help.ben bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marline1983, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoii allemaal

ik ben nu 8weken zwanger
    ik heb met 6weken en 4 dagen een echo gehad was er
    een kindje te zien met een kloppend hartje

nu ben ik een beetje bang dat het kindje gestopt ben
    ik val elke dag een kilo af
    ben helemaal niet misselijk geweest
    heb geen last meer van maagzuur
    ben niet meer moe
    heb elke dag wel buikpijn niet alleen onderin mijn buik maar mijn hele buik doet pijn
    plus dat mijn buik helemaal hard wordt

heb woensdag bij de verloskundige een intake en de 27e pas een echo
    ben echt bang dat het kindje niet meer leeft :(

bij mijn vorige zwangerschap had ik ook niet echt kwaaldjes maar was erg moe
    kan ik bij de VK een echo vragen is de eerst keer dat ik daar weer kom
    liep eerst bij de gyn

gr marline

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoe jij je voelt zegt niks over de gezondheid van je kleintje! Dat kan elke zwangerschap weer anders zijn. Ik had ook amper tot geen klachten.
    Ik lees hier ook wel vaker dat meiden juist afvallen. 1 kilo per dag...hoeveel dagen al?
    Ik zou met deze ongerustheid toch je vk bellen. Zij kunnen je w.s. wel geruststellen of eerder laten komen.
    Succes!
    Elmo

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik woog 79 en nu 76 dus nu 3 dagen
    denk dat ik morgen maar ff bel maak me echt ongerust
    raar eigenlijk bij de zwangerschap van youame had ik dat helemaal niet di onzekerheid

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad meis, als jij zo onrustig bent, kan je maar beter even bellen!
    Succes he!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    thnx elmo voor je snelle antwoord

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik begrijp het wel hoor, bij een eerste ben je wat onbevangen en bij de tweede weet je wat je kan verwachten en als dat dan anders gaat dan bij de eerste, gaan er gelijk allemaal belletjes rinkelen. Ik heb die onzekerheid ook heel erg gehad en bij ieder pijntje dacht ik: nu is het over. Iedere zwangerschap is uniek, pin je niet teveel vast op hoe het bij Youame ging, het is gewoon niet te vergelijken soms.

Maar als je het echt niet vertrouwt, bel dan je verloskundige...

Flientje

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eng is dat he, als je je niet lekker voelt.
    Maar best kans dat je afvalt van de zenuwen, juist omdat je denkt dat het niet goed gaat. Je vloeit niet? Dat lijkt me in elk geval al een gunstig teken...
    Als ik jou was, zou ik inderdaad even bellen morgen. Dan hoef je niet nog ruim een week met die zorgen rond te lopen.

8. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik was 5,5 week toen ik wist dat ik zwanger was en in een paar dagen tijd was ik ook 5 kilo afgevallen, ik had wel wat minder eetlust maar na 3 maanden begon ik weer aan te komen. ben nu ook nog maar 10 kilo aangekomen in al die maanden. maar om jezelf gerust te stellen kan je natuurlijk altijd even met de verloskundige bellen maar ik denk dat de kilo's er in deloop van de tijd snel genoeg bij zullen komen hoor;)

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou heb de VK gebeld
    ze zou me terug bellen omdat ze niet op het praktijk was
    nou heb der om 16.45 zelf terug gebeld
    ohja ik zou je terug bellen nou je hebt geluk zit nu achter de agenda
    ik zo van het zit me toch niet lekker en heb veel buikpijn
    vraagt ze heb je bloed verlies
    ik zeg nee
    oh dan is er ok niks mis
    maar moest donderdag komen voor de intake want morgen krijgt youame prikjes om dezelfde tijd

dus ik vraag krijg ik dan ook een echo want maak me echt ongerust
    nou die persoon die de intake's doet heeft geen papieren voor een echo en jij moet een inwendige krijgen
    nog nooit gehoord dat ze met bijna 9 weken inwendig doen
    maargoed
    ik kon dan wel een echo krijgen maar ze wist nog niet hoelaat dan zou ik later terug moeten komen

ik bel morgen mooi de gyn op en vraag of ze daar ff een echo willen maken om te kijken of het nog goed zit
    ook voor me eigen geruststelling

10. Tally76

Tally76 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    Ja joh ongerustheid is erg he, heb dat nu ook.
    Ik weet hoe je je voelt.bah!
    Succes!

