Ik ben gedragstherapeute voor honden. Heb zelf altijd Rotties gefokt ook. Ik denk dat ik best wel wat advies kan geven. Je hond zit rond die tijd in de puberteit. Betrek je hond bij de baby. Behandel hem niet anders. Ook niet méér aandacht geven dan hij gewend is. Gewoon zoals je hem altijd behandelt. Houd de regelmaat er voor hem in. Zo houdt hij zekerheid. Laat vanaf dag 1 blijken dat het kind hoger in rang is dan hij. Leg de baby dus NIET op de grond zodat de hond er aan kan snuffelen. Nee, hou het kindje vast en roep de hond. De mindere komt altijd naar de meerdere toe. Dwing de hond niet. ALs hij geen interesse heeft, laat hem dan. Het is trouwens grote onzin de hond de placenta of de ontlasting te laten eten. Niet doen. Heb je meer vragen of wil je meer advies, mail dan naar jycd11@hotmail.com
Dit klinkt mij ook het meest logisch moet ik zeggen. Alleen is het nu wel zo dat onze hond altijd bij de voordeur staat als er bezoek komt en hij dus wordt aangehaald (ook nog voor ons). Ik ben bang als we dat ineens gaan vernaderen straks dat hij dan de kleine als een bedreiging ziet en jaloers wordt i.p.v. de baby als hogere ziet. De hond mag nu ook niet op de bank en naar boven enzo, dus ik neem aan dat als de baby dat straks wel mag hij hem dan ook als hogere ziet?
Laat het bezoek de hond negeren. Gewoon net doen alsof hij er niet is. Pas na een kwartier ofzo de hond aandacht geven. Jullie hebben nog ruim de tijd om hem hier aan te laten wennen. Hij zal de baby vanzelf als hogere gaan bechouwen door jullie begeleiding hierin. En als het even niet uitkomt dat hij er met zijn grote neus bij staat, mag je hem best even wegsturen. Nee nu niet. Jij bent tenslotte de baas. Jij bepaalt wanneer er geknuffeld, gespeeld etc. gaat worden. Als een teefje pups heeft, stuurt ze ook vaak genoeg andere honden uit de roedel weg. Suc6
o Stientje wat eng nee dat zou ik nooit doen. Ik heb zelf een stafford van bijna 3 en hij is erg lief maar ik zou dat nooit durfen. Ik denk ook dat we het heel erg moeilijk krijgen met hem, want als ik een programma kijk en er huild een baby dan gaat het me tekeer Kijk ik ben geen voor stander om een hond of dier weg tedoen. Maar als er geen verbetering komt gaat hij toch weg Mijn zoontje is nu 5 jaar en de hond 3, en mijn zoontje mag ook al niet meer bij zijn voer bakken komen. Hij is zo dominant, ik vrees het ergste met hem.(bekijk album) ook als er vreemde kindere komen spelen gaat hij in de benz. Maar hij blijf dan blaffen springen ik weet me geen raad. Maar zijn staart kwispeld wel, dus hij wil ze geen pijn doen denk ik. Nee, ik vertrouw geen ene hond hoe lief ze ook zijn, je weet niet wat ze denken. Liefa Manon.
Manon, Tja ik snap je reactie helemaal, maar begrijp goed dat Kai NOOIT alleen is met Valentino, ik ben er dus ALTIJD bij! Valentino staat ook nooit alleen op de grond in zijn stoeltje ofzo, als ik wegloop gaat hij in de box. Daarnaast is Kai kinderen gewend, en een erg onderdanige hond, hij weet exact zijn plek in ons gezin...tevens is hij al 14 dus de speelsigheid is er nog wel, maar niet meer zo enorm als bij een hond van 3... Dat met die voerbakken klinkt niet zo goed, ik ben er zelf voorstander van om alles te kunnen afnemen van de hond, ik kan Kai alles afpakken zijn botjes,voerbakken,speeltjes alles is prima en ze wacht dan geduldig tot ze het terugkrijgt.... Voordat je je hond wegdoet, kan je natuurlijk eerst een gedragsdeskundige erbij halen of naar een cursus gaan!! Veel succes.
Als je het kind leert dat de voerbakken en de mand van de hond taboe zijn dan gaat het al een stuk makkelijker. En kwispelen wil niet altijd zeggen dat een hond blij is. Het betekent opwinding. Wat de hond precies bedoelt kun je aflezen aan de hoogte van z´n staart.
