Mara is sinds een paar dagen heel moeilijk op bed te krijgen 's avonds. overdag doet ze haar dutjes goed, maar in de avond zijn we soms wel 1,5 tot 2 uur bezig voordat ze slaapt. zondag en maandag was het echt steeds huilen zodra je haar in bed had gelegt en als je weg ging. dinsdag en woensdag bleef ze gewoon 1,5 tot 2 uur wakker en als het haar dan weer even genoeg was begon ze tussendoor de jengelen/huilen. gisteravond ook weer 1,5 uur wakker voordat ze ging slapen en om 21.30 u weer wakker tot 00.30 uur. ze had nu wel koorts (38,3) dus heb zetpil gegeven. normaal ging ze goed naar bed en moesten we soms wel haar fiepje geven maar dat was dan ook alles. zou het aan doorkomende tandje liggen of zit ze in een fase?? de oudste heeft het ook wel gehad maar weet niet meer zo goed wat de reden erachter was. mejon
och hou maar op. de welbekende 9 maanden sprong. die was bij mijn dochtertje het hefstigst en heeft toch wel 2 a 3 weken geduurd. met geen mogelijkheid savonds in bed te krijgen wat n drama.maarja van een sprongetje krijgen ze natuurlijk geen koorts. tis een fase en gat weer over als je maar alle geduld van de wereld hebt haha
Hoeveel slaapt ze overdag? Ms is ze nog niet moe 's avonds? Kan ook wat verlatingsangst zijn, maar dan zou ze dat overdag ook moeten hebben denk ik. Ik neem aan dat jullie haar wel met een vast ritueel op bed leggen? Krijgt ze nog een flesje voor t slapengaan? Hier geef ik mijn dochtertje als afsluiting en om wat moe te worden een flesje warme melk voor ze naar bed gaat.
Oh help ja, dat was hier ook een drama.. Misschien een combinatie van een tandje en de 9-maanden sprong? Verlatingsangst komt rond deze leeftijd ook wat opzetten.. vervelend hoor. Je kunt er weinig aan doen denk ik.. hopen dat ze snel weer wat wil slapen! Leuke naam trouwens zo heet mijn dochter ook!
ze slaapt 's ochtends vaak tot half 8/8 uur en dan dan gaat ze rond 11 uur weer naar bed tot ongeveer 1 uur. en dan gaat ze rond half 4 naar bed en komt er dan rondkwart over 4/half 5 uit. 's avonds gaat ze er om half 7 naar boven, ligt er vaak rond kwart voor 7 in. volgens mij slaapt ze dan toch niet veel te veel??? het ging altijd heel goed zo..... ik zie wel onder 2 witte puntjes op haar tandvlees en boven ook iets. maar die zitten er al een paar weekjes. ik ga denk ik gengigel halen, hoor daar best goede verhalen over, als dat de pijn weg neemt dan slaapt ze misschien ook beter (hoop ik), maar als ze ook nog eens in een fase zit.....tja, dan denk ik dat ik pech heb (zoals zoveel moeders). @pollekepiek: ja mooie naam he! denk bij die naam aan een heel mooi lief meisje en raad eens...dat is nog echt waar ook!!!
jamie had het ook! in het begin constant naar kamertje, troosten en weer weg. maar dit hielp echt niet! nu hebben we gewoon een heeeel zacht lichtje in zijn kamer en hij slaapt gelijk. ook als hij snachts al eens huilend wakker word, dan zoekt hij zijn tutje en gaat hij weer slapen. hij kan ook nog makkelijk in slapen zonder lichtje hoor. maar als hij dan snachts wakker word is het huilen omdat hij zijn tut niet vind. ik denk dat het gewoon een sprong is. idd gaat het bij ons ook beter als hij gewoon zijn ritueel krijgt, badje, flesje bedje! af en toe *(als we wat later thuis komen) slagen we het badje wel eens over en dan kunnen we er snachts weer uit om ons ventje te troosten... ps, van dat badje worden ze gewoon erg moe en slapen ze beter denk ik!
