Nou ik had daar nog even niet bij stil gestaan en nu krijg ik echt zo'n onderbuik gevoel... Daar gaat het laatste beetje rust/ontspannen gevoel wat ik dacht te hebben deze vakantie... Was ook gewoon veel liever gaan kamperen...
Sorry Ik ben zo'n doemdenker met dit soort dingen en zie het dan al helemaal misgaan.. Kan je niet wat afwisselen met de mensen met wie je op vakantie gaat? Of anders jezelf verwennen met een flinke stapel boeken of een e-reader lenen ergens? Dan kan jij lekker lezen en ontspannen op je balkon terwijl je kleintjes slapen.
Wij hebben een babyfoon met beeld. Mocht die toevallig bereik hebben zou ik wel overwegen om beneden te gaan zitten, dannkan ik op het scherm alles zien. Anders tochngewoon op de kamer savonds en het overdag slapje zou ik in de wagrn/buggy laten doen. Heel veel suc6
Ik ben pas met onze uk op vakantie geweest, weliswaar niet naar zo een groot resort, maar hij heeft gewoon heerlijk in de wandelwagen geslapen!!!
Ik zou het niet te veel vergelijken met de thuissituatie. De kinderen zullen de hele dag doorbrengen in de warme zon en in het water, daar worden ze doodmoe van! Mijn peuter die normaal een hele verdieping voor zichzelf heeft (werd wakker anders als wij op de gang liepen), sliep op vakantie 3 uur lang onder een boom aan het zwembad! Ik ben eigenlijke hetzelfde als jij: kinderen moeten rust en altijd in bed, anders slapen ze niet. Maar tijdens de vakantie konden wij de kinderen niet herkennen: sliepen overal overdag en s avonds lekker mee wandelen en later naar bed. Mijn zoon sliep met papa en zus in 1 kamer! (Dit is een wereldwonder hoor) Dus mijn advies: probeer ze gewoon overal mee naar toe te nemen, relax en kijk hoe het gaat. 1 overdag slaapje aan het strand en 1 op de kamer bijv.
Ik denk dat je al overtuigd bent om de kids niet alleen op de kamer te laten Toen Julie nog heel klein was, kon ze niet slapen in de drukte helaas. Dus dat was voor een van ons een paar uurtjes op het balkon van de hotelkamer bivakkeren dan. Elin bleek afgelopen jaar veel makkelijker, die gaat gewoon liggen en tukt een gat in de dag aan het zwembad, strand, buggy, whatever . Lekker een holletje maken in de schaduw, of een travel cot kopen.
Het ritme is op vakantie wel anders, zoals adi al zei. Wij zijn toen onze dochter 3 maanden was een weekendje weggeweest, wel in een appartementje, bij zee. Ze heeft heerlijk in de wandelwagen geslapen en 's avonds gingen we uit eten en ze sliep daar ook door. Nu is ze een vrij makkelijke slaper (afkloppen), maar door de zeelucht en veranderde omgeving sliep ze veel meer. Ik zou het ook nooit aandurven ze alleen te laten. Dus of oppas afwisselen, of ze meenemen, of gewoon accepteren dat dit vakantie is met zulke kleintjes.
Wij zijn al twee keer een nacht in een hotel geweest met onze dochter, de eerste keer was ze 9 maanden denk ik. In bed gelegd, babyfoon erbij en lekker in de bar zitten. Tweede keer was de bar iets te ver, gingen we elk half uur even halverwege staan zodat er wel bereik is. Ideaal, zo kan je tenminste weer eens uit eten met z'n tweeën En die hoteliamer, daar loopt echt niet continu personeel in en uit, alleen om schoon te maken in de ochtend. En je kan altijd zo'n bordje niet storen aan je deur hangen. Wel handig om even te informeren of je een kamer zo dicht mogelijk bij restaurant/bar/terras kan krijgen, en de meeste hotels hebben standaard wifi. Succes en geniet van je vakantie!