Stientje ik kan nergens met hem naar toe Hij heeft wel school gehad toen hij pup was, ik kan er geen deskundige bij halen. Ik heb er namelijk geen papieren of stamboom bij. Ik heb hem wel met papieren gekocht alleen zijn we in de maling genomen. Maar goed ik wil het natuurlijk wel aan kijken. Ik heb zo'n hekel aan mensen die hun hond of kat weg doen voor een baby. Maar ik zeg je er wel bij dat ik de mijne niet vertrouw. En ik vind jou hond erg leuk, het was ook niet boos bedoelt ik schrok er gewoon van zo dicht bij het gezichtje en je hoort dan zo vaak dat een hond in het gezicht had gebeten. Ik mag alles met hem doen, allees hij wil en bij het proberen om de baas tezijn in huis. En daarom is het straks erg zwaar, want hij ziet de baby straks als in dringer(denk ik). maar bedankt voor het advies Miran Tyson(hond) is op gegroeit met een klein kind Damien mocht altijd bij zijn bakken kopen, maar op een keer mocht dat in eens niet meer : Ik denk na zijn pupertijd : En dat met die staart daar kan je in der daad gelijk in hebben. Hij is ook vaak sago Nou meiden ik kijk wel hoe ik het allemaal doen, maar bedankt. Liefs Manon.
Als je heel erg onzeker bent over de (komende) situatie, en je er niet meer prettig bij voelt, denk ik dat je diep in je hart wel weet wat de beste oplossing is. Oké, het is tegen je principes. Oké, je kunt reacties van mensen krijgen. Maar... het geeft jou wel rust. Als je elke dag angstig moet zijn over wat er kan gebeuren en wat je wel en misschien niet goed doet, heb je geen ontspannen leven lijkt me. En een hond "wegdoen" hoeft helemaal niet negatief te zijn hoor. Het is vaak dat de mensen er vaak te moeilijk over denken en er een emotioneel verhaal aan plakken, want echt...een hond went snel genoeg aan zijn nieuwe baasje. Sterkte en groetjes,
Je kan er ALTIJD een deskundige bijhalen. Daar heeft je hond geen papieren voor nodig. Het is alleen hard werken en dat kan in de praktijk nogal eens moeilijk zijn.
Ik neem dit ook niet verkeerd op hoor, ik krijg veel van dit soort reacties, maar nogmaals die foto is een momentopname! Maar goed, tja als je je hond niet vertrouwt dan zou ik er echt een deskundige bijhalen, niet iedereen vraagt om papieren hoor! Maarja, ik kan natuurlijk niet in je portefeuille kijken want dat is vrij prijzig (althans hier bij de hondenschool kost prive les vrij veel) Maar ik moet eerlijk zeggen, zou er een dag komen dat ik Kai wantrouw gaat ze zonder pardon eruit, want Valentino komt eerst!!!!
Dankje wel CarDani ik ga wel even rond neuzen Stientje we hebben wel spaar centen, ik ga wel infomeren Maar Tyson is erg eigewijs, luisterd als het hem uit komt, wil altijd zijn zin hebben , op de pupy curcus was het ook een draak Nou meiden ik zie wel hoe het eindigd Maar als ik naar hem kijk heb ik er geen goed gevoel over, en daar kan een deskundige ook niks aan verander, want hij is zo. Een deskundige kan een hond niet leren lief tezijn tegen baby's, hij is ook zo druk. Liefs Manon.
Goed zo. Neem altijd het zekere voor het onzekere. Dan kan je terugkijken en tegen jezelf zeggen: het was goed. Een deskundige kan je begeleiden en inzicht geven in de situatie en handvatten geven, maar het komt allemaal op jullie zelf aan. Voor sommige mensen kan dit erg frustrerend zijn omdat ze onzeker blijven. En dat leest de hond haarscherp van je af. Je blijft dan als het ware in een (onzeker) rondje lopen. Ik ben ook gedragsdeskundige, maar ik ben ook moeder. Als je een onbestendig gevoel hebt in deze, laat het dan a.u.b. nooit zo ver komen dat je moet zeggen: ik had het kunnen weten, ik had al zo'n voorgevoel. Echt hoor, voor een hond is het helemaal niet zo erg om een andere baas te krijgen. Mocht je nog vragen hebben, mag je ze ook mailen.
Ik heb laats een programma gezien iets van opvoedpolitie voor dieren ofzo. Je zag dieren echt enorm veranderen. Niet allemaal hor, maar bij veel dieren zag je echt een totale verandering.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!!! Zorg er dan alleen wel voor dat iemand de hond krijgt wie goed voor m is, en dat hij niet naar een asiel hoeft...dat zou echt zielig zijn. Succes met wat je ook beslist!
