Baby 10 weken Nutrilon AR

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charis84, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charis84

Charis84 Lid

23 dec 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Onze dochter van 10 weken oud is een tevreden meisje.
    Echter zijn wij op aanraden van het CB overgestapt van Nutrilon Standaard naar Nutrilon AR ivm het zelfs 2/3 uur na een fles nog melk teruggeven.

Nu is het niet extreem veel maar het was wel na elke fles raak. Meestal ook met wat huilen erna aangezien het natuurlijk zeer doet aangezien de meeste melk al verteerd is dan.

Nu is alleen mijn vraag hoe jullie ervaring hiermee is. Hoe maakte jullie deze fles klaar? Zijn jullie met 6 maanden ook de Nutrilon AR 2 gaan gebruiken of zijn jullie alweer eerder overgestapt naar eventueel Standaard?
    Ik lees ook veel over het moeilijker poepen met de Nutrilon AR.. hadden jullie kindjes daar last van?

Ik ben gister begonnen en ze ligt zowaar al een uur in de box te slapen:$ Dat deed ze daarvoor echt niet hihi. Dus heb wel het idee dat het al beter gaat!

Ik hoor graag ook jullie ervaringen

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Klaar maken deed ik hier als volgt:
    De helft water dat net van de kook kwam en hier het aantal schepjes poeder bij en goed doorroeren met een vork.
    Vervolgens aanvullen met koud water, gewoon uit de kraan. Let op dat je wel aanvult tot de totale hoeveelheid, dus 150+5 schepjes maakt 165cc voeding, dus dan ook aanvullen tot de 165 en niet 150 omdat je de poeder er al bij hebt.
    Dan deed ik de fles nog zachtjes zwenken zodat het koude water goed met het warme water mengde.

Verder ben ik hier met 6 maanden over gegaan op de standaard voeding.
    Ben vlak voor die tijd al eens gaan oefenen met water/ thee uit een flesje en dit ging goed, zonder te spugen.
    De eerste weken spuugde hij met de standaard voeding wel weer wat meer, maar hij leek er geen last van te hebben. Hij spuugde ook vooral als hij druk aan het bewegen was en op z'n buik lag te spelen.
    Naar mate de vaste voeding meer werd, werd het spugen minder.
    Ik denk dat hij ondertussen al zeker 3 maanden niet meer heeft gespuugd, enkele uitzondering natuurlijk daargelaten ;)

Ik zou gewoon naar je kindje kijken, als dit voor nu werkt, gewoon lekker zo doorgaan voorlopig en genieten.
    Ik zou op z'n vroegst rond de 6 maanden pas proberen om over te gaan op de standaard voeding, tenzij ze eerder klachten krijgt die kunnen komen van de voeding.

Zoontje heeft hier wel last gehad van obstipatie gedurende het gebruik van deze voeding en heeft hiervoor lactulose gebruikt. Ik heb daardoor meerdere pogingen gedaan om over te gaan op de standaard voeding, maar dit werkte niet. Dus voor toen de lactulose geaccepteerd.
    Toen ik met 6 maanden over ging op de standaard voeding en de bijvoeding verder ging uit breiden was de lactulose niet meer nodig.

Heerlijk zeg dat ze nu zo lekker ligt te slapen.
    Heb je ook de box, bedje, kinderwagen e.d. een beetje schuin staan zodat ze minder last heeft van de terugkomende voeding?

3. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tip! Standaard voeding + nutriton toevoegen, gewoon uitproberen met het aantal schepjes. Hebben wij ook gedaan.
    Wij hebben Nutrilon AR gebruikt ivm reflux, maar och wat had ons meisje last met haar ontlasting, ik moest haar beentjes hoog houden en haar billetjes masseren, alleen dan kon ze poepen.

Met nutrilon standaard en nutriton (johannesbroodpitmeel) geen problemen gehad.
    Nutricia opgebeld, in nutrilon AR zit veel meer eiwit, hierdoor krampjes en ontlastingsproblemen.

Wij zijn op advies van Nutricia bij 6 maanden direct gestopt met het toevoegen van nutriton, dit kun je elke maand testen door ermee te stoppen. Wanneer ze niet meer teruggeven, is het maagklepje goed gesloten.
    Onze dochter heeft het niet meer nodig.

Wanneer ze op de buik speelt geeft ze nog wel een beetje voeding terug (lijkt zuurbrand). Maar dit is zo minimaal.

Dus mijn tip: Standaard voeding en zelf nutriton naar behoefte toevoegen.

4. penseel

penseel Niet meer actief

Had ook een spuug en de dochter.

Heb jbpm gebruikt. En deed niet wat er op het pak stond maar door middel van het uit vinden van de juiste dikte hier was een schepje jhbm al voldoende om het wat in gedikt te hebben meer scheppen betekende een blok beton uit de fles. Daarbij maakt ik ook het drink gat iets groter omdat het natuurlijk dikker drinken is ben wel een paar weken bezig geweest voor de juiste verhoudingen krampen heeft ze geen last van gehad. en echt schudden met die fles niet dan werd het schuim!!

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet of je ook de leefregels omtrent reflux zijn verteld?

Als een baby veel spuugt is stap 1 nl eerst de leefregels voor reflux toepassen. Hiermee kan je nl al voorkomen om duurdere voeding of jbpm (puur van tammi of nutriton) te kopen.
    Indikken dmv jbpm oid is namelijk pas stap 2. Mogelijk makkelijker te nemen en te doen, maar het kan ook erg vervelend zijn. Nutriton heeft nl als bijwerking verstopping, diarree of krampen.

Ik zal de leefregels nog eens opschrijven, zodat je deze ook kunt toepassen. Hopelijk heb je daar wat aan. Sommige, zoals de fles op de juiste manier maken, zijn al wel genoemd.

- zorg voor rust en regelmaat (niet per definitie op de klok, maar een vast ritme zoals: verschonen-fles-boeren-knuffelen-'spelen'-naar bed bij eerste vermoeidheids signalen-slapen-verschonen etc).
    - zorg voor niet te veel prikkels.
    - geef je kindje vaker kleine porties per dag.
    - maak de flesvoeding op de juiste manier klaar, koud water opwarmen, poeder erbij en roeren. (Warm kraanwater wordt voor elk kindje afgeraden, schudden zorgt voor extra lucht en extra lucht zorgt voor druk op de maag waardoor er meer voeding in de slokdarm komt).
    - zorg dat de voeding minimaal 20 minuten duurt.
    - houd je kindje zo rechtop mogelijk, waarbij de fles zo horizontaal mogelijk is zonder (!) dat er lucht in de speen komt.
    - zorg dat je kindje goed boert.
    - houd je kindje na elke voeding een half uur rechtop.
    - zorg dat alles waar je kindje in ligt schuin staat.
    - til bij het verschonen niet de beentjes te hoog op, maar draai je kindje.
    - een ergonomische draagzak/doek kan wonderen verrichten.
    - sommige kindjes slapen liever op hun buik.

6. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helpt Hero comfort heel goed. Dat werkt goed voor de darmen en er zit jbpm in tegen het spugen. Ik ga met vijf maanden voor het eerst proberen of het maagklepje goed gesloten is.

Deel Deze Pagina