Mijn zoon van 2,5 week oud heeft sinds een paar dagen dat hij gedurende de dag regelmatig aan het persen is. Loopt dan flink rood aan, merkt dat het niet lukt en dan is het huilen geblazen. Helaas ook tijdens zijn slaapjes. Hij heeft per 24 uur één poepluier (heel soms 2), geel van kleur, soms is het eerste wat eruit komt iets harder, maar geen echt harde keutel zeg maar. Als voeding krijgt hij Nutrilon. Kan ik iets voor hem doen om dit minder te maken, ongemak weg te nemen? Of is het echt een fase waar hij doorheen moet ivm de ontwikkeling van de darmpjes?
Hoi hoi, Er zijn een paar dingen die je kunt doen. Niet schudden met de fles als je de melk maakt, maar roeren met een mes. Goed laten boeren. Eventueel kun je infacol gebruiken om goed te laten boeren. Welke fles gebruik je? Ik zelf ben erg tevreden over de dr Brown fles. Het is lastig, maar hopelijk maar tijdelijk. groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Dank voor je reactie. Inmiddels is er het vermoeden dat hij ook last heeft van reflux. Hij wordt in zijn slaapjes namelijk huilend wakker en ik hoor (omdat hij naast me slaapt) hem slikken en andere geluiden die erop wijzen dat er eten omhoog komt. Schudden met de fles deed ik sowieso niet, maar maakte een draaiende beweging. Hij krijgt trouwens Nutrilon 1, en kijgt ook al voor elke voeding Infacol. Boeren na een voeding doet hij vrijwel nooit, ondanks dat we hem uiteraard de mogelijkheid geven na de voeding door over de schouder te nemen en op zijn rug te kloppen. Hij eet uit de Avent Natural 125ml flesjes. Hij doet nu meestal zo'n 15 minuten over het leegeten (zo'n 100cc). Op advies van het CB gaan we Nutriton toevoegen. Hopelijk werkt dat met deze speen. Welke fles van dr. Brown zou u aanraden? Ik zie dat er verschillende zijn.
Het enige verschil bij de dr Brown fles is de hoeveelheid. Verder is hetzelfde bij allemaal. Het bedje hoger maken bij het hoofdeinde kan ook helpen. Groetjes Adrienne