11. Gilmoora

Gilmoora Actief lid

26 jul 2007
    153
    1
    0
    Administratief medewerkster
    Zoetermeer
    Begrijp ook helemaal je angsten... ik heb ook soms dagen dat ik helemaal niets meer voel... nergens last van heb... nu heb ik ook weinig tot geen kwaaltjes gehad maar toch... dan zakt de moed je soms wel in de schoenen ja... van: leeft het nog... gaat het nog wel goed daar binnen?
    Ben vanavond ook naar de vk geweest voor mn 2e afspraak.. heb een goede echo gehad met 7 weken, maar dat is alweer 6 weken geleden dus.. maakte me soms ook wel zorgen.
    Nu hebben ze naar het hartje geluisterd en ja hoor... daar was ie weer.. een goed kloppend hartje... ook bewoog het kindje even zodat we het hartje beter konden horen.. maar dat voelde ik dus helemaal niet!
    Ben er nu dus ook wel achter, dat als je niks voelt.. het niet hoeft te betekenen dat het slecht gaat daar binnen.. Ben in ieder geval zelf weer erg opgelucht!

Succes meid!

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou heb de gyn gebeld en die zegt ook maar dat ik moet afwachten
    vindt dit niet leuk :cry:

morgen toch maar vragen of ik dan de echo morgen kan krijgen

ff een vraagje he
    als het hartje gestopt is en je lichaam stoot het niet zelf af
    krijg je dan ook hevige buikpijn
    heb echt gevoel dat er bijna de hele week al op mijn buik zit
    maar ik bloed niet

13. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

hey meid..

wat vervelend dat je je zo onzeker voelt..
    maar het klopt wel als ze zeggen zolang je niet bloed er ook niets aan de hand is..!
    probeer positief te blijven!

veel succes als je een echo krijgt!
    ik zal aan je denken..

liefs Ghita

14. Bri

Bri Niet meer actief

Vervelend voor je dat je je zo ongerust maakt. Dat je zo'n buikpijn hebt, kan ook zijn omdat je darmen nogal reageren op je hormonen. Daar heb ik vanaf het begin ook last van. Het voelt naar, maar kan geen kwaad (en zegt in elk geval niets over hoe het met je zwangerschap gaat).

Ik heb zelfs de 12 weken echo nog inwendig gehad, omdat ze de kleine niet goed in beeld kregen met de uitwendige. Volgens mij is het bij minder dan 10 weken eerder regel dan uitzondering, dat het inwendig moet.

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb met 11 weken ook nog een inwendige echo gehad, dit om de kleine beter te kunnen zien.
    Wat vervelend dat je je zo kl*ten voelt, veel sterkte!

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Weet dat het misschien wat prijzig is, maar is wellicht een 'pret'-echo niks voor jou?
    Als de VK en de gyn je niet 'willen' helpen, is dit evt. een mogelijkheid om je ongerustheid weg te nemen.
    Een mede 'juli-2008' mama heeft (Athina) heeft dat ook al heel vroeg gedaan, en dat vonden ze helemaal niet raar.
    Succes meid!

17. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik moest met 8.5 week ook een inwendige echo was uitwendig niks te zien !
    alles was prima hoor maar is maar goed dat ze daar geen risico op nemen als je al zo onzeker bent !

succes !

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meisje0123

een pret echo is idd wel prijzig en dat willen we bewaren voor als ik ong in de 20e week zit

ach wacht gewoon morgen af of ik een echo krijg (blijf gewoon doorzeuren) en anders moet ik maar afwachten tot de 27e :(

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Misschien zeg ik iets heel stoms hoor. Maar kan je niet gewoon liegen en zeggen dat je wat bloed verliest? Dan krijg je misshcien wel eerder een echo.

20. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mamzie daaar zat ik net al aan te denken
    om toch maar ff te liegen want wil zo echt de kerstdagen niet in krijg steeds meer buikpijn
    dat ik snachts ook wakker van wordt
    pff

Deel Deze Pagina