Even een vraag aan moeders die ook papierenluiers gebruiken voor een jongentje. Ik heb in het begin pampers new baby gebruikt, die lekte soms door, maar die passen hem niet meer. Ik ben overgestapt op pampers baby dry nr 2 voor de nacht en overdag gebruik ik nu van kruidvat eigenmerk nr 2. Nu heb ik al 4 nachten achter elkaar dat sem een natte plek heeft op zijn pakje en in bed! Ik doe al zijn luiers al ietsjes hoger aan de achterkant en ik kijk goed of bij zijn beentjes goed in aangesloten, maar de ene keer gaat het goed en de andere keer niet Hebben meer hier last van en heb jullie tips of heb ik gewoon pech
Probeer die van het kruidvat s'nachts eens. Ik heb ook alle luiers geprobeerd maar ik zweer nu bij het kruidvat.
Hm, misschien een rare vraag, maar leg je zijn plassertje naar beneden? Dit wil ook wel is helpen.. ben dan wel een meiden mama... maartoch
Ik ben ook niet zo'n fan van de Pampers. Hugo is nu denk ik al wel boven de 5 kilo (we gaan straks weer naar het cb, dus weet het niet zeker), maar de luiers van 4 tot 7 kilo zijn nog veeeeeeeel te groot. En ze zijn heel soepel. Zit vast lekker, maar het helpt niet goed tegen lekken. Ik heb ook liever de Kruidvat luiers.
Hoeveel weegt Sem? Ik had dat ook met Joey, toen hij 5 kilo woog gebruikte ik nog luiers maat 2 die zijn uit mijn hoofd tot 6 kilo. Ik ben eens maat 3 gaan proberen, 4-9 kilo.. en daar heeft Joey het niet meer mee. Wel met de eigen merk luiers van de Super de Boer, dat zijn rotluiers vind ik. Ik probeer echt vanalles uit, tot nu toe vind ik de pampers baby dry, de huggies en de eigen merk luiers van AH erg goed. De eigen merk luiers van AH zijn lekker stevig, daar lekt bij Joey echt niks doorheen hoor! Nu heb ik gisteren luiers van kruidvat gehaald om te proberen op aanraden van mijn schoonzus, ben benieuwd Maar ik haal dus wel maat 3 om het lekker te voorkomen. Als je de luier omdoet trouwens, dan moet je even zorgen dat het binnenste randje goed om de billetjes heenzit. Doe ik ook, even voelen met mijn vinger of dat randje aan de binnenkant goed om zijn billen zit.
Dat dacht ik ook toen ik de eerste omdeed, maar het is juist lekker dat je de plakkertjes goed dicht tegen elkaar kan doen. Hij sluit daardoor bij de taille goed, en is bij de billetjes idd iets ruim. Als je dan het randje aan de binnenkant goed om de billetjes doet, dan lekker ze niet hoor! Hier niet iig. En Joey kan zich veel lekkerder bewegen in de maat 3 dan in maat 2
He hallo saona lang niet gesproken Sem weegt nu bijna 5 kilo en ik heb pampers nr2, ook van kruidvat luiers. Ik heb ook al diverse merken geprobeerd, wordt er gek van Ook doe ik de achterkant zo hoog mogelijk en dan nog lekt het daar doorheen! Ik let ook goed op die randjes om zijn benen, in het begin lekte hij juist daardoor, maar nu via zijn rug aan de rechterkant! Ik heb toevallig pampers maat 3 liggen van een kennis van mij, dus ik probeer zo wel eentje om te doen. even kijken of sem er in verzuipt
Gewoon de plakkertjes een beetje strak om zijn middeltje, dicht tegen elkaar aan. En dan de binnenste rand van de luier even om zijn billetjes. Moet werken, bij mij wel iig! Lang niet gesproken idd, hoe is het?!
