baby 6 maande. blijft maar hoesten / rochelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kleintje88, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ons zoontje hoest eigenlijk al vanaf twee maanden HA zei steeds is weerstand opbouwen uiteindelijk toch een pufjes voorgeschreven en tussen kerst en oud en nieuw is hij opgenomen geweest i v m RS
    Binnenkort moeten we weer naar de KA maar vroeg me af of er meer kindjes zijn die altijd hoesten? Ondanks twee pufjes blijft hij regelmatig rommelen en hoesten.. Dan denk je even dat het beter gaat en dag erna is het weer niks!

Is dat "normaal" en gaat dit over? Of hoe komen we ervan af??

2. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook!

Mijn zoon hoest al sinds november denk ik. Was bij cb geweest, maar daar zeiden ze als hij geen koorts heeft is er niks aan de hand.

Sommige dagen heeft hij er veel last van en soms niet. Hij geeft ook wel eens groene slijm over.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Dit is weer typisch een domme opmerking van het CB. Dit zegt nl helemaal niets!

Mijn zoontje had flinke astmatische bronchitis ZONDER koorts. Hij heeft AB, prednison en 2 puffers gehad om het te verhelpen, dus hoezo niets aan de hand?! Als je kindje hoest, moet je om de week (als het erger wordt eerder natuurlijk) laten luisteren door de HA. Er kan zich nl zomaar meer ontwikkelen.

Beterschap!

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Gaat je zoontje naar een kdv? Ons zoontje, nu 2 jaar, is eigenlijk t eerste jaar continue verkouden en hoesterig geweest. Vorige lente/zomer was het zo goed als weg, en toen in september, toen het kouder en nat werd begon het weer. Maaaar... al wel een stuk minder heftig dan het jaar ervoor. Wat ik wil zeggen, het hoeft echt niet ernstig te zijn, zeker niet als ze met veel snotterende "vieze" kindjes in aanraking komen. Kindjes zitten nogal makkelijk met handjes eerst aan hun neus om vervolgens datzelfde handjes in het eten of gezichtje van een ander kindje te stoppen;)
    Wij merken iig dat de weerstand echt opgebouwd moet worden en dat dit ook gebeurt.
    Maar het eerste jaar, vanaf t moment dat hij naar t kdv ging, is hij misschien in totaal een maand niet snotterig en/of hoesterig geweest.
    Is zn kamertje erg droog? Anders natte handdoek over de verwarming hangen.

Als je het niet vertrouwd, gewoon terug naar de huisarts of kinderarts. Idd niet naar het cb..

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Mijn zoontje gaat ook naar het kdv beide trouwens en de jongste is nog maar 1keer verkouden geweest,dus vind dat wel vreemd dat kindjes zogenaamd altijd verkouden zouden zijn
    ik zou toch nog eens terug naar de ha

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon is ook bijna altijd verkouden of onderweg sinds hij naar het kdv gaat.
    Ik hoor dat wel vaker. Het ene kindje is er gevoeliger voor dan het andere.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Pfff en daar gaan we weer... Weer eens koorts, meer rommelen als normaal en ook weer neusverkoudeb hopelijk niet zelfde einde als vorige keer..
    Hij heeft ook zo vaak koorts iedere maand wel een paar dagen..

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ellendig he! Mijn zoontje van 14 maanden is ook af en aan ziek, nooit langer dan 2 weken goed. 't Is allemaal virale bovenste luchtweg, dus het enige dat ik (en hij...) kunnen doen is het uitzitten. Het arme kind ontwikkelt zich daardoor ook langzaam (niet te langzaam, maar gewoon superlaat met alles). Elke keer als hij ziek is, staat zijn ontwikkeling weer een week stil. Ik troost mezelf maar met de gedachte dat hij later vast een heel goede weerstand heeft.

Share This Page