CarDani ik ben gewoon bang om iemand in huis tehalen Tyson heeft geen stamboom, dat is verbode :x Die achterlijke wed :x ik kon er echt niks aan doen dat we na 6 maanden valse papieren krijgen Ik ben gewoon bang als ik zo'n deskundige er bij haal dat hij de volgende dag met de politie aan komt. Of misschien durft hij ons niet eens tehelpen. Stientje dat is het laatste waar hij naar toe gaat het asiel, daar worden staffords zonder papieren in geslapen. Ik vind dit zo moeilijk, hij is ook zo jaloers Liefs Manon,.
Ik begrijp je probleem en je angst manon. Maar je moet toch kiezen tussen 2 kwaden. Een Stafford (ook zonder stamboom) wordt niet ingeslapen tenzij hij heeft gebeten. Een rasloze dogachtige wordt gezien als Pittbull. Geen probleem, maar hij moet wel gecastreerd worden en gemuilkorfd over straat. Het is echt geen probleem om er een deskundige bij te halen, maar ik denk dat het probleem te groot is om zomaar even op te lossen. Een dogachtige heeft zo een nieuw baasje. En heel gek dat ik dit misschien zeg, maar als hij een tijdje in het asiel ziet, heb je een grotere kans dat zijn oude gewoontes doorbroken worden. Bovendien heeft hij dan (tijdelijk) wisselende verzorgers. Dit kan hem ook ten goede komen. Maar echt ik zou niet met de angst blijven leven dat hij straks je kindje iets aandoet. Loop het risico niet. Stel dát hij bijt, moet hij alsnog ingeslapen worden en is je kind levenslang verminkt of ...... je moet er niet aan denken......
Hoi Hoi Ja, ik weet het niet hoor, ik kijk het toch maar even aan, hij is nu heel zijn leven bij ons. En hij is wel lief, alleen erg dominand en jaloers. Ik kan hem zowiezo niet weg doen. Hij moet zijn plaats weten in het gezin, ik ga het gewoon zelf nog proberen. Het enige wat ook probeem geeft is dat als mijn man hem waarschuwd dan gaat hij staan te plassen , en dan maakt het niet uit waar hij dat doe. Niet van angst hoor. Als hij ergens niet mee eens is doet hij dat ook. En ja dat is moeilijk af teleren. Hij wil gewoon te veel zijn zin hebben, en dat kan niet altijd. maar ik kijk het nog wel even aan. bedankt Liefs Manon.
Oei. Als hij zo dominant is dat hij plast ter protest, dan zou ik zéker oppassen. Hij accepteert jullie leiding niet. Laat staan dat hij zal accepteren dat de kleine boven hem komt te staan. Bel anders (anoniem) naar Lelystad. Daar werken ook goed opgeleide gedragsdeskundigen. Zij kunnen je vrijblijvend adviseren. Het blijft jouw keus. Maar ik wil je dringend verzoeken maatregelen te treffen. Ik maak me echt zorgen om de veiligheid van jullie kindje. Hieronder een adres, waar erkende therapeuten werken en die je zeker telefonisch willen adviseren. BRONSWEG 9 8211 AL LELYSTAD NIEDERLANDE Telefoon +31 (0) 320-229560 Fax +31 (0) 50-5250367 Mail info@martingaus.nl http://www.martingaus.nl Veel sterkte ermee. Groetjes,
oke bedankt misschien doe ik dat wel Maar hij is al 3 jaar bij ons, en heeft nog nooit wat gedaan, zou hij dan in eens iets kunnen doen : Hij zegt zelf buiten iedereen vriendelijk gedag, ja niet dat mensen hier dat leuk vinden nee ik denk niet dat hij ons ooit pijn zal doen. Oke hij in dominant , jaloers, maar bijten nee denk het niet. Als ik met hem speel met zijn touw en hij pak perongelijk mijn velletje van mijn hand schikt hij er van, en wil gelijk niet meer spelen. Maar ik zeg je wel, dat Tyson nooit alleen bij mijn zoontje is en ik laat hem ook niet alleen bij de baby echt nooit. Dus helemaal vertrouwen heb ik niet in hem maarja dat zou ik met elke hond hebben. bedankt voor je advies Liefs Manon.
hai, als je je hond laat castreren ben je van het plas probleem af! mijn hond pieste soms wel eens tegen mijn been aan! echt dominant gedrag is dat. vaak de hond op z`n rug leggen en laten zien dat jij de baas bent helpt ook goed. Het zijn toch ook die hormonen hoor, ik moet echt zeggen dat ik zooooo blij ben dat mijn hond toen is gecastreerd! ik heb er een 10x liever beest voor terug gekregen! hij rijd niet meer op dingen er komt geen viezigheid meer uit z`n fluitje en hij staat niet meer buiten een uur naar anderen palsjes te ruiken etc. ik zou daar ook maar goed over nadenken want je hond kan hierdoor heeel anders worden!