hehehe ik ook niet namelijk was stiekum natuurlijk zelf ook al even aan het zoeken... maar bijv. op het kdv krijgt ze ook gewoon chocopasta op brood je zou denken dat zoiets daar in ieder geval bekend zou moeten zijn dan toch
Zo gaan de indianen verhalen rond. Ooit ergens gelezen maar ik weet niet wat en waar dus het zal wel niet goed zijn.
Is niet gevaarlijk hoor. Alleen als ze het niet kauwen |(stkgevaar). Volgens mij is het enige wat kindjes niet mogen voordat ze 2 zijn, honing. Vanwege een bacterie die daarin kan zitten.
vandaar dat ik vroeg naar onderbouwing enige wat ik weet is namelijk dat honden er ziek van worden en babies zijn niet echt honden
Wij zijn ook altijd erg strikt geweest met snoep en suiker. Ook met suikerhoudende dranken enzo. En zolang ze er zelf niet mee in aanraking kwam en nog hartstikke blij was met een stukje fruit of eventueel rozijntjes of een soepstengel dacht ik altijd: waarom zou ik het aan haar introduceren? Dit hebben we ongeveer tot 2.5 jaar volgehouden en toen begon ze meer met andere kindjes te spelen die wel snoepten. Dus nu krijgt ze af en toe een koekje of een hapje van papa en mama van het een of ander. We zijn toch nog wel terughoudend met snoep/suiker en ze wordt in mei drie. Ik denk dat het met Linde misschien ietsje eerder zal gebeuren, gewoon omdat zij er eerder mee geconfronteerd wordt, maar dat zal niet heel veel eerder zijn. Als ze het zelf nog niet missen, waarom dan aanbieden? My two cents!
honden en paarden gaan er inderdaad dood aan, als ze het binnen krijgen. ***Ook zit er in chocolade een kleine hoeveelheid aan giftige stoffen. Echter is het menselijk lichaam voldoende in staat deze giftige stof te verwerken zonder nadelige gevolgen.**** Dit stond er bij wikipedia. En baby's zijn niet echt honden , maar zijn nog wel kwetsbaar Dus voor mij de reden om dus geen chocolade te geven voor ze 2 is.
dat is natuurlijk prima maar je suggereerde net toch iets heel anders iets veel heftigers zegmaar enneh.. stop je dan ook meteen met je kind groente en fruit te geven.. want daar zit ook vanalles op dat neit goed voor je si
ik zou het ook niet doen (denk ik) maar een vriendin van mij haar dochtertje is 14maanden en die eet ook chocolade, geen eitjes trouwens gewoon een stukje. Maar zaterdag was ik echt in shock, we kwamen kennissen tegen met hun dochter van 8maanden en gaven haar yogidrink en dan zeggen ze dat het zo vreemd is dat ze zo kolossaal is
Mijn zoontje kreeg eigenlijk geen suiker tot hij 1 jaar was. Sindsdien zijn we wat minder voorzichtig. Jesper heeft ook wel eens een chocolade eitje gehad en hij eet best vaak chocopasta op brood. Zie het gevaar er niet zo van in. Zolang je het met mate doet. Ik wil juist ook dat hij leert dat er genoeg lekkere dingen, maar dat die niet onbeperkt gegeten kunnen worden.
Ik zou het ook niet zo snel doen. Sowieso niet onnodig suiker. Ze krijgt wel roosvicee (laxo) dat zit ook bordevol suiker, maar daar komen we niet onderuit. En ze krijgt weleens een likje vla of slagroom oid, maar een lange vinger of weet ik het. Nee vind het niet nodig.
Ik heb dat toen gelezen, vandaar dat ik het hier vertel dat het gevaarlijk kan zijn Wat iemand ermee doet is aan hun zelf Dus ik suggereerde niets, ik schreef alleen maar iets op basis van iets wat ik eens gelezen heb... En natuurlijk stop ik niet met groente en fruit, ondanks dat daar allerlei stoffen opzitten... die bouwstoffen die daar inzitten hebben ze nodig. Maar chocolade is echt totaal overbodig.
Ik laat ons meisje wel een heleboel dingen proeven, dus ook een paaseitje (chocola), maar ook iets zuurs bijvoorbeeld als een augurk. Maar dan bedoel ik écht proeven. Een beetje sabbelen of een klein stukje in haar mondje. Maar geen hele paaseitjes hoor. Ik vind het wel belangrijk dat ze allerlei smaken leert ontdekken.
hier nog geen paaseitjes en hooguit eens per week chocopasta op een half broodje (wel eerst hartig opeten!). Soms geef ik wel ontbijtkoek met minder suiker en zelfs daar voel ik me dan wel eens schuldig over..
hier nog geen paaseitjes en hooguit eens per week chocopasta op een half broodje (wel eerst hartig opeten!). Soms geef ik wel ontbijtkoek met minder suiker en zelfs daar voel ik me dan wel eens schuldig over..
Demi is nu 16 maanden en wij geven haar nog geen chocolade, ook geen choolade pasta. geen suikers enzo. (geen lange vingers, snoepjes, ijs, chips et) Ze vind soepstengels heerlijk, en ook rijstewafels en rozijntjes bijvoorbeeld en fruit vindt ze ook erg lekker. Ik verbaas me er soms over hoe snel sommige ouders snoep/suikers geven aan hun kind. Demi mist het absoluut niet. Ze drinkt ook erg graag water en drinkt geen sap (als ze wel sap zou lusten zou ik alleen dipsap, roosvicee of dat pure fruitsap van olvarit geven.
Ik snap zelf niet zo goed waarom je een kindje dat niet eens weet wat een paasei is, dat aan m geeft ... Mirre snoept niet, op rozijntjes of gedroogde abrikoos na. En daar wordt ze al zo gelukkig van . Ik ben helemaal niet tegen suiker: zit ook in fruit. Maar wel 'tegen' snoep bij kleintjes. Ze kan dr hele leven nog smerigheid eten (of 'oh horror' drinken ) ... ik hoop haar zo lang mogelijk daarvan te weerhouden (zonder dogmatisch te worden hoor ) ...
Zit er in ontbijtkoek zoveel suiker dan? Ook dat 'moeten' we geven aan Sasha, vanwege dr stoelgang (die ze niet heeft )
Er is een kans dat er noten/pinda's of deeltjes daarvan in eitjes zitten. Daar kunnen kinderen onder de drie jaar heftig op reageren. In chocopasta is die kans er niet, door andere productiewijze.
Op zich geef ik Sofie geen paaseitjes maar wel andere zoete dingen. Ik zie ook niet echt in waarom dat kwalijk zou zijn. Ze is een dunne spriet en vet en suiker zijn belangrijke bouwstoffen die ook in ander eten zitten. Sofie krijgt meestal kindersnoep (bibakoekjes en rozijntjes ofzo) maar ze eet ook wel eens een koekje met ons mee. Ik vind het flauw om zelf wel iets lekkers te eten en haar niets te geven. Ze moet toch ook leren om met de verleidingen van de wereld om te gaan. Soms mag ze wel en soms niet. Zo leert ze ook heel veel.