Baby en kitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SharonR, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Dames,

Ik zit al een tijd te twijfelen om een huisdier aan te schaffen. Momenteel heb ik mijn oog laten vallen op een kitten, maar mijn vriend maakt zich zorgen over de combinatie van een kitten en een baby. Ik denk dat het juist heel leuk is als onze kleine opgroeit met een katje en ik zie er geen horrorscenario in, zoals mijn vriend. Mijn vraag is dus: hebben jullie een kat en een kleine en hoe gaat dit samen? :)

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij hebben 3 katten en een pas geboren baby, gaat prima. Onze katten kijken er in ieder geval niet naar om. Weet natuurlijk niet hoe dat straks is als er grijpgrage handjes aan te pas komen ;) ik verwacht geen problemen.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Wij hebben 3 katten en die hadden we ook al toen onze zoon geboren werd.
    1 van de 3 laat alles met zich doen, de grijpgrage handjes willen nog wel eens aan een staart trekken, maar dat heeft hij ondertussen wel een beetje afgeleerd, hij aait ze nu echt (hij zegt dan ook aaaaaai:D) De andere 2 katten lopen trouwens vaak uit zichzelf al weg als ze onze zoon zien aankomen.
    Denk alleen dat je met een kitten moet uitkijken ivm speels gedrag en scherpe nageltjes, maar verder... denk niet dat er horrorscenario's aan te pas hoeven komen;)

4. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    wij hadden al een kat (eigenlijk 2, maar 1 heb ik helaas moeten laten inslapen) toen mijn zoontje geboren werd. Ging heel erg goed. Nu hebben we sinds afgelopen week een kitten erbij. Gaat ook erg goed, kitten rent wel weg als de kleine te druk wordt, maar speelt ook met de kleine (heeft de kleine zo'n zwiepstaart vast en zwaait daarmee voor kitten langs erg leuk om te zien) ook is kitten erg voorzichtig met zn nageltjes momenteel

5. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier 7 katten en een zoon van anderhalf, geen enkel probleem. Sommige laten zich prima aaien, andere gaan zelf weg.
    Als je voor een kitten gaat kan je er beter gelijk 2 nemen, dan kunnen ze hun energie beter samen kwijt en een kitten heeft ook echt behoefte aan een maatje.

6. Faith1988

Faith1988 Lid

1 mei 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier drie katten en ze komen allemaal wel even kijken als ik met de baby op de arm zit, maar na een beetje snuffelen lopen ze weer gewoon weg.
    Alleen de jongste kat (10 maanden oud) heeft wel eens de neiging om in de box te vissen op de zwaaiende handjes van de baby, maar dat houden wij goed in de gaten en tot nu toe heeft ze nooit nageltjes gebruikt.

7. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier baby en 4 kittens.. Moeder poes boeit mijn kindje niet en de kittens zijn wel nieuwsgierig maar doen niks behalve kijken en snuffelen. :) hier foto van dochter en een van de kittens.

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier 2 katers en een 3 maanden oude baby.
    Gaat prima! Hij heeft nog geen interesse in de katten en de katten niet in hem :).

Ik zou wel voor 2 kittens gaan zodat ze ook elkaar nog hebben.

Deel Deze Pagina