ja met dat badje had ik ook geprobeerd alleen dat lijkt hier niet echt een oplossing. ze deed het er niet beter door.
ik vind die slaapjes zeer netjes hoor!!! hier ligt Jill er nu vaak ook om half 7 in. ik heb dit ook een periode gehad, beginnen er nu uit te komen. Alleen maar huilen in bed, tot we soms tot half 11 savonds ermee bezig waren. Toen had ik er genoeg van en heb haar gewoon laten liggen ipv in/uit bed/naast bed zitten... totaal 3 kwartier gehuild en toen sliep ze. en raadt eens, ze huilt niet bijna niet meer!!! ze heeft hem door blijkbaar vond het wel heel erg om haar te moeten laten huilen maar flesje wilde ze niet, had geen vieze broek, was niet te warm of te koud, of ziek of wat dan ook dus ik wist het echt niet meer. Vind laten huilen nog steeds niet prettig maar het helpt dus uiteindelijk wel. wat doe je met haar als ze rond half 10 savonds weer wakker wordt dan? ik zou haar gewoon laten liggen, bedtijd is bedtijd hier nu.
De slaapjes overdag lijken mij prima hoor! Iris is ongeveer even oud en slaapt ook nog 2 keer overdag. Meestal van half 11 tot 12 en van half 3 tot 4 uur. Ze gaat 's avonds meestal tussen 7 en half 8 naar bed en slaapt dan tot ongeveer half 8 de volgende ochtend. Iris is sinds een paar weken ook erg onrustig (niet altijd, wel vaak) bij het slapen gaan. Eerst kwam het doordat ze geleerd had om te gaan zitten met haar slaapzak aan. Ze kon dan niet meer gaan liggen of viel om tegen de spijlen en ging dan dus huilen. Vorige week ging het juist beter, maar nu kan ze ook gaan staan met haar slaapzak aan en geeft dat dus weer problemen......
ik ga steeds naar haar toe en aai over haar bol en geef haar fiepje en knuffels weer. soms pikt ze dat even meestal niet. soms pak ik haar even op, even knuffelen en leg haar dan terug. ik ga niet van haar kamer af. ik vindt ook dat ze gewoon in haar bedje moet slapen en niet in ons bed ofzo. ze krijgt om 17.15/17.30 uur groente en een toetje en dan gaat ze half 7 naar bed. geen fles dus. dat deed ze ook prima, toen ze nog wel een fls kreeg was ook vaak onrustig en had ze veel last van boeren die dwars bleven zitten.
voor ze naar bed ging had ze 39,4 koorts. ze deed er weer 2 uur over om in slaap te vallen. en regelmatig huilen. ze bijt op haar fiep. denk echt dat het van tandjes is. dan kan ze toch ook koorts hebben??? ik lees er verschillende dingen over.
Ik denk echt dat het dan tandjes is. En dat kan gemeen zeer doen. Dat voelen ze het meest in bedje want dan hebben ze geen afleiding. Het is even doorbuffelen ben ik bang, met veel geduld. Toch ook een rotidee dat je kind ligt te huilen met pijn. Is ze ook echt moe als je haar naar bed brengt? Misschien als je net wat langer wacht dat ze dan makkelijker slaapt? Het ene kind is het andere niet, maar half zeven is best vroeg. Misschien dat ze tijdelijk wat later wil slapen? (denk even mee).
Misschien sprongetje in combinatie met tandjes?? Onze dochter heeft er ook last van alleen niet zo extreem. Huilt af en toe bij het inslapen 's avonds, maar na 20 minuten geeft ze het vaak wel op.
