Baby en peuter , ik geniet er niet van !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lisanne123, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Nou, ik heb drie kinderen en de overgang van 1 naar 2 vond ik zo moeilijk! Echt de zwaarste periode, zou het ook niet over willen doen. Het is zo'n verandering om aandacht te verdelen en als je alles goed wil doen dan is het pittig. Plus gebroken nachten en ern peuterpuber (help!).
    Dus ik voel met je mee!

Grappig is wel dat de derde een kadootje is in het gezin. Daar geniet ik zo van. Komt toch door ervaring denk ik. Aandacht verdelen kan ik al, ik moet niet alles: net huishouden, lieve moeder, aantrekkelijke vrouw en goede vriendin. Veel ontspannender!

Dus lucht je hart en bedenk dat je niet hoeft te genieten. Dan is die druk er al af! Daarna bedenken wat nu prioriteit heeft en bijzaken lekker laten liggen!

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    'Geniet er maar van. ..' vreselijke opmerking. Ik vond maar afentoe een moment echt leuk. Lieve peuter had ik maar daarbij een huilbaby. Het wordt wel beter hoor.

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    TS, ik herken het helemaal! En echt, het wordt beter!
    Mijn kinderen schelen ook 2,5 jaar en zijn nu 4 en 1,5 en ze zijn zó leuk met elkaar!
    Maar dat eerste jaar kon me echt gestolen worden! (van de eerste overigens ook hoor. Heb beide keren in een fikse ppd-achtige dip gezeten. Dat ik vaak dacht: óf de kinderen het huis uit, óf ik loop het huis uit!, maar gelukkig gaat het nu een heeeeel stuk beter!)

En ik heb dan zelfs een vriend die me juist onwijs veel uit handen nam/neemt. Respect hoor, hoe jij het rooit met een vriend die er haast nooit is om te helpen!

Ik raad je ook aan om in je buurt te vragen of er iemand een middagje kan oppassen. Bij mij ging e regelmatig iemand een lekker eind wandelen met de baby tot het weer tijd was voor een voeding. Dan had ik even tijd voor de oudste, dat vond hij heel erg fijn! En soms namen opa en oma beide kinderen mee en dan kon ik gewoon even relaxed douchen en/of een dutje doen. Of iets kopen in een webshop op m'n gemakje, of eventjes lezen, of schoonmaken. Gewoon, dingen :)

Heel veel sterkte en het klinkt onwerkelijk als je er middenin zit, maar écht, het wordt beter!!

Liefs!

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Pffff krijg het benauwd van dit topic hahaha
    Maar gelukkig had ik mij al ingesteld op een heel zwaar jaar wat komen gaat. mijn hou vast voor nu is dat het naar 1.5 jaar makkelijker gaat worden . Een naar school en de andere wordt dat al beetje minder zorg nodig .

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Geniet ervan: ik kon het het eerste jaar zeker niet horen! Ik vond de baby-tijd vreselijk zwaar. Pas vanaf dat onze dochter 1, 1,5 was vind ik het leuk worden. Maar een tweede..daar wacht ik toch echt nog ff mee.

6. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook een beetje bang nu hihi :D

7. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Voor iedereen die bang is als er een tweede komt ook een positief verhaal! Onze eerste was erg intensief met veel huilen en die slaapt nu met bijna 2 jaar nog steeds niet door. Ik zag ook erg op tegen de tijd met de tweede en had me voorbereid op weer zo een heftige tijd. Maar hier is nummer 2 juist een rustige makkelijk baby! Nog steeds zijn de 'nachtdiensten' zwaar met 2 kinderen die wakker worden, maar het echte hele zware wat ik verwachtte is niet gekomen! Zo kan het dus ook heel erg meevallen, ondanks dat het nog steeds intensief is natuurlijk met een baby...;)

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Meer verhalen zoals die van missle zijn heel welkom :)

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Ik herken het wel wat maar niet zo heel erg, of mijn 2 jarige is braaf.

Wat ik wel eens deed was als ik ging voeden of eten koken die van 2 aan tafel in de kinderstoel zetten en haar laten kleien, kleuren enz. Of gewoon even een half uurtje voor de tv.
    Daarnaast ben ik wel echt heel streng dat als de baby slaapt ze niet in dr slaapkamer mag komen. Net als op de tafel klimmen hebben ze hier allemaal nog nooit gedaan.

Druk vind ik het wel maar wel heel gezellig. Ik vond de overgang van 2 naar 3 pittiger dan van 1 naar 2. Nu de jongste minder slaapt merk ik dat het weer wat makkelijker word.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ohja, vreselijk herkenbaar!! Mijn oudste is nu bijna 2.5 en de jongste bijna 8 maanden en het begint nu een stuk makkelijker te worden. Soms fantaseer ik zelfs over een derde.. maar dat lijkt me echt niet te doen. Vind het nu al een geregel om met 2 kids ergens naartoe te gaan, met drie kom ik de deur niet meer uit vrees ik ;)

Piccolina - waarom is 18.30 veel te vroeg voor een peuter? Mijn peuter gaat ook om 18.30/19u naar bed, omdat hij - ongeacht hoe laat hij naar bed gaat - de volgende ochtend weer om 6.30/7u klaarwakker is. Ik vind het belangrijk dat hij aan zo'n 12u slaap komt 's nachts.

11. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

😂😂 ja check, heel herkenbaar. En de wc is soms een prima oplaad punt :p

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    mijn kindjes schelen 2 jaar en paar weken
    ik vond de eerste weken juist makkelijk
    baby slaapt nog veel en mijn zoontje vond het allemaal super interessant en wilde overal bijzijn

tot ie vond dat ze al lang genoeg bij ons was daarna kwam het jaloerse gedrag en dan vooral tijdens de voedingen
    ik vind het wel moeilijk om mijn aandacht dan te verdelen
    het gaat nu steeds beter en straks gaat ie naar de psz heb ik ook wat meer tijd met mijn dochter

13. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Ja het is heftig een peuter en baby. Ik heb dat ook wel gezien. Pas nu al 3 jaar, 2 dagen per week op mijn nichtje. Zij kwam met 12 weken oud toen mijn ventje nog geen 1 jaar was. Ppfff dan moet je echt denken ik ben er die dagen alleen voor de Kids want aan het huishouden Kom je amper aan toe.
    Op een gegeven moment vind je je ritme en dan gaat het een stuk beter. Als ik met mijn nichtje bezig was ging Mika in de kinderstoel want anders haalde hij allerlei dreunesstreken uit 😂😂.
    Nu hebben ze het geweldig met elkaar en zijn dikke maatjes op de meeste momenten dan. Tuurlijk maken zij ook genoeg ruzie en was er een hoop gejank Door de dag heen. Echt overleven die dagen.
    Vandaar dat wij ook besloten hebben om de 2e wat later te krijgen. Mika is nu bijna 4 jaar en onze baby net 10 weken. Dit gaat super maar ze is dan ook een vrolijke en tevreden baby.
    Sterkte ermee en het komt vast goed even doorbijten

14. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Sterkte hopelijk heb je wat aan de gegeven tips.

Ik weet over 20 weken hoe het is... Hopelijk valt het me 'mee' . Ik vond de babytijd van de eerste echt niet leuk dus ik hoop juist dat de oudste me meer afleiding geeft..heel naïef misschien. Maar ik ben geen baby baby mens, en bij was erg onrustig. Verder verwacht ik dat het pittig wordt maar voorlopig ben ik nog positief dus ga ik niet alle verhalen hier lezen haha. 'k Ben ban plan m'n draagdoek heel veel te gaan gebruiken zodat ik me handen wel vrij hebt. En tijdens het voeden de oudste zo nodig in z'n kinderstoel te zetten en hem ondertussen te entertainen of de tv even aan. En geregeld voor twee dagen op een dag te koken. Verder zie ik wel...

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat is toch helemaal niet te vroeg?! Onze dochter ligt er meestal tussen 18.30 en 19.00u in. Ze is om 6.30u wakker. Inslapen duurt meestal wel even, ze zingt allemaal medleys en valt na 45 min in slaap. Liggen is ook rusten denken wij dan maar ;)
    Piccolina vindt heel veel valt mij op. Maar wat voor haar kind geldt, geldt niet perse voor alle kinderen ;)

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nog ongeveer 6 weken en ons tweede kindje is er. Ik vind het doodeng. Kijk er naar uit maar vind het vooral heel spannend. Hebben met dochter een heftige start gehad en het werd pas na ruim een jaar iets beter en ze slaapt pas sinds ze 2 is meestal door.

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier nu 3 kindjes onder de 3 jaar.
    De eerste 3/4 maanden zijn meestal heel pittig vind ik omdat je er in de nacht meerdere malen uit moet voor voeding. Zodra ik weer een beetje meer slaap krijg vind ik het altijd weer goed te doen. Ik gebruik wel veel de draagdoek. Dat is echt een uitkomst met zoveel kleintjes bij elkaar.
    Verder vind ik het op de vermoeidheid na wel enorm genieten. Kunst is om je oudere kindjes er veel bij te betrekken. Hoe oud ze ook zijn.: probeer ze op hun manier te laten helpen. Ga tijdens het voeden op de bank zitten zodat ze erbij kunnen komen en kijk samen even een filmpje of lees een boekje voor. Werkt hier super!

18. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    18.30 uur vroeg?
    Mijn kleuter gaat om 18.00 uur naar boven, douchen en het hele ritueel en slaapt al om 18.30 uur...
    Dit is echt niet te vroeg hoor. Ze hebben het nodig net als op tijd eten. Wij eten tussen 17.00 en 17 30 uur.

19. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier twee kinderen waar 18 maanden tussen zit. Iedereen waarschuwde me dat het heel zwaar zou worden.
    Tot nu toe vind ik het meevallen. En tuurlijk, die huiluurtje icm een peuter is niet altijd ideaal. En de oudste slaapt 's nachts nog slechter dan de baby :)

Maar ik geniet vooral! Wat vandaag niet lukt, doen we morgen.

En ja, die van mij gaat ook rond 19:00 uur naar bed. Vind ik ook zeker niet te vroeg. Soms gaat ze gelijk slapen en soms zingt en kletst ze nog een poosje.

Deel Deze Pagina