Tim weegt nu ook bijna 5 kg (denk ik) en ik heb ook pampers baby dry nr 2 en de luiers van kruidvat nr 2.. ik moet zeggen dat het hier nog niet voorgekomen is dat er een lekkage is..
goh hoe doe jij dat Ik heb net pampers nr3 omgedaan, maar die is nog te groot voor sem. Heb nu weer nr2 om, ben benieuwd of hij nu gaat doorlekken! Doe jij ze ook hoger aan de achterkant? Ik let ook goed op die buitenste randjes om zijn benen, dat die naar buiten steken zeg maar! En binnen in zit een opstaand randje, daar zorg ik ook voor dat die goed zit. Dus verder weet ik het dan ook niet. En het gekke is dat zijn piem naar beneden ligt en daar ook het meeste urine zit, maar het gedeelte achter in zijn rug is dan ook nat! Misschien dat ik hem iets straker onder z'n kont moet doen, zodat er bijna geen ruimte zit (alleen voor de poep ) Hoop dan dat als hij plast dat het gelijk de luier intrekt i.p.v. naar beneden en via zijn rug er weer uitgaat Nou ik ga de komende luiers maar eens goed strak onder z'n kontje doen hihi
Ik heb wel eens gehoord, dat Huggies bij jongetjes beter helpen om droog te blijven. Zeker weten doe ik het niet, want ik heb een meid
Hi ik ken het probleem inderdaad... ik heb alle merken al geprobeerd maar het hielp allemaal niks totdat ik een tip van iemand kreeg: de rand van de luier aan de achterkant naar binnenvouwen..de rand die bovenaan zit dan eej..
Er zit ook nog een "groot" verschil tussen de pampers baby dry nr. 2 en de new born nr. 2 (beide voor het zelfde gewicht). Die van new born (gele verpakking) zijn langer...en aangezien onze Rick een lange jongen is, vind ik die fijner (wat hij er van vindt weet ik niet, maar aangezien hij steeds lacht zal het hem wel niet uitmaken, hihi). Groetjes, Ramona
Ik moet de plakkertjes echt over elkaar heen doen. Hugo heeft het figuur van zijn vader. Lang en dun. Dus wat kilo's betreft kan ie de 4 tot 7 luiers wel hebben, maar zijn buik is er gewoon nog niet dik genoeg voor... Hij woog trouwens bijna 4900 gister op het CB. En 60 cm lang.
Ik heb eindelijk een nacht gehad dat ik geeeeeeeen bedje moest verschonen en dat mijn kind droog was Ik gebruik nog steeds pampers baby dry nr2, maar ik let nu goed op dat het binenste randje in de luier goed over zijn bil zit De achterkant trek ik goed hoog op en de luier echt strak onder zijn kontje Vannacht haalde ik hem uit bed en zag dat zijn bedje droog was, toen ik zijn broekje uit had gedaan, zag ik dat zijn luier aan de voorkant helemaal bol stond. Dus meneertje had een hele grote plas gedaan en dat is direct in de voorkant van zijn luier gegaan en niet naar acheren gelukkig Dus nu maar even volhouden zo, hoop dat dit het probleem een beetje oplost, maar het zal me heus nog wel een keertje overkomen
Jeetje zeg hier heb ik nou echt geen last van... heb eerder last dat me ventje zun rug onderpoept... hij poept ook nog lekker 5 a 6 keer per dag... en flink vloeibaar... dus mag regelmatig zijn rompertje verschonen... maar gelukkig nog nooit een vies bedje gehad... verder gebruik ik Huggies nr.2 (vind ik wel lekker omdat elastick bij rug zit..) pamper New born nr.2 vind ik wat minder (hij poept zich vaker onder) die van Etos nr. 2 vind ik ook heerlijk (ook elastick en hij heeft zich tot nu toe niet ondergepoept) en Kruidvat nr. 2 vind ik ook geweldig... verder gebruik ik geen andere ... ik zweer het bij deze vier... en ook hier zit maatje 2 nog prima me ukkkie weegt nu 5040 gr heb trouwens ook een vooraad luiers niet te geloven...