Onze dochter is bijna 3 weken oud en heeft tot nu toe bij ons op de slaapkamer in de reiswieg of beneden in de box geslapen. In haar eigen bedje wil ze nog niet. Zodra we haar daar neerleggen begint ze te huilen en wild te schoppen en slaan. Ze trapt dan ook meteen de dekentjes weg. Niet zo erg met dit weer maar ze moet het natuurlijk niet te koud krijgen. Zijn er tips om haar wel in haar bedje te laten slapen en kan ik iets den tegen wegtrappen van de dekens? Misschien een slaapzakje gebruiken? Mag dat en waar moet ik dan opletten bij baby van ong 3 weken?
Slaapt ze in de reiswieg en box wel goed? Dan zou ik het even lekker zo laten en met een paar weken of als ze bv beneden onrustig wordt opnieuw proberen.
Geen tips. Hier t zelfde. Maar ehhh weet niet hoe warm t bij jullie is, maar onze newborn slaapt in een romper met een broekje, onder een lakentje.
Misschien helpt het om haar in slaap te laten vallen als je bij haar bij het bedje zit? Dan heeft ze niet gelijk de indruk dat ze alleen is en je kan haar met je stem of misschien door te zingen (hielp bij onze dochter echt super) sussen totdat ze in slaap valt? Zorg in ieder geval dat ze het niet te warm heeft: dan kan ze ook niet lekker slapen ik hoop dat het je lukt
Maar, ze slaapt toch in haar eigen bedje? Ze wil niet in haar ledikant? Zou dat vooral nog lekker laten dan. Komt vanzelf wel een keertje. Gewoon lekker bij je inde buurt laten slapen. Je kleintje is nog zo mini, daar is een ledikant nog heel groot en ongrijpbaar voor.
Hier sliep mijn jongste vanaf de geboorte tot 12 weken bij mij op mijn borst. Overdag in de bondolino, box of kinderwagen, snachts op mijn borst. Heerlijk Daarna zette ik de wagenbak op de grond, met mijn hand op zijn buikje, dus uit bed hangend. Toen dat goed ging de kinderwagenbak in het ledikantje naast mijn bed. Daarna langzaam aan over gegaan op het ledikantje. Heeft even geduurd en slapen ging hij pas doen vanaf een maand of 7 overdag en snachts...gaaaaaaaaap Hij slaapt nog naast me ivm ruimte gebrek heerlijk!
Mijn zoontje heeft ook zo'n 3,5 maanden bovenop mij geslapen, wilde ook absoluut zijn eigen bedje niet in. Nu slaap hij al een paar weken 's avonds in zijn bedje. Overdag is het nog wel moeilijk, vaak valt hij alleen maar in slaap als ik naast hem lig in het grote bed Het is gewoon afwachten totdat ze er klaar voor zijn denk ik!