ik heb zojuist de schrik van me leven gehad... wij wonen erg klein... grote van een garage... we zijn bezig met verhuizen.. ofja een ander app zoeken.. nou ik had net mn man aan de telefoon... cailynn was vrolijk rond aan het kruipen.. en spelen met dr speeltjes dacht ik.. in 1 keer komt ze naar me toe kruipen en hoest of ze in iets stikt daarna kon ze niet meer ademen en liep ze blauw aan... ik had dr al opgepakt toen ze bego te hoesten natuurlijk.. ik op haar buikje drukken en een beetje schudden was natuurlijk helemaal in paniek.. nou ze gaf over eindelijk!1 wat blijkt nou had ze 10 cent in gesllikt.. zat in mn mans broekzak en meneer had zn broek niet opgeruimd... eeind deze maand zijn we verhuisd zodat cailynn meer ruimte heeft. ben nu echt in paniek.. en voel me helemaal niet goed.. hebben jullie ookwelles zoiets meegemaakt?
He bah meid. Nee ik heb dat nopg nooit meegemaakt, maar kan me voorstellen dat je flink geschrokken ben. Gelukkig is het goed afgelopen
Jawel, ik met mn broertje die toen net een jaar oud was. Bij de ouders van nu kreeg je n olifantenknuffel kado als je lid werd. Deze had een petje op met n bolletje daarboven op. Hij kreeg deze dus in zijn keel en mn moeder was op dat moment in de keuken.. Ik twijfelde geen moment en greep m uit de box. Ik stak mn 2 vingers in zn mondje en kon net met 1 vinger dat bolletje pakken. Hier moest ie van kokhalzen en huilen natuurlijk! Pff hier ben ik ook flink van geschrokken toen hoor! Mn moeder heeft meteen n brief geschreven en de knuffels zijn uit de handel genomen ivm verstikkingsgevaar. Mn moeder kreeg netjes n brief terug met excuses en een nieuwe (veilige) knuffel.
He gadver, wat zal je vreselijk geschrokken zijn zeg! Nynke heeft ook al een tijdje een "ik stop lekker alles in mijn mond" periode, ik ben ook altijd als de dood om ook zoiets mee te maken. Is godzijdank nog niet/nooit gebeurd.
jeejtje zeg wat zal je geschrokken zijn! Maar gelukkig was je in de buurt en heb je het optijd kunnen ontdekken.. Je hebt goed gehandeld hoor! Liefs Kiss
hey, ja was flink geschrokken.. 1 goed ding is nu wel gebeurd mn man ruimt eindelijk alles achter zn kont op... maarja nu voel je pas hoe veel je van je kindje houd heb nu geen 100% maar 200% geduld.. ze kan nu alles doen... maarja ik denk dat alle kinderen wel een keer wat hebben.. mn neefje deed toen die 5 was een dopje in zn oor...
goh cristel, dat is schikken zeg Nou geen goeie les voor je man, dat hij zeker zijn zooi achter zijn kont opruimt. Ik test ook steeds speeltjes van sem hoor, of er losse dingen aanzit en of het los kan zoals oogjes ed. Waar je ook goed op moet letten is bloesjes/jurkjes met knoopjes, tijdens de was kunnen ze al een beetje los gaan zitten en als de kleine het aanheeft en er aan zit te frummelen dan is het ineens los en zo de mond in Dat had Sem een keer en gelukkig dat ik het net optijd af kon pakken
jeetje wat zal jij inderdaad geschrokken zijn! ik heb zoiets nog niet meegemaakt wel iets wat minder erg is. ik was noa van de week aan het aankleden was ik haar drukknoopjes van der trui aan het dichtdoen schoot ik uit! huilen dat ze deed had ik haar vingertje geraakt en het bloede ook nog. ik vond het zo erg dat ik tijdens het troosten zelf ook moest huilen.
bah ik kan me heel goed voorstellen hoe je je hebt gevoeld, ik heb mijn dochter een keer blauw aangetroffen in bed, ogen waren helemaal naar achter gedraaid, ze stikte, mijn vader is toen met een noodgang naar ons toe gereden en heeft haar gered. dokter alles erbij, ziekenhuis opname, bleek dus dat ze reflux had. als ik haar niet op tijd had gevonden zeiden ze in het ziekenhuis had ze ws gestikt en zouden ze zeggen dat het wiegendood was het gevoel wat er door je heen gaat is met geen pen te beschrijven, ik durfde haar nooit meer alleen te laten ben er zelfs voor in therapie geweest...
Pfffff... dat is zeker schrikken... ik voel die knoop weer in mijn maag... Mijn dochtertje heeft 5 jaar terug nl al kruipende een beker water gevonden die ergens stond. Ze heeft het op de een of andere manier voor elkaar gekregen om met die beker in d'r handen op de rug te draaien en goot het water zó haar luchtpijp in... Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar na een poosje begon ze eindelijk te hoesten en huilen... Pffff... ik ben nog nooit zo bang geweest...
Ach meis toch. Heel logisch dat je zo geschrokken bent. Maar dat soort dingen overkomt de beste moeder wel eens. Ieder kind valt wel eens, heeft iets in zijn/haar mond wat niet mag.
Steven heeft ook wel eens wat (koekje of zoiets) achter in z'n keel gehad, en ging kokhalzen. Ik stop dan m'n vinger erin en haal het eruit, ze zeggen rustig blijven...maar dat ben je toch niet, je schrikt je dood. Naar is dat he?
ja zeker naar.. en ik wist niet wat ze had.. en ik kon niks zien.. ik was echt helemaal in paniek.. maar het is allemaal goed gekomen thx god.. bij elk hoestje dat ze nu heeft voel ik gelijk die angst weer komen...
Het dochtertje van mijn zusje beet een lampje van de kerstboomverlichting stuk. Mijn zusje probeerde al het glas uit haar mondje te verwijderen, en ging snel naar het ziekenhuis. Op de rontgenfoto konden ze geen glas zien.