Mijn kleine kwijlt al een paar weken gigantisch. Er lopen af en toe gewoon hele slierten uit. Weet iemand toevallig wat dat zou kunnen zijn?? Ga er niet vanuit dat het al tandjes zijn want daar is ie nog te klein voor.
Is wel vroeg inderdaad voor tandjes, maar het kan op zich al wel hoor. Bij ons ook al ongeveer vanaf die tijd gekwijl, mevrouw houdt haar eigen doekje vast en kauwt erop. Zo veegt ze meteen haar mondje, erg handig. Wij dachten ook aan tandjes maar er is nog steeds niks. Kan ook wel even duren voor het doorkomt misschien. En als ze meer in hun mond gaan stoppen komt de speekselproductie ook wel op gang
Hij stopt nog niets in zijn mond. Op zijn duim na dan. Alleen zijn duim is ook nog niet heel vaak omdat ie nog al een lompie is daarmee. Hij heeft dan eindelijk zijn duim te pakken en beweegt zijn hoofd dan en is zijn duim weer kwijt. (stiekem wel erg schattig om te zien)
Weet verder geen oorzaak, misschien kwijlt het ene kind ook meer of eerder dan de ander, maar uiteindelijk kwijlen ze denk ik wel allemaal. Misschien weet iemand anders nog een oorzaak. Zal iig niets ernstigs zijn denk ik
Ik zou geen oorzaak weten, maar hier ook een dochter met heel veel gekwijl. En het zijn nog geen tandjes, want ik voel niets. Dat kwijlen lijkt wel meer te worden. Kan de doekjes niet aanslepen
Mijn meisje kwijlt ook al een paar weken en stopt steeds haar vingers in haar mondje. Ik dacht toen ook aan tandjes maar vond dit wel erg vroeg. Op het buro vertelden ze me vorige week dat het de speekselproductie is die op gang komt en dus geen tandjes. Nu heb je altijd uitzonderingen natruurlijk.
Ik hoop ook gewoon speekselproductie.... En geen tandjes. Ik vind alles al zo ontzettend hard gaan. Dat mag nog wel even wachten
Dat komt omdat de speekselklieren aan het werk zijn gezet. Kwijlen heeft niet per definitie met tanden te maken. Bij het doorbreken van de tanden kan wel de speeksleproductie verhoogd zijn. Overigens komen tanden gemiddeld tussen de 6 en 9 maanden door. Maar dat kan ook eerder of later zijn.
Ergens tussen de 2 en 4 maanden komen de speekselklieren op gang. Maar die kleintje kunnen dat nog niet automatisch wegslikken zoals ons. Dus stromen ze over, en beginnen ze te kwijlen. Is heel normaal, alleen niet zo handig voor de was
Inderdaad niet handig voor de was. Echt alles wordt onder gekwijld. Niet alleen zijn kleertjes, maar ook papa en mama zijn om de haverklap doorweekt op bijv. onze schouders
Hey, Onze kleine man kwijlt er sinds een paar dagen ook stevig op los! En dan maar bellen blazen! Of wat hij ook geweldig vindt: eerst heel veel kwijl aan z'n mondje en dan niezen zodat mama helemaal nat is, en dan een glimlach van oor tot oor! Trouwens, hier al wel tandjes op komst, hij heeft twee witte puntjes van de hoektandjes die ja al ziet zitten. Ik vond dit ook héél vroeg, maar bij Kind & Gezin zeiden ze dat er soms baby's geboren worden met tandjes... Groetjes, Lies
Hier ook een kwijlebabbel. Maar ja, bij zijn zusje begon het ook lekker te stromen en daar kwam haar eerste tand met 9 maanden, dus ik reken nergens op. En hij knabbelt lekker op zijn knuistjes, maar dat hoort volgens mij bij de leeftijd.