Hoihoi, Wij twijfelen een beetje aan wat te doen met het nachtritme van ons zoontje. Op advies van het consultatiebureau geven we 'm nu 5 á 6 keer per dag 150 + 5 aan kunstvoeding. Het laatste flesje geven we rond 7 uur, dan ligt hij er voor half negen in. Omdat wij bekaf zijn gaan wij dan vaak mee naar bed. Eerder wachtten we gewoon tot hij zichzelf meldde, maar we schrokken een beetje toen er een keer 8,5 uur tussenzat. Toen besloten we hem wakker te maken om 02.00 uur 's nachts. Dit doen we nu ongeveer een week, hij slaapt zo netjes in twee blokken. Na de voeding van 02.00 gaat hij vaak slapen tot ongeveer half 7 - 7 uur. Omdat het op een gegeven moment de bedoeling is dat hij een keer gaat doorslapen , willen we niet door blijven gaan met het wakker maken om 02.00. Het is dus de bedoeling dat we er nog een laatste avondvoeding in willen verwerken, zo rond 11 uur. En dan maar kijken wanneer hij zich weer meldt. Maar ons probleem is: Als hij om half 9, 9 uur slaapt, moeten we hem dan echt twee uurtjes later al wakker maken en een flesje aanbieden? Het voelt zo raar en we zijn bang dat hij daarna gewoon om de 3 of 4 uur gaat komen en geen langere ruk meer zal maken. Graag je gedachten hierover!
Hoi hoi, Ik begrijp wat je bedoelt. Je kindje is nu bijna twee maanden als ik het goed heb gezien. Ieder kind gaat op een andere manier de nachtvoeding eruit gooien. Hij zit tussen vijf en zes voedingen in nu. Veel kinderen willen de ene dag vijf voedingen en de andere dag zes. Zo tobben ze een beetje aan tot ze helemaal op die vijf voedingen zitten. Ik zou om te beginnen iedere avond om 23.00 wakker maken inderdaad je zult merken dat hij dan de dag erna vroeger uit komt dan zeven uur en t hij dan de nacht er langzaam uit zal gooien. Probeer eens een paar keer om 23.00 wakker te maken. Ben benieuwd wat er gebeurt dan Groetjes Adrienne.