in de auto....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo moeders,

eventjes een vraagje als jullie met je kindje weggaan in de auto waar hebben jullie dan de maxi staan? voorin of achterin?
    omdat wij achterin geen driepunt gordel hebben hebben we haar dus voorin staan maar nu hebben we een andere auto waar wel een driepunt gordel achterin zit..
    vroeg me dus af of ik haar dan niet beter achterin kan zetten ivm veiligheid? maar is dit wel zo handig?

2. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    wij hebben esmee altijd achterin zitten

3. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Als we met ons 3-en weggaan zit Tara achterin. Maar ga ik samen met haar weg dan zet ik haar voorin naast mij. Heb ik nog een beetje overzicht.

Groetjes

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Voorin!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij maakt het toch niet zoveel uit? Wel ff uitkijken met eventuele airbags natuurlijk.

Hier gaan ze standaard achterin, maar dat moet ook wel met 2 maxicosi's ;)

6. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Anique zit altijd achterin. Ze kan ook voorin maar zo hoeven we niet steeds de airbag aan/uit te zetten en om te voorkomen dat we dat vergeten is achterin wel zo veilig!

7. sim

sim Niet meer actief

wij doen m voorin, we hebben een drie deursauto, vind het dan zo'n geklooi om m achter in te doen. maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het best afleid zo'n kleintje voorin...

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Altijd achterin.Wij hebben een airbag dus zowiezo...
    Ik vind dat die achterin ook 'veiliger' staat omdat de maxi cosie ook nog eens tegen de rugleuning vast staat zo.

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hoe doe je de airbag dan aan/uit?
    ik heb gehoord dat er een knopje in de deur moet zitten,
    maar tot heden toe heb ik die nog niet gevonden...

10. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    als het goed is staat dat in het boekje van de auto. Het kan alleen niet bij elke auto. Vaak zit het knopje links naast het stuur, bij de handrem of in het handschoenvakje (tenminste bij de peugeot wel). Wil je het zeker weten even de dealer bellen.........

gr.
    wup ;)

11. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn zit bij beide auto's voorin
    in de bus is de airback uitgeschalekeld en ik heb er geen.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In mijn auto (heeft airbags) achterin. Is ook een 4-deurs. Airbags uitschakelen vertrouw ik persoonlijk niet genoeg. Je hoort toch af en toe dat een uitgeschakelde airbag wel opblaast.

In de auto van mn vriend voorin. Dat is een driedeurs zonder airbags. Dan vind ik achterin een groot gepruts maar ook niet zo veilig. Ik kan haar er dan in geval van nood nooit snel uit krijgen.

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra zit tot nu toe nog altijd voorin de auto, ook als we met z'n drieen weggaan, dan ga ik achterin, kan ik haar mooi in de gaten houden!

14. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob zit ivm airbag altijd achterin.
    Ik heb nog overwogen zo'n spiegeltje te kopen, maar zodra hij in de maxicosi zit, is hij bijna meteen in dromenland, dus zelfs dat heb ik nog niet gedaan.

15. lidia

lidia Fanatiek lid

hoihoi

bij mij in de auto zit damian voor in anders past de wagen er nier bij en ik kan de airbag uitzetten(met de sleutel in de passagiersdeur) maar in die van mijn man zit hij achter ivm airbag die we niet uit kunnen zetten..

groetjes

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman zit naast me in de maxicosy.
    Zo gauw ze in de grote stoel gaat gaat ze achter.

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nick zit altijd achterin en in principe achter de bestuurder. Volgens onderzoek van de ANWB zou dat de veiligste plek zijn.

Karin

18. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Maar dan heb je er toch helemaal geen zicht op?
    Dat vind ik toch wel fijn hoor, als ik mijn kindjes een beetje in de gaten kan houden!

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat klopt. In geval van een aanrijding ben je geneigd van je af te sturen (in de richting van de bijrijder), waardoor je dus met die kant dan ergens tegenaan rijdt. Je kindje zit dan achter je een stuk veiliger!

En om je kindje te kunnen zien kun je zo'n speciaal spiegeltje kopen bij de prenatal om hem/ haar in de gaten te houden.

[/quote]

20. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Maar das toch lastig met een maxi cosi, die staat andersom, dan zie je toch nog niks, of wel?!?

Deel Deze Pagina