hallo moeders, eventjes een vraagje als jullie met je kindje weggaan in de auto waar hebben jullie dan de maxi staan? voorin of achterin? omdat wij achterin geen driepunt gordel hebben hebben we haar dus voorin staan maar nu hebben we een andere auto waar wel een driepunt gordel achterin zit.. vroeg me dus af of ik haar dan niet beter achterin kan zetten ivm veiligheid? maar is dit wel zo handig?
Als we met ons 3-en weggaan zit Tara achterin. Maar ga ik samen met haar weg dan zet ik haar voorin naast mij. Heb ik nog een beetje overzicht. Groetjes
Volgens mij maakt het toch niet zoveel uit? Wel ff uitkijken met eventuele airbags natuurlijk. Hier gaan ze standaard achterin, maar dat moet ook wel met 2 maxicosi's
Anique zit altijd achterin. Ze kan ook voorin maar zo hoeven we niet steeds de airbag aan/uit te zetten en om te voorkomen dat we dat vergeten is achterin wel zo veilig!
wij doen m voorin, we hebben een drie deursauto, vind het dan zo'n geklooi om m achter in te doen. maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het best afleid zo'n kleintje voorin...
Altijd achterin.Wij hebben een airbag dus zowiezo... Ik vind dat die achterin ook 'veiliger' staat omdat de maxi cosie ook nog eens tegen de rugleuning vast staat zo.
hoe doe je de airbag dan aan/uit? ik heb gehoord dat er een knopje in de deur moet zitten, maar tot heden toe heb ik die nog niet gevonden...
als het goed is staat dat in het boekje van de auto. Het kan alleen niet bij elke auto. Vaak zit het knopje links naast het stuur, bij de handrem of in het handschoenvakje (tenminste bij de peugeot wel). Wil je het zeker weten even de dealer bellen......... gr. wup
In mijn auto (heeft airbags) achterin. Is ook een 4-deurs. Airbags uitschakelen vertrouw ik persoonlijk niet genoeg. Je hoort toch af en toe dat een uitgeschakelde airbag wel opblaast. In de auto van mn vriend voorin. Dat is een driedeurs zonder airbags. Dan vind ik achterin een groot gepruts maar ook niet zo veilig. Ik kan haar er dan in geval van nood nooit snel uit krijgen.
Kyra zit tot nu toe nog altijd voorin de auto, ook als we met z'n drieen weggaan, dan ga ik achterin, kan ik haar mooi in de gaten houden!
Bob zit ivm airbag altijd achterin. Ik heb nog overwogen zo'n spiegeltje te kopen, maar zodra hij in de maxicosi zit, is hij bijna meteen in dromenland, dus zelfs dat heb ik nog niet gedaan.
hoihoi bij mij in de auto zit damian voor in anders past de wagen er nier bij en ik kan de airbag uitzetten(met de sleutel in de passagiersdeur) maar in die van mijn man zit hij achter ivm airbag die we niet uit kunnen zetten.. groetjes
Nick zit altijd achterin en in principe achter de bestuurder. Volgens onderzoek van de ANWB zou dat de veiligste plek zijn. Karin
Maar dan heb je er toch helemaal geen zicht op? Dat vind ik toch wel fijn hoor, als ik mijn kindjes een beetje in de gaten kan houden!
Dat klopt. In geval van een aanrijding ben je geneigd van je af te sturen (in de richting van de bijrijder), waardoor je dus met die kant dan ergens tegenaan rijdt. Je kindje zit dan achter je een stuk veiliger! En om je kindje te kunnen zien kun je zo'n speciaal spiegeltje kopen bij de prenatal om hem/ haar in de gaten te houden. [/quote]