Hier hebben we de tandjes veel eerder gehad, maar toen heeft ze op een gegeven moment 2 nachten bij mij geslapen... Was geen probleem om daarna weer in haar eigen bedje te slapen, maar Thirza was toen wel een paar maandjes jonger.
het is op zich niet heel slecht gegaan afgelopen nacht. ze werd om 1.45 u wakker (om 1.00 u zou zetpil uitgewerkt zijn). ze lag te spelen. ben gaan kijken en voelen of ze warm was, dat was ze weer flink. heb toen zetpil gegeven en daar heeft ze netjes op doorgeslapen tot 8 u. net had ze geen verhoging of koorts. verder is ze wel vrolijk enzo. flesjes en eten en drinken gaat er goed in. rottandjes he. heb gisteren dentinox gehaald want gengigel hadden ze niet bij de apotheek, hebben ze besteld kan ik vandaag ophalen. ik hoop dat ik het zo voor haar kan verzachten. hoe lang kan die koorts aan blijven houden als het van tandjes is?
ook hier hetzelfde, tygo is morgen 9maanden en is vannacht ook wakker geweest (al een paar dagen) Duurt minstens een uur om hem weer in slaap te krijgen en hij zit ook steeds met zijn handje in zn mond.... tandjes denken we dan!! combie van tandjes en sprongetje!
hier ook drama dochter (9,5 maand) slaapt onzettend onrustig de afgelopen dagen. Echt vreselijk! Naar bed gaan is geen probleem. Ze krijgt een flesje en valt dan in een diepe slaap. Maar dan begint het feest, 1.00 uur wakker, wil drinken, gedronken, valt in slaap, 3.30 wakker, gaat staan in bed, spelen, brabbelen, om vervolgend rond 4.00/4.30 uur in een zeer diepe slaap te vallen tot 7.00 uur! Pff soms denk ik:x Ik vermoed weer tandjes ze heeft er 2 maar gister had ze weer een hele zure dunne poeluier! Ze wil haar warme hap niet meer, neemt een hap en spuugt het eruit en zo gaat het bij elke hap! Soms wordt ik er een beetje moedeloos van
mara had vandaag ook zure dunne poepluier. en weer koorts. toch echt tandjes denk ik. je houdt het nu toch beter in de gaten met die enge griep enzo he.
met zo'n hoge koorts is het niet van de tandjes!! je kindje is ziek.. als de koorts niet weg gaat met een zetpil even langs de huisarts.. misschien een oorontsteking of zoiets.. vaak wordt bij koorts aan de tandjes gedacht maar als je boven de 38,5 zit is er echt iets anders.. dan zit er ergens een ontsteking of je kindje heeft buikgriep.. wat bij ons erg hielp/ helpt met het in slaap krijgen is de wekker methode. je legt je kindje op een normale manier in bed en je zegt dat je over 5 minuten terug komt. na 5 minuten ga je terug. je troost je kindje. (ik haal hem zelfs even uit zijn bedje op mijn arm omdat ik hem in zijn bedje niet stil krijg.maar blijf wel staan met mijn benen tegen het bed.) als je kindje weer rustig is en ligt. dan zeg je weer ik ga nu weg en kom over 7 minuten weer bij je kijken. dan ga je weg ook al gaat je kindje huilen. verder geen verhaaltjes, liedjes of muziekdoosje want dat heb je met het naar bed gaan al gedaan. na 7 minuten ga je weer terug en doet hetzelfde. dan zeg je dat je na 10 minuten weer terug komt. en zo ga je door tot je kindje in 1 van de tijden dat je weg bent in slaap valt. ik let niet helemaal op de tijd. Als mijn zoontje na 4 minuten het op een krijsen zet wacht ik niet tot 5 minuten en als hij na bijv. 9 minuten alleen nog een beetje kreunt ga ik niet meer naar boven. de eerste avond ben ik denk ik nog wel 1,5 uur bezig geweest. de volgende avond een half uur en de 3 de avond 5 minuten. nu wisselt het maar langer dan een kwartier zijn we niet meer bezig. ik hoop dat het voor jou ook zo goed zal werken als voor ons.