Hoi Mijn titel zegt het denk ik wel: Waar plaats ik het autostoeltje? De maxi cosi hebben we zowel achter de bijrijder gehad al achter de bestuurder maar het stoeltje zullen we vast niet steeds uit de auto halen en vroeg me daarom af wat de beste plek zou zijn. Heb wel eens gehoord achter de bestuurder maar of dat echt zo is weet ik niet. Dus tips zijn welkom Alvast bedankt!
Bij mij staat hij achter de bijrijder. Is makkelijker om hem goed te kunnen zien en dingetjes aan te geven (als je stil staat natuurlijk). Ik wist eigenlijk niet dat de beste plek achter de bestuurder is. Hoewel dat ergens wel logisch is omdat je als bestuurder altijd je auto van de bestuurderskant af zult draaien bij een ongeluk?
Hoi, Wij gebruiken een Family Fix dus wij plaatsen het autostoeltje ook altijd op dezelfde plaats. Achter de bijrijder. Heb een spiegeltje aan de hoofdsteun gehangen zodat ik haar in mijn binnenspiegel in de gaten kan houden. Gaat namelijk om een 0+ stoeltje, dus tegen de rijrichting in. Bevalt ons prima. Ik zou haar eerlijk gezegd niet graag achter mij (dus achter de bestuurder) willen, want als er iets is kan ik er minder makkelijk bij. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Tot nu toe gaat alles erg goed!
Zo heb ik dus ook beredeneerd Melrose. Hoewel mijn man zal het wel hebben nagekeken voor hem plaatste denk ik.
Wij hebben hem achter de bestuurder. Omdat je bij een aanrijding in een reflex zorgt dat jijzelf wegdraait van het obstakel.
Heb niet al te lang geleden een ongeluk gehad op de snelweg, helaas hier helaas niets van gemerkt. Ik kon niet uitwijken dus het had voor mij ook geen zin. TS, plaats het stoeltje waar jij je het prettigst bij voelt. Achter de bestuurder zou mij persoonlijk nerveus maken.
ik persoonlijk vind het fijner achter de passagierstoel, dan kan je af en toe in je spiegel kijken, of achterom kijken. Want ik zit toch altijd alleen met haar in de auto, moet er niet aan denken dat ze achter mij zit. Bij mijn man is het andersom. Daar zitten we altijd met zn 2en in de auto en staat het zitje achter degene die rijdt. Want ik kan er vanaf de passagierstoel goed bij.
Wij hebben het stoeltje achter de bijrijder geplaatst. Ik kan hem dan in de gaten houden en hem iets aangeven oid als het nodig is.
Ik heb een kleine auto en ik heb de stoel achter de bijrijder staan. Als de stoel achter de bestuurder staat kan mijn man niet meer in de auto rijden of mijn dochter haar benen niet meer strekken. Je moet dus ook even passen. Ik koos in eerste instantie voor achter de bestuurder zodat je met instappen aan 1 kant van de auto blijft. Nu is het dus anders geworden.
Ik heb het stoeltje ook achter de bijrijder. Ik zit meestal alleen in de auto met onze zoon dus ik wil m graag iets aan kunnen geven of even snel gluren. Verder heb ik bij mijn ongeluk ook niet de bestuurders kant weggedraaid sterker nog ik ramde vol met de linker kant van de motorkap op het rechter achterlicht van mijn voorganger tijdens een kettingbotsing. Dus dat je altijd kezelf weg probeert te draaien is geen feit.
Wij hebben de autostoel achter de bestuurder, zodat ik hem in de gaten kan houden als ik op de bijrijdersstoel zit (heb zelf geen rijbewijs..)
het is bewezen dat de veiligste plek in het midden van de bank is. de inpact van een ongeluk via de zijkant is dan stukken minder. 40% minder kans op verwondingen. maar ja, moet dat natuurlijk wel in het midden kunnen. kan niet bij iedere auto. en anders zou ik het inderdaad achter de pasagiersstoel doen. zo kan je kleine goed in de gaten houden en je parkeerd de auto ook vaak met die kant langs de weg dus ook veiliger dat kleine aan de kant van de stoep in en uit moet.
De maxi cosi staat nu achter de bestuurder. Heb ooit ergens gelezen dat dit de beste plek is. Wij hebben zo'n dierenspiegel aan de rugleuning hangen en kunnen we hem via de achteruitkijkspiegel zien zitten. De volgende autostoel komt achter de bijrijder. Alle kindjes krijgen een leeftijd dat ze tegen de voorstoelen schoten en dat lijkt me niet zo fijn als je aan het rijden bent.
Onze jongste zit achter de bestuurder en de oudste achter de bijrijder.. Waarom? geen idee haha.. Ik heb het meest alleen de jongste mee en ik vind het zelf wel prettig dat ik haar via mijn binnen spiegel (moet dan wel een beetje rechterop gaan zitten) kan zien en me niet helemaal hoef om te draaien..
Wij hebben de familyfix achter de bestuurder. Statisch bewezen is dat (oke met maar een heel klein percentage verschil) dat zijbotsingen meestal in de rechterkant van de auto plaatsvinden. Maar ik heb mij altijd wel afgevraagd wat je moet doen als meerdere kinderen hebt. Wie plaats je dan wel of niet achter de bestuurder? Ga je dan rouleren?? Maar goed dat is een andere vraag om over na te denken