Baby en Hond

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bianca21, 14 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CarDani

CarDani Lid

27 apr 2006
    30
    0
    0
    Dit artikel is niet compleet. ! Het is ook een eenzijdig verhaal.

De politie nam dit beest in beslag omdat er klachten waren gekomen van de buren. Het lijkt erop dat er al langer problemen waren.
    Een Pittbul moet ook altijd gecastreerd zijn en mag alleen aangelijnd en gemuilkorfd over straat.

2. CarDani

CarDani Lid

27 apr 2006
    30
    0
    0
    Als een dierenarts een hond aantreft die verboden is, moet hij of zij daar melding van maken, anders is de dierenarts strafbaar. (denk ook eens aan verboden dieren zoals leeuwen, tijgers, koala's, ik noem maar wat). Bovendien is het dan de keus van de dierenarts zelf of hij het beest wil behandelen of niet.

3. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    @ CarDani; Muck komt uit Portugal, is als pup gevonden onder een plastic zak op een heuvel. Vanaf een maand of vier in Nederland in een opvanggezin, en vanaf dat hij 6 maanden was, bij ons. Een heerlijke hond met een onwijs lief karakter, maar wel waaks.

De reden dat ik denk dat Muck beschermend gaat worden, is omdat hij dat nu ook bij mij doet. Alleen hij doet het nu op de juiste momenten (in het donker, toen ik een onguur persoon tegenkwam, in het bos, toen er in enen een vent voor mij stond) Hij bijt niet, hij gaat voor mij staan met de haren omhoog en grommen.

Hij is niet beschermend als mijn vriend of iemand anders mij 'kliert' thuis. Dat vind hij prima, en hij is ook niet jaloers.

Ben hem al een beetje aan het 'testen', in de zin van kijken hoe hij reageert. Tot nu toe geen probleem, hij laat zich alles afpakken, bij het eten kun je met je handen in de voerbak zitten (kijkt je kwispelend aan), ik heb hem een beetje aan zijn staart en oren getrokken (niet heel hard hoor). Nu weet ik dat wij ranghoger zijn, maar denk dat hij dit wel laat geworden en dat daar een taak voor ons ligt om ons kindje daar in op te voeden.

Het buurjongetje is matig interessant, hij kijkt even, snuft even en gaat dan zijn eigen gang.

4. CarDani

CarDani Lid

27 apr 2006
    30
    0
    0
    Niets aan de hand. Hij reageert op jou.

Jij voelt je vast niet zo prettig in het donker en ook voelde je je niet prettig in dat bos waar je die rare persoon tegenkwam.
    Daar reageert je hond op. Fantastisch !
    Maar.... pas op dat je dit gedrag niet extra beloont of stimuleert. !!!
    Dat is helemaal niet nodig want je ziet dat hij je toch wel beschermt indien nodig. En je moet het gedrag natuurlijk wel gewenst laten zoasl het nu is. Dus: niet extra belonen. Zijn beloning is al jouw onbehaaglijke gevoel dat wegtrekt zodra het gevaar voorbij is.

Groetjes,

Deel Deze Pagina