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze alleen te laten in een kamer. Als ik kijk naar al onze vorige vakanties dan loopt dat wel los, ritme is heel anders. Je eet later, vaak heb je daarna nog kids club ofzo. Vaak was het tegen 10 uur dat ze op bed gingen
Wij zijn net terug van 2 weken vakantie in zuid frankrijk aan de middellandse zee. Onze kinderen zijn 3,5 jaar en nu 12 weken jong. (op vakantie dus 10/11 weken). WIj stonden op een camping en hadden een stacaravan. Ik heb geprobeerd een ritme aan te houden van thuis en dat ging vrij goed. De ochtendfles is meestal half 7 /8. Daarna terug naar bed. Pas om 800 ging de winkel open en ging mijn man met de oudste broodjes halen. Eer wij hadden ontbeten, aangekleed waren en opgeruimd was het rond 11 uur en tijd voor de volgende fles. Dan gingen we of naar het zwembad of naar het strand of naar een stadje ofzo en dan sliep de kleine in de kinderwagen, strandkoepeltentje, of bondolino. Gingen we tegen 1500 in de stacaravan lunchen en kreeg de kleinste de fles weer. Dan bleven we even relaxen, oudste spelen met zijn duplo of autos, beeb ging weer naar bed, na een ander half uur weer even naar het zwembad. Beeb in de kinderwagen, een van ons ging dan met de oudste het water in en de ander bleef bij beeb. Dan terug naar caravan om te koken, fles te geven, beeb naar bed toe rond 1900... Ging echt perfect!! We hebben genoten... maar ik moet er niet aan denken om in een hotel te zitten. Een huisje, stacaravan of caravan zie ik eerder voor me. Daarbij hadden wij een veranda en als de kids lekker lagen te slapen deden wij spelletjes op de veranda. En dan deed ik alle ramen dicht omdat ik Maddie idd in gedachten had en ik bang was dat wij aan de veranda zaten iemand aan de andere kant vd caravan onze kids eruit zou halen...(i know ik ga te ver maar ik vond dat echt een angst die ik daar had)
Nooit! Ik zou mn kinderen never nooit alleen in de kamer laten. Ook niet met een babyfoon. Ik ga nig liever samen met ze Slapen dan dat ik ze alleen laat.
Nee, in zo'n groot hotel niet. In een klein familiehotel durf ik het wel MET een babyfoon. Ik zou kijken of ik een kamer met tussendeur zou kunnen krijgen zodat je op je eigen kamer gewoon kan rondkeutelen en tv kijken ed. Wij konden onze kinderen trouwens heel lang slapend in de buggy mee nemen (zeker tot ongeveer 3,5 jaar). Dus in slaap laten vallen in bed en daarna over hevelen in de buggies.. ging helemaal prima. Grote deken / laken er over heen en doortukken maar! Wij boeken eigenlijk altijd familiekamers, aparthotels (met extra slaapkamer) of 2 hotelkamers met tussendeur.
Tja, dat deden wij dus weer niet.. een uur of 21:00 was het echt het absolute maximum (zeker voor de oudste). Het ritme laten WIJ wel los maar hij niet...
Ik zou uberhaupt niet met mijn dochter naar een hotel gaan. De bedoeling van een hotelvakantie is toch dat je er een groot deel van de dag op uit trekt, want op je kamer valt niet zo veel te beleven. Met kleintjes kun je er echter niet de hele dat op uit, dus moet je veel op de "thuisbasis" zitten. Lijkt me in een hotel echt een saaie vakantie. Maar goed, daar heb je nu niks meer aan. In jouw situatie zou ik een paar goede boeken van de bieb meenemen en veel tijd doorbrengen op de hotelkamer bij mijn dochter. Dat wel afgewisseld door mijn man en hopelijk oma, opa, tante, enz...
Waarom geen vreemde oppas, maar wel je kindjes alleen willen laten? Met beide kan er totaal iets mis gaan. Kunnen jullie onderling met de familie niets regelen?? (heb niet alles gelezen).
Begrijp ik goed dat je dan dus maar 1x in t half uur kon horen hoe t met je dochter was? Ohh het idee dat mijn kindjes huilen en een half uur op mij moeten wachten geeft me al kippenvel en tranen..
Zou dat ook niet doen zeker niet als je niet in de buurt bent. Wij zijn wel eens in hotel geweest maar hadden een soort van huisje, meteen voor de deur zwembad dus dan vind ik t wat anders
Ja, en uit eten met z'n tweeën is natuurlijk belangrijker dan de veiligheid van je kindje . Een half uur je kind niet kunnen horen??? Personeel dat in en uit kan lopen? Nee sorry, dan maar op de hotelkamer/balkon zitten.