Ten eerste ben ik vrouw. Druk mij over het algemeen netjes uit en ze niet op een rijtje hebben lijkt mij een prima formulering als je een Bernersennen (of welk ras dan ook) die al eerder gromde, alleen laat bij een baby. In die ene minuut dat je wegloopt kan de hond een kind doodbijten. Als dat gebeurd was, was het allemaal de schuld van de hond geweest en dat is dus niet zo. Men zou zich eens wat beter voor moeten bereiden op de komst van een baby en bij de eerste signalen van angst, agressie of jaloezie adequate hulp moeten zoeken. De hond overal bij betrekken is nergens voor nodig. Een hond moet gewoon zijn plaats kennen en respect hebben voor de roedelleider. Laat hem dus niet denken dat hij belangrijker is dan de baby, want dat is ie niet. En daarbij hoef je de hond helemaal niet als oud vuil te behandelen hoor, duidelijkheid en consequentie zijn gewoon belangrijk. Nu moet de hond wel weg en wat ik zo erg vind is dat dat beest een stempel opgedrukt krijgt met "kan niet met kinderen" en 't beest zal wegkwijnen in het asiel, nou lekker dan!
X 2! Ik denk dat de TS al weet wat ze gaat doen, maar toch. IK zou voor een goede gedragtherapeut kiezen. Laat je begeleiden als je zelf niet zoveel verstand van honden hebt. Volgens mij is het een kwestie van duidelijk stellen waar de hond in rang staat ( onderaan dus ) Een hond die weet dat hij onder de baby staat, zou het niet in z'n botte kop halen om te grommen.
ik heb hier hetzelfde meegemaakt en werd ook alleen maar veroordeeld en dat is niet nodig... hier is de hond dan wel gelijk weggegaan!!! Dat je niet meteen iemand gaat bellen bij het eerste jaloerse gedrag vindt ik niet vreemd hoor, als het nu echt tè erg wordt vindt ik dat van wel inderdaad. En sommige honden kunnen inderdaad niet met kinderen overweg..kan toch?!
Ik veroordeel niet, maar je kind alleen laten bij een hond is niet slim, dat zeg ik. 1) Als een hond al niet met kinderen overweg kon (bijv,. neefjes, kinderen in het park), dan had je daar al eerder hulp voor kunnen zoeken. Zeker op het moment dat je zwanger werd. 2) Als je niet wist dat je hond niet met (eigen) kinderen overweg kon, dan had je wel meteen actie moeten ondernemen op het eerste grommen van de hond. Als je niet weet wat grommen inhoudt, dan heb je geen hondenkennis. Grommen als je de hond naar zijn/haar plaats stuurt is ondermijnen van het gezag van de roedelleider, dat mag je niet accepteren! 3) Wat ik al zei: mijn honden waren ook best jaloers, niet zo gek: waren m'n troetels (moeilijke grote honden, mishandeld, opvangers), tsja... en dan komt er ineens zo'n raar schreeuwend wurm wat ook alle liefde en aandacht krijgt. Maar had altijd al cursussen doorlopen met ze, ze stonden al onder appel en tijdens mijn zwangerschap de touwtjes weer even aangetrokken. Nu gaat alles hier in complete harmonie; everybody happy en de honden liggen het liefst naast box of wippertje. Maar als ik even wegloop, al is het maar heel even, dan gaat de baby onder de arm of in de complete wipper mee. Zelfs de honden alleen beneden als de baby in de box ligt, gebeurt niet. Baby's kunnen opeens gaan krijsen en honden blijven beesten, dat moet je altijd in je achterhoofd houden. Het spijt me als ik je heb gekwetst, maar ik had jouw verhaal niet eens gelezen. Jammer dat je hond weg moest, dat is geen makkelijk iets, dat begrijp ik.
Is al goed hoor....mijn reactie was ook niet zo fijn, MAN!!! hahaha Nee je hebt gelijk je kunt ook eerst kijken of je er iets aan kunt doen, cursussen enz... dat vindt ik ook!! En honden blijven beesten en als je ze niet goed opvoedt is dat jouw`n eigen schuld dat vindt ik ook. Ja het was ontzettend moeilijk want mijn hond was mijn maatje maar hij kon echt niet overweg met ons dochtertje tja en dan is de keuze snel gemaakt helaas. Ben eigenlijk eens benieuwd wat er nu verder is gebeurd met de TS??!!!
ik zou het echt niet vertrouwen, wij hebben zelf ook een hond (woont nog bij mijn ouders maar is altijd mijn hond geweest) en als die 1x naar jamie gromt dan krijgt hij echt een goeie grabbel in zijn nekvel of een trap onder zijn kont (niet om pijn te doen maar dat hij is goed schrikt!) een hond moet zijn plaats kennen, en als hij 3 jaar alleen onder zijn baasje heeft gestaan en dan ineens een plaats opschuift voor een babytje is dat een hele aanpassing! ik zou hem nergens bij betrekken! jij bent met de baby bezig en hij heeft daar niets mee te maken. zo leert hij dat de baby meer betekend dan de hond! ik zou er ook mee op cursus gaan, desnoods muilkorf je hem als de baby erbij is (voor alle zekerheid) en hem goed laten merken dat jij de baas bent! dus consequent zijn, Stuur je de hond naar zin plaats en het gaat niet snel genoeg dan help je een handje... een hond hoort te luisteren vanaf de 1ste x! en idd de hond niet met de kleine alleen laten, want hij zal altijd blijven proberen om zijn plekje terug te winnen!
Ik zou nooit mijn hond weg doen voordat ik alle cursussen ed heb doorlopen. De fout wordt altijd bij de hond gezocht. Lekker makkelijk!!!! Mensen moeten eens naar zichzelf kijken, wta ze fout doen. Zoals bijvoorbeeld je hond alleen met je kind laten terwijl je weet dat de hond bij het kind kan! 9 van de 10 keer ligt de fout gewoon bij de baas en niet bij de hond!
tja dat wordt weer een discussie dan he, maar zou toch wel willen weten wat er nu gebeurt is....ts waar ben je??!!!
Sorry, maar hier ben ik het mee eens. Waarom zou je in HEMELSNAAM (sorry) een hond gaan betrekken bij flesje geven of nog belachelijker, luier verschonen. Wij hebben 2 honden die prmia hun plaats kennen en die zijn nooit betrokken bij voedingen en verschonen, vind ik ook absoluut niet nodig. Ze hebben er niets mee van doen.
Ik heb hele slechte ervaringen met gemuilkorfde honden. Diew aren voor de muilkorving "lastig" en "jaloers" en na de muilkorving gewoon echt zo vals als wat.