Wij woonden ook heeeeeeeeeel erg klein...... op een flatje 4 hoog zonder lift van maar liefs 40m2. En dat met 2 kindjes! Kleinste beeb gewoon bij ons op de slaapkamer. De oudste sliep op haar eigen kamertje (wel met deur wagenwijd open) van circa 4m2. En ja we hadden niet meer nodig.
Hier hetzelfde verhaal, we wilden eigenlijk eerst wachten met zwanger proberen te worden totdat we verhuist zijn, maar het kan hier ook nog wel een jaar duren voordat we het huis verkocht hebben, dus we zijn er ook maar gewoon voor gegaan, het is natuurlijk ook bijna nooit zo dat je in 1x zwanger bent dusja... Ons huisje heeft dus ook maar 1 slaapkamer en 1 woonkamer, de slaapkamer is 's winters maar een graadje of 5, dus niet ech geschikt voor een baby natuurlijk, maar daar is dan ook vast wel een oplossing voor te vinden! Natuurlijk hoop ik dat het uiteindelijk op zn pootjes terecht gaat komen en dat we toch op tijd kunnen verhuizen dan, maar we zien wel.
Ja tis nu gewoon een rottijd om te verkopen en wil echt niet nog langer wachten. Had al nooit gedacht dat ik pas op deze leeftijd ana kinderen kon beginnen.
Wij wonen ook niet groot. Wij wonen in een 3 kamer appartement met 2 kids. Ze slapen nu samen op de kamer. De eerste 6 maanden heeft onze zoon bij ons op de kamer in een wieg geslapen. Nu alleen nog als hij onrustig is. Je gaat vanzelf wel praktisch denken. We proberen overal extra bergruimte te maken. Zo hebben we laatst een kist gemaakt voor in het portiek. Hier zitten schoenen in die we niet dagelijks aanhebben. Een paar leuke lantarens erop en niemand heeft door dat het een opbergplek is. De kinderwagen staat onder de trap alleen de wandelwagenbak nemen we mee naar boven. Wij hebben toen gekozen voor een bugaboo omdat de wagenbak een plat pakketje word als je hem niet gebruikt. Verder slaan wij toch wel wat spullen op bij mijn ouders op zolder. Ik hou niet van troep in mijn huis, dus af en toe ontstaan er wel irritaties. Maar wij kunnen de komende jaren geen groter huis kopen dus we zullen het hier mee moeten doen. Gewoon ervoor gaan meid je vind vanzelf wel oplossingen
Door jullie reacties heb ik steeds meer het gevoel van zie je wel het moet best kunnen.Als ik bedenk dat er vroeger mensen met kinderen in deze flats gewoond hebben moet het ons ook lukken. Het zou gewoon een hoop minder stress opleveren. Ons flatje zou dan verkocht moeten worden terwijl er nog 3 mooiere flats te koop staan hier.Zouden we met verlies moeten verkopen. Mijn man is diep ongelukkig in zn huidige baan en zou het liefst ergens anders willen solliciteren. Ga het morgen eens met hem bespreken,ben benieuwd wat hij ervan denkt.
Hey! Hier hetzelfde met huizen verkoop.... Ons huis staat nu dik een jaar te koop, en we raken het niet kwijt. Het is een oud zaans huisje en super stijlvol alleen onpractisch ingedeeld. Het is 90m2 maar daar vind je weinig van terug door lage dakkapel omdat Onze buren het nodig vonden om te zeiken over een 50 centimeter hoger.. Toen de vorige eigenaren hem lieten plaatsen. De slaapkamer heeft dus een erg laag plafond, maar is verder wel Rondom recht. De 2de kamer waar onze aankomende beeb moet komen te Slapen is 1 en al schuine wanden en een draagbalk die schuin in de kamer Staat, waardoor alle ruimte afgestompt word. Je kunt hier geen kast kwijt En net aan een logeerbed. Voor de rest is dat ding helemaal schuin. Beneden is wel groot in gedeeld maar ook niet echt ruimte voor een box. Of een kinderwagen. Dus ja wij zijn ook nog aan het kijken heb nog 6 maand ongeveer Het kan wel hoor. Mijn vader komt uit gezin van 10 heb huis van mijn opa en oma gezien Als hun het kunnen kan ik het ook! Xxxx succes en gewoon der voor gaan!!!8)
Hier kleine woning. Ook geen extra slaapkamer op dit moment nog... we gebruiken de slaapkamer en woonkamer. Nu maakt het haar allemaal nog niets uit, dus geen probleem voor de rest! Maar wij hebben onze ideale woning gevonden, dus het is nog maar voor even!
