Even een vraagje, mijn zoontje duimt en nu is zijn huidje bij z''n duim op zn handje kapot. Kan dat komen door het duimen?'
Lijkt mij wel. Mijn zoon sabbelt op zijn vingers en heeft daar ook plekjes op; precies waar zijn tandjes zitten.
had ik ook. Wachten tot ze wat meer gewend zijn aan duimen. ik smeerde er nog wel eens wat creme op zodat het heelt.
hier duimde ze alleen als ze ging slapen dus ik deed het gewoon als ze wakker was. SOms vasline. Of lipikar baume. Of gewoon wat bepanthen.
okee.. finn 'duimt' de hele dag door.. dat wil zeggen.. even de duim en in, 3 x zuigen/sabbelen en er weer uit! dus hij heeft constant die duim in zn mond, maar het maakt niet uit als hij was vaseline of bepanthen binnenkrijgt?
Bepanthen maakt niet zoveel uit, al moet hij natuurlijk er geen tubes van op een dag van binnen krijgen. Bepanthen mag je namelijk ook gebruiken voor je tepels als je bv geeft en je hoeft het er niet eerst af te spoelen.
okee.. dan ga ik bepanthen gebruiken! Hopelijk werkt het.. ik heb niet het idee dat hij er pijn aan heeft, het ziet er alleen zo zielig uit!
alyssa heeft ook een eeltplekje op dr duim zitten. met dit koude weer springt het heel soms open en dan heeft ze er last van maar verder niet. ze heeft vorig jaar een schimmeltje gehad op die plek en nu blijft het een eeltplekje. kan geen kwaad volgens de ha. liefs doris
Meisje hier heeft ook een 'afgesabbeld' duimpje.. in die kou gaat het er snel rood en vervelend uitzien! Ook maar eens aan de bepanthen..