We deden het ook niet iedere avond hoor, meer om en om. Maar goed vaak ben je pas tegen 9 klaar met eten en daarna ng even drankje doen en was het zo 10 uur. Uitslapen den ze dan ook wel.
+1 Ik zou mijn kindje absoluut niet alleen in de kamer laten slapen! Wij zijn in Juni naar Ultra all inclusief hotel geweest. Overdag ging Kaan met ons zwemmen, en als hij slaap had ging hij gewoon in zijn babywagen slapen. En in de avond wanneer Kaan slaap kreeg, gingen wij naar ons kamertje en hij ging in zijn bedje slapen. Hotel had roomservice dus cocktails besteld naar ons kamertje en we gingen op de balkon zitten (wij hadden super mooi zee uitzicht) maar alleen laten slapen zou nooit doen!
Op het balkon met een boek. Als de babyfoon het niet redt, (baby alleen met babyfoon zou ik misschien nog durven, zou beetje liggen aan hoeveel ik kan zien), zou ik echt in de buurt blijven. Zou wel afwisselen met partner, maar meestal is er wel een balkon en daar zou ik gaan zitten.
Je wilt niet gebruik maken van de oppasservice, maar wel je kindjes alleen op de kamer laten? Sorry dit is iets wat ik never nooit maar zou overwegen. To the point, op vakantie kon mijn dochter prima met iets kortere slaapjes of ze skipte er 1. En ja wij waren dus al vroeger in ons appartement te vinden en speelden spelletjes. Liever dit dan een ontvoerde dochter!
kun je niet dagelijks wisselen dus maandag past je man op dinsdag jij woensdag de opa donderdag de oma ..zodat iedereen wel een dagje oppast maar de rest van de vakantie wel geniet zegmaar?
Wij zijn daar heel stellig over dat gebeurd hier echt NOOIT! niet op vakantie maar ook niet thuis... Nu hebben wij een super makkelijk meisje die gewoon lekker in de wagen slaapt als ze moe is (aan het strand,zwembad,of als we lekker rondwndelen in een stadje of zo) deed ze dat niet zouden we om ste beurt in de buurt blijven als Nina haar slaapje deed (was achteraf niet nodig) Maar stel je voor dat er iets zou gebeuren ik zou het niet op mijn geweten willen hebben.
Wij zijn van de zomer met onze dochter naar all inclusive resort geweest en zag daar ook veel babyfoons in de bar 's avonds. Ik zou het nooit doen, wij gingen 's avonds gewoon eten, liepen daarna een rondje en dochter viel dan vaak in slaap in de buggy en dan gingen we na de wandeling even in de bar/op terras zitten. Overdag sliep ze vaak bij het zwembad of we gingen terug. Wij hadden wel een 2-kamer appartement.
Ik zou t ook niet doen! Twee jaar geleden met oud en nieuw naar oostenrijk geweest (scoonouders hebben apartement daar) en we hadden op oudjaarsdag een borrel buiten met alle andere eigenaren 's avonds. Onze babyphone had geen bereik buiten dus hebben we met iedereen (schoonouders en vriend zn broer en vriendin) afgesproken dat we om de 10minuten even gingen luisteren of het nog goed ging (babyphone had onder in appartement wel bereik). En als het mijn beurt of vriend zn beurt was liepen we helemaal naar boven en keken we op zn kamertje....en als er iemand naar de wc moest ging die automatisch ook even kijken (zelfde verdieping als kamer)
Dit is voor ons de reden om niet te gaan bivakeren in een massaal hotel. Wij huren meestal bungalows in het buitenland, laatste keer op gran canaria. Wij zaten dan heerlijk in de tuin van de bungalow en om en om sprongen we even in het zwembad. Het zweet breekt me aan alle kanten uit als ik aan Maddy denk (ongeacht wat het verhaal daar precies is). Waar niemand hier eigenlijk naar verwijst en helaas keiharde waarheid is: het zal niet de eerste keer zijn dat er kinderen omkomen bij een hotelbrand, omdat ouders niet in de buurt zijn. Super lief gebaar van je ouders, maar als ze er een beetje over na hadden gedacht was er iets anders geboekt als je met meerdere kids op stap gaat.
Wij zijn in juni naar een All Inclusive resort geweest. Alleen wij hadden de mazzel dat de lobby met bar en prachtig uitzicht zowat naast onze kamer zat. 'S middags met de middagdutjes bleef ik wel bij haar, maar 's avonds deed ik de babyfoon aan en gingen we wat drinken in de lobby. Ik kon dan wel met een halve minuut bij haar zijn. Als het anders was geweest had ik het ook zeer zeker niet gedaan!
ik zou gewoon tijdens de dutjes gaan wandelen en ze in de wagen laten slapen...en dan gewoon heen gaan waar je wilt... neem aan de dat de baby dat sowieso wel doet...en een peuter kan in zulke situaties ook ineens heel anders doen..mss niet slapen, of pas eind vand e dag toch in de wagen in slaap vallen...dat moet je per dag gewoon aankijken denk ik ik zou nooit kiezen voor de hotelkamers zonder toezicht
Je kunt ellendige (maar helaas wel reële!) opties beter vooraf zien, zodat je er eventueel een oplossing voor kunt bedenken, dan dat je er pas achterkomt als het te laat is. Zelf zou ik zo'n vakantie al nooit boeken, met zulke jonge kinderen. Maar ik begrijp dat het bij jullie een cadeau is. Dan kun je denk ik twee dingen doen: - niet gaan. Maar dan heb je dus helemaal geen vakantie. - wel gaan, hopen dat ze af en toe in de wagen slapen en verder om de beurt oppassen. Dan kun je in ieder geval genieten van de momenten dat je lekker 'vrij' bent (of met het hele gezin bent als de kinderen wakker zijn.) En de momenten dat je dan met een boekje ofzo op de hotelkamer zit, neem je voor lief. Slapen jullie echt met zijn vieren op één kamer? Is het geen optie om een dubbele kamer te nemen? Dan kun je zelf tenminste nog een lichtje aan laten en lezen of een spelletje doen ofzo.
