Consultatiebureau tot wanneer gaan jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Hansje123, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb een vraagje tot welke leeftijd jullie blijven gaan naar het CB.
    Mijn zoontje is nu 2 jaar en we moeten er weer naartoe, maar zie nietr echt meer de toegevoegde waarde, alleen maar dat ik mij onzeker ga voelen of ik het wel goed doe.

ik weet nu al wat ze gaan zeggen over het eten en over het praten.
    Mijn zoontje praat nog niet (ja eigen taal en een paar woordjes) en eet als een echte peuter. Heeft zijn voorkeuren en mee-eten hooo maar.
    ik heb geen zin om mijzelf te verdedigen.
    Maar ik weet ook dat er in mijn omgeving genoeg peuters zijn met hetzelfde gedrag.

zijn er moeders doe ook eerder zijn gestopt met het cb. of toch niet

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Niet eerder gestopt. Hier wordt zijn gewicht goed in de gaten gehouden, hij is nl. een licht gewicht. Verder doen ze hier nooit moeilijk of betweterig. En als ze dat wel zouden doen dan ging het mijn ene oor in en het andere oor weer uit en wat ik wel aan tips kan gebruiken daar doe ik iets mee. Wel krijgen ze net voor het 4e jaar nog een inenting, dat je dat niet vergeet als je meegaat in het reguliere prikschema.

3. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    thanks, moet het mij misschien niet teveel aantrekken

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met 2 of 3 krijgen ze de ogentest nog, die ook wel belangrijk is. Juist omdat het nu nog maar een paar keer is- zou ik wel gaan. Maar hier dan ook totaal geen moeite mee. Vind het alleen maar leuk.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ga niet meer, alleen nog voor de vaccinaties die ze nog moet hebben. Maar goed, ik heb daar een afwijkende reden voor. Mijn dochter heeft namelijk een fikse ontwikkelings- en spraak/taalachterstand en het heeft dus echt geen toegevoegde waarde meer om naar het cb te gaan, aangezien ze toch niet kan wat ze zou moeten kunnen op haar leeftijd. Ik kom er wel gewoon met mijn zoontje en dan geef ik zo nu en dan even een update over mijn dochter.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    Ik ga ook gewoon. Ga mezelf ook niet verdedigen, zie niet in waarom dat zou moeten. Als zij iets niet goed vinden, prima, maar als ik het wel goed vind, dan is dat jammer voor hun. Maar ze zijn hier niet echt vervelend, ze weten ook wel dat de meeste peuters een eigen willetje hebben. ;):)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien kun je beter wat meer vertrouwen hebben in jezelf dan niet meer naar het CB gaan.. het is tenslotte wel een goed 'controle' punt (ogen, laatste inenting)

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier sluit ik me wel bij aan overigens. Ik moet ook zeggen dat ik niet niet ga omdat ik vind dat ze vervelend zijn bij het cb (verre van zelfs, wij hebben een prima cb), maar meer gewoon omdat A.'tje toch niet te testen is op wat ze qua leeftijd zou moeten kunnen.

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik ga ook gewoon, vind het wel vervelend dat ze nooit echt ergens antwoord op geven bij vragen over hoe haar bepaalde dingen aan te bieden waar haar interesses liggen, krijg dan standaard t antwoord dat ze dat toch nog lang niet hoeft te kunnen ;).
    Maar goed, het is wel handig voor het meten en als ze 3 zijn een ogentest.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier ook netjes afgemaakt tot 3 jaar en 9 maanden ( 2de ogentest en bmr prik) nu wachten op schoolarts straks

11. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan met onze dochter van ruim 2 ook al een hele tijd niet meer. Beetje dezelfde reden als Amethist. Het CB kan je inderdaad ontzettend onzeker maken, ons dochtertje is extreem prematuur geboren en zeer slechtziend en daar hebben zij geen ervaring mee. Ze was laatst een keer mee toen ik voor mijn zoontje moest en kreeg van die arts daar meteen allemaal opmerkingen dat ze wel achter loopt, of ze al praat en dat soort zaken. Vervolgens kom ik overstuur thuis. Voor mijn zoontje ga ik nog voor de prikken (is nu 11 maanden) en straks dan voor de ogentest en verder vind ik het wel prima. Ik zie zelf ook wel of hij goed groeit en of hij meekomt met leeftijdsgenootjes.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben ook gewoon gegaan tot het eind.
    Oa de ogentest, en het gewicht/lengte vond ik wel fijn. Daarnaast is het een kleine moeite, en heb ik verder eigenlijk nooit gedoe daar.
    Wel een mooie verwijzing richting logopedie omdat hij met 3 jaar nog veel klanken door elkaar haalde. Dat bleek hij achteraf ook op zo'n manier te doen, dat hij het hoogstwaarschijnlijk zelf niet goed geleerd had. Dus daar ben ik blij mee.

Nr2 ga ik ook gewoon. Kleine moeite en ik voel me er niet slechter door, eerder beter door complimentjes ;)

Als je kindje al achterloopt en genoeg bezoeken heeft aan andere artsen zou ik het ook laten.

13. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ga enkel voor de inenting of als ik vragen heb. Ogentest is niet nodig ivm bezoek oogheelkunde. De ontwikkeling en groei van beide kinderen gaat goed. Ik heb besloten geen tijd te verdoen om daar te vertellen dat alles goed gaat.
    Ik heb voorgaande overigens wel met de CB arts besproken.

14. Hester

Hester Niet meer actief

Met mijn kindjes ga ik gewoon voor de vaccinaties en de rest is bijzaak. Ik ben eigenwijs genoeg om me niets aan te trekken van wat zou moeten, maar volg volledig mijn eigen moedergevoel. Eigenlijk vind ik het altijd wel gezellig, beetje geneuzel daar over die blokjes die ze moeten stapelen enzo. En een extra controle op groei en gewicht is ook fijn. Mijn man en ik zijn beide arts, dus voor het medische deel gaan we niet naar het cb.

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ga ook gewoon, toevallig moeten we donderdag weer voor de 3 jaar afspraak.
    Ik vind het altijd wel fijn en eigenlijk nooit als vervelend ervaren (ja ok 1x toen de arts Rapley maar raar vond ;)). Ook goed geholpen destijds met slaapproblemen.

Controles door arts vind ik prettig. Nu de ogentest. Kan geen kwaad toch. Dochter doet het verder prima, dus maak me nergens zorgen over.

16. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ga ook gewoon maar ik praat altijd naar hun mond. Ik zeg altijd ja en amen maar zodra ik buiten ben trek ik mijn eigen plan.
    Gewoon zeggen dat ie goed eet en soms niet. Een beetje liegen kan geen kwaad hoor.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Tot 3 jaar en 9 maanden

Mijn dochter vond het altijd erg leuk om er heen te gaan ( nog steeds wil ze altijd mee met haar broer)

Tja, na 2 jaar heeft het inderdaad niet heel veel nut meer. Alleen voor de laatste prik.

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik ga het allemaal wel zien. Ik word. Af en toe zo onzeker van.

Maar goed met sommige tips kan ik waarschijnlijk ook wel wat. Dat is ook wel weer handig. En inderdaad de artscontrole is ook wel fijn zo nu en dan.

19. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik ga wel. Hier geen vervelende lui op het CB. Nu denk ik wel dat omdat ik altijd erg zeker overkom (terwijl ik dat lang niet altijd ben), dat ze zich wel 2 keer bedenken wat ze zeggen :).

Hoop bij het eerstvolgende bezoekje wel te horen dat het gedrag en gewicht van mijn dochter niet abnormaal is.
    Voor de ogentest hoeft ze niet want ze loopt bij de oogarts.

Ik zie het wel verder. Trek me niet zoveel aan van wat anderen zeggen.

20. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik ga ook naar alle afspraken, en vind dat er ook best veel tijd tussen de afspraken zitten, heb nooit het idee gehad dat we er veel langs zijn geweest. Enkel voor de vaccinaties, een paar mnd terug de 2jr controle gehad, nu is het rond de 3jr geloof ik een ogentest die we moeten afleggen.

Kijk er altijd wel naar uit, vind het toch wel belangrijk om alles bij te houden. En ja sommige van hun mening gaat er de ene oor in en het andere er weer uit. ;)

Deel Deze Pagina