bmr vaccinatie vervroegen ivm mogelijke mazelenepidemie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mammie1982, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Laatst was er in het nieuws dat er een mogelijke mazelenepidemie zou komen door mensen die naar het EK zijn geweest omdat daar een mazelenepidemie is op dit moment. mijn dochter heeft de bmr nog niet gehad. hoe gaat zoiets. word je opgeroepen door het cb als dit aan de orde is. en hoe doen jullie dit?

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Ik laat mijn dochter niet meer vroeg inenten..
    Ze heeft haar eerste vaccinatie een maand vroeger gehad vanwege kinkhoest die heerste..
    Zijn uiteindelijk net als nog een paar babies in ziekenhuis beland ... Alles goedgekomen hoor maar dat wil ik echt niet meer.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je hebt neem ik aan al een 14 maanden afspraak, als je wil kun je die zelf vervroegen, de BMR kan wel vervroegd gegeven worden maar pas na de eerste verjaardag. Mijn dochtertje heeft vorig jaar de BMR ook vervroegd gehad omdat we daarna lang op vakantie gingen. Dus als je dat wil, gewoon even het CB bellen.

4. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Krijg je die pas met 14 maanden? Hier al paar dagen na verjaardag! Ik stel het uit maar omdat ik naar veel baby/dreumes groepen ga en ook hier wat gehoord heb over mazelen doe ik het denk ik volgende week. Maar nu twijfel ik weer aangezien jullie het later krijgen?!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

12 of 14 maanden is toch bijna geen verschil? En wat ik schreef, het mag hier vanaf de eerste verjaardag.

6. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Oke. Ik vind het zon zware prik en wil het liefs lang uitstellen. Maar omdat het aardig wat voorkomt op het moment wil ik dat risico ook weer niet nemen. :)

7. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar komt het bij jou in de buurt voor dan? Ik heb dit gewoon op t nieuws gezien, vanwege het EK. Volgens het rvp van het rivm worden ze met 14 maanden en 9 jaar gevaccineerd, de bmr dan.

Zijn er meer mensen die advies kunnen geven?

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Wij wonen vlakbij de Duitse grens. Aangezien in Duitsland voor mazelen enten geen plicht is en ook niet door het rijk wordt mogelijkgemaakt, is er dus ook een mazelen-epidemie op gang aan het komen daar.

Ik maak me wel zorgen, want het ziekteverloop bij baby's onder een jaar is best riskant...

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier bij 14 maanden gehad en totaal geen last gehad... na 14 dagen 1 a 2 dagen wat hangerig geweest, maar dat was het!
    Je kunt toch altijd even overleggen met het cb en je afspraak evt vervroegen?

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier heeft onze jongste de BMR al gehad bij 9 maanden (is normaal gesproken bij 12) ook vanwege een epidemie die hier in 2010/2011 was. Zou worden herhaald bij 12 maanden maar omdat wij voor langere tijd weggingen uiteindelijk al bij 11 maanden gegeven.

Onze kinderarts zei dat het geen enkel kwaad kon deze eerder te geven. Wel moest hij de herhaling binnen 6 maanden hebben als ik me het goed herinner...

Hier trouwens totaal geen last van gehad. Mijn beide jongens hebben eigenlijk nooit echt gereageerd op vaccinaties dus ik vond/vind vervroegen dan ook niet zo'n probleem...

11. polkadot

polkadot Actief lid

Mar 2, 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik woon in engeland en hoorde dat er wat kindjes in de dreumesgroepen paar keer is voorgekomen laatste tijd. Nu ze 1 is wil ik daar naartoe. Hiervoor naar babygroep geweest. Kindjes kunnen lekker spelen en wij lekker kletsen hihi. Maar dan wil ik toch liever dat ze immuun is snap je? Ik wacht nog even met gaan. Denk dat ik wacht tot 13 maand. Ze zit in een sprong en tandjes en wil zooo graag paar goede nachten voordat de prik er ook nog bijkomt. Even wat extra energie nodig hihi. :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

toevallig heb k hier het rivm net over gemaild ik ben benieuwd wat die er op zeggen.

wij wonen op de grens en komen heel erg veel in duitsland.
    oke het in geen fijne prik maar de ziekte is gevaarlijker

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vrijdag het cb even gebeld en die zeiden dat als er een reëele dreiging is, je een vervroegde oproep krijgt. op dit moment zou het nog geen groot risico zijn. ik woon in de randstad. tja lastig hoor. in de pers paniek zaaien en vervolgens geen extra info geven

Share This Page