Hoi! Ik heb een zoontje van 12 weken.. Hij deed t tot afgelopen dinsdag erg goed! Sliep goed en eten ging ook erg goed! Sinds afgelopen dinsdag is t "drama". Nu dus bijna een week verder! Eet echt heel slecht.. Zat op 5 voedingen van 180+6 daarvan bleef max 20 cc staan maar meestal gingen ze op. Ik bied m die 180+6 nog steeds aan maar na een paar slokken begint hij wat te draaien met z'n hoofd en een beetje te kreunen. Met moeite krijg ik er dan nog wat in. Laat rustig 80 cc staan. De fles hoeft hij echt niet meer, gaat er zelfs een beetje van kokhalzen als ik t m weet aanbied. Wil alleen naar sabbelden op z'n handjes. Alsof hij nog trek heeft. Slapen is ook lastig, overdag.. Snachts gelukkig wel goed, dat verbaasd me omdat hij zo slecht eet. Ik maak me echt zorgen, hij krijgt lang niet binnen wat hij "moet" krijgen en daardoor valt hij mss af. Hij heeft plasluiers maar die zijn niet zo zwaar als dat ze waren. Heeft iemand een idee? Ik hoor t graag want maak ne echt zorgen!
Het zou een sprongetje kunnen zijn! Ook heerst er van alles en nog wat. Krampjes zouden met 3 maanden minder moeten worden, heeft hij daar last van (gehad) ?
Kan dat zo zijn een sprongetje? Gaan ze daar slechtvan eten? Hoe lang kan dat duren? Krampjes niet veel last van gehad gelukkig..
Ja slecht eten kan met een sprongetje, zo rond 3 maanden is er weer eentje. Ze gaan dan hun eigen handjes ontdekken en beginnen straks te grijpen naar speeltjes (nog ongecontroleerd), dus dat kan eraan zitten komen. Mijn zoontje heeft ook zulke periodes gehad. Hij geeft zelf aan of hij nog wil drinken en als dat een periode wat minder is, is niet erg. Houd wel in de gaten of hij genoeg plast en tevreden is. Het slechte slapen overdag kan ook bij de sprong horen.
Klinkt inderdaad als een sprongetje. Ik zou hem wat minder grote flessen aanbieden. Zolang hij alert is en genoeg plast hoef je je niet direct zorgen te maken. Gewoon eens bijhouden wat hij nu op een dag drinkt, misschien valt het wel mee.
Verschilt heel erg, van een paar dagen tot zes weken. Het hoort echt bij de ontwikkeling, dus zolang hij tevreden is en genoeg plast hoef je je geen zorgen te maken.
Mijn dochter deed dit dus anderhalve week lang toen ze rond de 7 weken was. Zal wel een sprong oid zijn; rond 8 en 12 weken zit er een ontwikkelingssprong. Zij dronk toen ook al 5x 180 maar liet hier soms dik 100cc van staan! Soms dronk ze nog geen 600cc op een dag en ik maakte me ook erge zorgen. Sinds gisteren zit ze echter weer op ruim 800cc per dag dus het gaat vanzelf wrs. vanzelf weer over! Mijn HA zei dat zolang ze blijven plassen en een vochtige tong/mond hebben er iig niets aan de hand is.
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me iets gerust.. Hij is alert en wat ik al schreef heeft hij plasluiers al zijn ze niet zwaar.. Zal hij hier niet van af vallen dan?
Net weer fles gegeven weer 80 laten staan. Ligt nu wel lekker in de box en is druk met de babygym! Zo t echt een sprongetje zijn? Horen daar deze symptomen bij??
180 cc is ook wel erg veel voor een baby van 12 weken. Ook al ging dat eerst goed, het kan best zijn dat hij behoefte heeft aan meer kleinere flesjes verspreid over de dag. 100 cc klinkt mij als een prima hoeveelheid. Gewoon weer wat sneller een kleinere fles aanbieden dan je normaal zou doen. En niet zo focussen op cc's, maar naar je zoontje kijken. Geeft veel meer rust!
Zuigt trouwens constant op z'n vuistjes.. Echt heel hard. Hoort dat er ook bij of is dit t hongersignaal? Dat was t eerder wel maar nu doet ie t gelijk na de fles en k der t spelen..
Echt teveel ja? 165 nam hij geen genoegen meer mee.. Dit werd me aangeraden door cb. Hij dronk het eerst wel op
Nu hij t niet meer opdrinkt, zou ik eens kleinere flesjes proberen, dus 150/5 of zelfs 120/4. En dan gemiddeld 6 a 7 keer op de dag voeden. Zuigen op vuistjes heeft te maken met ontwikkeling van de speekselklieren en het ontdekken van de handjes. Is geen echt hongersignaal meer.
Ok dat is mss wel een goede tip! Dan kom je toch aan t aantal cc's.. En voor de nacht? Om 19.00 uur gaat hij naar bed en dan maken we m wakker om 23.30 voor de laatste fles.. Ook 120/150 aanbieden? Thx voor t meedenken!
De laatste fles maakte ik altijd iets groter. Nu niet meer. Puur gevoel. Hier hielp het net ff de laatste uurtjes door en kwam ze uit op de eerste fles om 05.30.
Zou hem niet wakker maken, maar hem zelf laten komen in de nacht. Misschien slaapt hij wel door, weet je dat ook weer. Succes in ieder geval!
We hebben nu toch al een paar keer gezegd dat dit erbij hoort?? Ik begrijp dat j eonzeker bent, maar we hebben nu een aantal keer gezegd dat zolang je kindje tevreden is en goed plast er niet veel aan de hand is. Er zullen nog veel vaker zulke periodes volgen. Kleinere flesjes geven is een goed idee, sommige kinderen drinkenliever meerdere kleine hoeveelheden.
Ik denk idd ook een sprong. Tijdens een sprong is de ene baby meer aanhankelijk en huilerig. De andere eet minder de vokgende eet weet meer en ook dit verschilt steeds per sprong. Het is dus moeilijk te zeggen. Maar op zich denk ik dat jouw kindje normaal aardig wat eet (die van mij zat ook al vrij snel op 5x180/6 trouwens) dus als ze een paar dagen wat minder drinkt is dit niet zo erg. Al snap ik je wel hoor. T is gewoon frustrerend als ze niet gewoon normaal eten. Ik heb het nu zelf ook maar dan met de vaste voeding omdat hij ziek is....