Sochtends baby in de wandelwagen laten slapen. Smiddags beide op bed op de kamer zelf lekker mee gaan. Lekker uitrusten, boekje lezen, slapen...oohhhh ik zou het wel weten! En met familie afwisselen, er zijn vast wel mensen die ook een keer toe zijn aan een middagdutje. Wat betreft savonds zou ik het ritme toch een beetje loslaten geloof ik. Onze dochter is ook standaard bekaf om 19 uur. Maar op vakantie ging ze toch vaak rond 21 uur pas naar bed. Het liep gewoon zo, en na 2 dagen ging dat prima en sliep ze sochtends ook een uurtje langer. Niet teveel beren op de weg zien daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee denk ik. Veel plezier!
We hebben al een aantal vakanties gehad met de kindjes en ik heb gemerkt dat het wel vanzelf een beetje goed komt! Eerste vakantie met onze dochter hadden we het geluk dat onze kamer aan het zwembad zat. Dus konden haar overdag op de kamer laten slapen. 'savonds zaten we lekker een boekje te lezen op het terras aan het strand. Tweede vakantie heeft ze overdag (na de 2de dag) in de buggy op het strand geslapen. Op de kamer was het veels te onrustig met mensen die hard met de deuren deden etc. We lieten haar nog een laat dutje doen als we van het strand terug kwamen en zelf gingen douchen. Zo kon ze mee met het eten (en het voordeel van zo'n buffet is dat er echt wel wat lekker voor haar tussen zit). Deze vakantie was met mijn moeder, tante en zusje dus we gingen 'savonds (waren pas tegen 21:00 terug van eten) een boekje lezen en lekker op tijd slapen. Of mijn moeder bleef op de kamer en dan speelde wij een spelletje in de bar. Afgelopen vakantie (peuter van bijna 2 en baby van 8 weken) hebben we het ook weer een beetje op zijn beloop gelaten. Vaak deed mijn dochter een dutje in de kinderwagen of op de kamer. De jongste deed contant dutjes. Eén keer hebben we onze dochter op de kamer gelaten omdat ze 'savonds helemaal ingestort was. Wij hebben snel wat gegeten en mijn man is steeds even heen en weer gelopen. We zaten er niet echt lekker, dus het is niet ideaal. Maar mijn dochter heeft heerlijk door geslapen. Wij vonden het zielig om een doodop meisje mee te slepen naar een drukke eetzaal. (En na een aantal avonden heisa was het stiekem ook wel lekker om even een keertje zonder gehuil te kunnen eten). Maak je niet te druk, kinderen zijn flexibel en kunnen dutjes op de raarste tijden en plekken doen. Juist als je het een beetje op zijn beloop kan laten en ontspannen bent gaat het vaak goed. En doe waar jij je goed bij voelt en deel eventueel de "last" van het oppassen of neem de kinderen mee in een kinderwagen!
Ook hier de ervaring dat het op de vakantie zelf wel los loopt... Je moet wel wat flexibeler zijn in je tijden/ structuur van thuis, maar dat gaat eigenlijk vanzelf. We hebben zelf sinds de komst van onze dochter alleen nog maar appartementen, bungalows en familiekamers geboekt. Op die manier had je zelf nog een 'eigen' kamer waar je inderdaad tv kan kijken, lezen, spelletje spelen oid.... Afgelopen vakantie was helemaal ideaal, hadden een leuke bungalow met heerlijk terras om even te relaxen als ze 's middags in bed lag. Soms sliepen we zelf ook nog even een uurtje.... Vaak sliep ze goed 's middags, zodat ze het 's avonds ook weer wat langer vol hield! We gingen wel altijd redelijk op tijd eten 's avonds en daarna kon ze nog spelen in het speeltuintje met de andere kindjes daar en wij konden lekker wat erbij drinken... Alleen laten zou ik nooit doen, zelfs niet met babyfoon! Een half uur niks horen vind ik écht veel te lang.... Kijk gewoon of het mogelijk is om te boeken naar een familiekamer, heb je iets meer ruimte/vrijheid. En misschien is het ook wel lekker dat ene momentje per dag te hebben dat je even iets voor jezelf kan doen ipv de hele familie erbij???
Wij zijn de hele wereld al over gegaan met de kids en we laten ze altijd slapen waar het maar uitkomt, meestal in de buggy / wagen. Ik durf ze geen seconde alleen te laten, ook niet met babyfoon. Maar die van ons zijn het gewend, ze zitten bijvoorbeeld keurig aan tafel als we uit eten gaan en 's avonds vallen ze in slaap waar we dan zijn. En nee, we nemen ze niet mee naar feesten / kroeg o.i.d. Dat komt dan wel weer als zij groter zijn
Wij zijn in mei op vakantie gegaan naar Turkije en alle slaapjes heeft D in zijn bedje op de hotelkamer gelegen met de babyfoon. Deze had 3km bereik, dus overdag lagen wij lekker aan het zwembad en 's avonds ging D om 19u naar bed en wij om 1930u eten en een drankje aan de bar. Deur op slot, balkondeur op slot.. Wat kan er gebeuren?? Heerlijke vakantie gehad en D sliep er beter dan thuis..
Ik wil niet weten wat er allemaal kan gebeuren als je op 3km (!) afstand zou zitten... Zou in ieder geval persoonlijk geen hap door mijn keel krijgen en niet rustig zitten.