Hallo allemaal, Ik heb een dochtertje van 16 maanden. Ze gaat 2 dagen in de week naar de creche en ik vind dat ze best vaak verkouden enzo is. Alleen zo erg als nu heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Twee weken geleden heeft ze voor het eerst een koortsstuip gehad en heeft daarna nog bijna een week koorts gehouden. Oorzaken konden toen aan de KNO onderdelen liggen, maar de doktoren vonden het allemaal niet zo ernstig. Gelukkig zakte de koorts toen ook snel en was ze alleen nog wat verkouden. Nu sinds vanmorgen heeft ze ineens wel weer koorts. Ze is dus ongeveer een week koortsvrij geweest. Wel al die tijd verkouden. Ik vind het eigenlijk best wel eng, want ben als de dood dat ze weer zo'n koortsstuip krijgt en ten tweede vraag ik me af waar de koorts nou toch vandaan komt. Het is toch niet normaal dat een kind zo vaak koorts heeft?
Verkoudheidjes & KDV is een beruchte combinatie. Dat hoort er eigenlijk gewoon bij. Het schijnt vooral het 1e jaar het ergst te zijn. Mijn huisarts zei ook al dat hij anders het 1e jaar op de basisschool/peuterschool wel ziek was geweest. Ze moeten gewoon die afweer voor alledaagse verkoudheidjes nog opbouwen. De andere helft: Mijn zoontje heeft toen hij net naar het KDV ging ook koorts gekregen. Bij hem bleek het een oorontsteking, ondanks dat hij niet die signalen aangaf. Dat is met antibiotica overgegaan. Maar 2 weken later was het alweer terug, deze keer een hele milde oorontsteking maar wel last dus. Deze keer snel weten te verhelpen met neusspray. Dus misschien zat er toch ergens een (milde) keel/oorontsteking die ook weer terug is. Ik zou gewoon de huisarts even bellen!
Bedankt voor je reactie. We mogen vanmiddag nog naar de huisarts, dus dat is erg fijn! Eigenlijk hoop ik dat het een oorontsteking of zoiets is, want dan weten we tenminste waar de koorts vandaan komt! Helemaal na zo'n koortsstuip ben ik heel snel bang dat er iets ergs is. Hoop dat echt nooit meer mee te maken.