heb ik ervoor gekozen om mijn Buzz te repareren. Maar daar zijn heeeeel wat twijfelmomentjes overheen gegaan! Daarbij vind ik dat je het rijcomfort van beide wagens praktisch niet kunt vergelijken. De Mura rijdt zoals de Mutsy; stabiel, stevig en echt comfortabel. De Buzz zwalkt meer, is instabieler en voelt daardoor minder stevig en comfi aan.
ik zie nu dat je gebruikersadvies vraagt? Ik vind de mura kwalitatief zeer goed. Een stevige wagen met een ruime bak en zitje. Wat ik zeer prettig heb gevonden omdat mijn zoon erg lang van de wandelwagenbak gebruik kon maken. Voor het oog vind ik het ook een mooie wagen. De wagen klapt gemakkelijk in en uit. Wisselen van bak, zitje en maxicosi gaat erg gemakkelijk. Enige nadeel voor ons is dat wij een kleine (lees: ZEEER kleine) achterbak hebben en het zitje van de mura niet kan inklappen. Het blijft een apart onderdeel van de wagen. Ik ben enorm tevreden over de wagen!
wow! wat een snelle reacties @marise wat bedoel je ermee dat het zitje een apart gedeelte is. moet je die altijd eraf halen als je de wagen opvouwt? @bwoe dat is niet misselijk zeg wat er allemaal mis aan was! ik neig iets meer naar de mura dan naar de quinny, vooral omdat ik er veel positiefs over heb gelezen.
ik zou voor de mura gaan hoor der heel veel positieve verhalen over wij hebben hem zelf ook aangeschaft en ben ook erg blij ermee voor alles wat ik ermee uitgeprobeerd heb wij hebben de 3, en een vriendin van mij de 4 vind ze beide lekker rijden
Ja je klikt het zitje er af en dan klap je de wagen in. Doordat het een los zitje is is het wel weer een heel luxe zitje. Heel stevig en verstelbaar en ruim! Dus dat is weer het voordeel. Ik heb eigenlijk alleen maar positieve punten over de mura. Het enige negatieve was dus van dat zitje wat dus niet klein opklapt, maar ik geloof nooit dat jij een kleinere laadbak hebt dan wij dat kan haast niet! Wat ik zelf heel prettig vond. Als je de wandelwagen bak gebruikt en bijvoorbeeld even met de auto weg moet. Klik je heel simpel de bak er af en kun je direct de maxicosi erop klikken. Je hoeft geen andere opzetstukken of adapters gebruiken omdat het autostoeltje eigen merk is. Mura is gewoon een degelijke, stoere en sportieve wagen. Je ziet zoveel van die vrouwen wagens (hmm klinkt een beetje raar wat ik nu zeg) en als er dan een man mee loopt vind ik het zo raar staan.
daar noem je ook wel ff2 verschillende wagens...ik ben mura-fan maarja ik ben dan ook een bos/strand- wandelaar en geen winkelaar
Oooohw wat ik ook een groot voordel van de mura vind is dat het zitje wel heeel erg platgaat waardoor je baby vrij vroeg daarin kan liggen (handig met lange kinderen) weet niet hoe dat zit met die quinny maar weet wel dat dat lang niet met alle kinderwagens kan
Het wordt eentonig maar ook hier de mura! Buzz hebben we meegereden in de winkel en mijn kiepte hem daar al bijna om zonder al te veel moeite..
In eerste instantie wilde ik de quinny buzz. Tot mijn man er eens goed naar ging kijken, testritjes in de winkel gemaakt hebben met beide wagens. Toen was de keus snel gemaakt. Een mura 4! Ben super tevreden. Stevige wagen, grote reiswieg, klein op te vouwen, luchtbanden, geen geklooi met adapters om even de maxi cosi er op te klikken. Het zijn echt twee verschillende kinderwagens alleen de prijs is geloof ik gelijk. Ik had trouwens ook veel negatieve berichten over de buzz gelezen van dames van het forum.
Ik heb de Quinny buzz 3..en ben er zeer tevreden mee..ik heb hem zelf gekocht omdat mijn broer hem heeft en ik met mijn neefjes er veel achter heb gelopen.. Ik vind 1 nadeel het inklappen gaat wat moeilijk...
Meiden ik heb even meegelezen. Kan het zitje op de mura ook beiden kanten op gezet worden, dus naar je toe en van je af? De Joolz Day beantwoordt nl al mijn eisen, maar ik vind hem zo duuuuuuuurrrrr.
Ik heb een buzz en ben er super tevreden over. het is een 2e handsje maar hij rijd lekker soepel. kraakt niet, klapt goed en snel in en uit. je moet er alleen handigheid in krijgen. (in het inklappen). zatje kan goed plat en beide richtingen. heb er een alle terrain band om dus rijd lekker soepel.
Mura! Wij hebben 'm en zijn heel tevreden! Grote rieswieg hoge duwstang grote wielen (en 4 stuks) zitje kan bijna helemaal plat zitje kan beide kanten op en ga zo maar door!
Wij hadden eerst een buzz 4, en wat is dat een onding, had er al snel spijt van! Nu een donkey met de tweede op komst en deze rijd echt heeerlijk! Waardoor ik de buzz nog irritanter vind.. Oh en de moodd zou ik ook niet nemen want dat onderstel is hetzelfde en het zitje was niks mis mee dus