hier ook helaas hetzelfde probleem. 31 december gestopt met de pil, en in de veronderstelling dat het wel 6 maanden tot een jaar zou duren. 30 januari, positieve test in mn handen! dus ja dan ineens moet je nog harder en sneller gaan zoeken naar een groter huis. niet gelukt uit eindelijk. we hebben een 2 kamer woning, met een aparte keuken & tuin. we kunnen de spullen wel kwijt hoor in onze slaapkamer, maar ideaal is anders. maar goed we maken er gewoon het beste van ben blij dat we een kindje krijgen, en die zal het in het begin toch niet uitmaken denk ik zo groetjes
Onze dochter slaapt er gelukkig doorheen, vanaf het begin staat de tv naast haar aan, stofzuigen we naast haar etc. Maar hou er wel rekening mee door de tv niet te hard te zetten of in de slaapkamer te gaan liggen kijken als ze beetje onrustig is. En ze hebben niet meteen een 7-7 slaapritme Ze valt meestal pas tussen 9 en 10 in slaap 'savonds en wordt rond 8 uur weer wakker. Vind dit ritme wel lekker; ziet mijn vriend haar tenminste nog wakker 's avonds en is ze pas wakker als wij ook op moeten staan. wij hadden zelf zoiets van; het leven is niet te plannen! We zien wel hoe het gaat en loopt, hebben het huis goed opgeruimd en proberen het bij te houden. We dachten dat een baby niet zo heel erg veel nodig zou hebben maar dat valt ons tegen Maar hebben er bijvoorbeeld bewust voor gekozen om geen box aan te schaffen en we hebben een bloom kinderstoel ipv wippertje (zit ze meteen op veilige kat hoogte)
Hier hetzelfde. Wij hebben ook maar een slaapkamer. Maar in het verleden is de muur tussen de 2de slaapkamer en de woonkamer uitgebroken. Dus wij gaan nu weer de muur ertussen zetten, zodat we toch een extra kamertje hebben (wel klein maar het kan). We wilden de baby in eerste instantie bij ons op de kamer laten slapen, maar mijn man werkt regelmatig nachtdiensten dus dat vonden we toch niet ideaal. En aangezien we ook een hondje en 2 katten hebben kunnen we de baby niet zomaar in de huiskamer laten slapen. Dus dan maar iets minder ruimte in de huiskamer. Wij moeten wel een box neerzetten, maar daarentegen hebben wij een klaptafel als eettafel. Als we er niet aan zitten is het een side table en gaan we eten dan is het blad zo open geklapt. (ik woonde ook alleen in dit huis, mijn man woonde in zo'n zelfde flat maar dan zonder extra hoek in de huiskamer)
Wij hebben hier het ledikantje in de woonkamer staan, in onze slaapkamer past niks meer dan ons bed en onze kledingkast.In de woonkamer is nu een hoekje met ledikant, commode, en zo praktisch mogelijk ingerichte kastjes, en onze dame slaapt heerlijk op haar eigen plekje. Ons huisje is totaal nog geen 40 m2, waarvan de helft woonkamer is, dus ja, vrij klein is het hier wel...
Het wiegje op je slaapkamer: desnoods een kamerscherm er tussen. Bij Ikea hebben ze makkelijke benodigdheden die je kunt inklappen enzo. Scheelt weer ruimte. Je kunt ook op de wasbak van de badkamer een passende houten plank maken die je weg kunt halen: gebruik je dat als commode. Of je bed gebruiken: moet je er altijd bij gaan zitten Kleding enzo: misschien in jullie kast erbij, of een ladekast wat dan ook de commode kan zijn. Voor ander (bedtextiel) kun je misschien ook een kast in de woonkamer zetten daarvoor. Of de commode (leuke kast of ladekast) in de woonkamer. Een opvouwbaar badje op de tafel als je 'm gebruikt. Succes met creatief zijn!
Whoah! Echt respect voor meiden die in zo'n klein huisje wonen! Ik dacht dat wij al klein behuisd waren (80m2), en we zijn nu ook nog es bezig met verhuizen naar een groter huis (ruim 120m2).