Goeiemorgen, Onze dochter word in september 5. Zij is jarig wanneer de school 3 weken begonnen is, met veel nieuwe kindjes in de klas. Nu zat ik te denken om een kinderfeestje te geven, nu zegt een vriendin van mij dat zij 5 te jong vind voor een kinderfeest, plus kindjes uit de klas kennen elkaar haast niet. Hoe deden jullie dit? En vanaf welke leeftijd. Tips en ideetjes alles is welkom!
Hier word het vanaf 5 jaar gedaan op school, toen wou onze zoon ook met 5 en dat vonden wij goed, Nu word onze dochter 5 in de zomervakantie na de vakantie zit ze in groep 2 en heeft dus wel een paar " vaste" vriendinnetjes voor zover je het vaste vriendinnetjes kunt noemen haha, maar zij wil ook een feestje dus zodra school begonnen is mag zij ook een paar vriendinnetjes uitnodigen
Vanaf 3 jaar gedaan. Alle kindjes uit de klas gewoon en overige vriendjes en vriendinnetjes, ongeveer 20 kindjes.
Ik heb het zelf nog niet bij de hand gehad, maar ik zou het pas voor het eerst doen als je kindje de klas kent, tenzij er al feestjes hebben plaatsgevonden door andere kindjes uit de klas. Waarschijnlijk dus met 5 jaar. Of als ik het zelf leuk vind misschien al met 4 jaar om gelijk vriendjes te maken in de nieuwe klas. Het hangt ook van je kindje af of hij zoiets leuk zou vinden.
Wij hebben de eerste kinderfeestjes ook met 5 jaar gegeven. Wat je kan doen is het kinderfeestje een paar weken of maandje uitstellen, zodat ze wat langer kinderen kan leren kennen?
Ik vind 5 jaar een mooie leeftijd. Anders kan je ook haar vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen die ze al heeft en kan je altijd nog bekijken of ze kindjes uit haar klas uitnodigd.
Ik vind 5 helemaal niet jong. Zelfs met 3 vind ik een (klein) feestje wel kunnen hoor. En je kent je eigen kindje toch t beste
Vanaf een jaar of 3. Met een paar vriendjes. En vanaf dat ze op scholl zitten een 'echt' kinderfeestje.
De oudste was toen 4 jaar. En we hadden 12 kindjes, maar let op. Wel 6 volwassenen aanwezig (opa's en oma's) We hadden toen een bakkerij. Lekker de ruimte. We hebben gegeten, koekjes gebakken, voorgelezen, liedjes zingen, bordjes beschilderd, spelletjes gedaan. In ong 3 A 4 uurtjes tijd. Ouders de kinderen laten ophalen. Mijn tip: maak het niet te lang. 3 uurtjes is lang zat. Bouw rustmomenten in. Zoals voorlezen. Even wat drinken met wat lekkers. Zorg voor voldoende hulp.
Onze dochter wordt op de tweede schooldag 5 en ze geeft een kinderfeestje. Ze wilde het zelf erg graag en wij vinden dit juist een hele mooie leeftijd voor een eerste feestje. Ze zien het vaak ook om zich heen in de klas en worden zelf misschien ook wel uitgenodigd door klasgenootjes. Wel wat lastig wie je dan uitnodigt, maar uit haarzelf noemde ze 4 kindjes op die vorig schooljaar en aankomend schooljaar bij haar in de klas zitten en 1 kindje die aankomend jaar in de andere klas zitten. Helemaal prima toch?!!
Hier ook met 5, net voor de zomervakantie. Zou ook gewoon feestje geven vet met kindjes van vorig schooljaar.
Onze oudste vroeg er zelf om toen hij 3 jaar was. Dus we hebben toen een paar vriendjes van het KDV uitgenodigd. Gewoon 2 uurtjes hier thuis. Spelletjes doen, smincken, samen spelen. Heel simpel. Maar trots dat die kindjes waren dat zij al naar een kinderfeestje mochten komen. Alleen daarvoor al zou ik het doen... hahaha. Zoon 2 en 3 konden natuurlijk niet achterblijven, want die zagen het van de oudere broer. Dus wij zijn bij alle 3 met 3 jaar begonnen. Juist als de school pas 3 weken bezig is, is het leuk om een kinderfeestje te geven. Dan kan je wat meer kindjes ontmoeten en de ouders.
Wij deden het ook vanaf 5. Mijn tweelingmeiden mochten allebei 4 kindjes (hun leeftijd op het moment van organisatie) uitnodigen. Ik zat dus met 10 kindjes heb oud Hollandse spelletjes gedaan, snoephappen, koekhappen, zaklopen enzovoort. En daarna een minidisco inclusief de discolampen. Het feestje duurde van iets van 1530 (gelijk uit school met de hele bups naar huis gelopen omdat ik vrijwel achter school woonde) en de moeders mochten ze om 1800 weer ophalen. Toen hadden ze allemaal al een bord patat en frikandel op. Alles bij elkaar kostte het ook maar max 15 euro en iedereen was super blij.
wij doen het met 5 jaar. maar onze dochter word ook pas in maart 5 dus die heeft nog een hele tijd om vriendjes te maken.
Ik heb er met Norah nog geen ervaring mee want ze is nog klein Maar ik zou het denk ik ook vanaf 4 of 5 doen, thuis een paar uurtjes, maar wel met maar 2 of 3 kindjes erbij.