Wegens ruimtegebrek, moeten onze aankomende baby en onze peuter (is dan bijna 3 jaar) op één kamer. Zou het zo willen inrichten dat ze toch ieder een apart gedeelte van de kamer hebben. Bijvoorbeeld dmv een gordijn of kamerverdeler of een kastje en op de muren de namen bij hun gedeelte. Wie o wie heeft er tips of leuke ideeën de kamer in te richten. Misschien met foto, zou helemaal perfect zijn?!
Ik heb hier op het forum bij het topic "show je peuter/kleuter kamer" een keer een leuke kamer gezien die in tweeen was gedeeld. Niet met een gordijn geloof ik, maar aan de ene kant de ene kleur en de andere kant een andere kleur. Dat zag er erg leuk uit
heb de foto's gevonden in het topic: http://i174.photobucket.com/albums/w116/sillaah/IMG_1967klein.jpg http://i174.photobucket.com/albums/w116/sillaah/IMG_2041.jpg Ziet er erg leuk uit! Nog mensen met foto's??
Wat leuk zeg!! Heel erg gaaf! Hier slaapt de baby eerst nog bij ons op de kamer, daarna moeten we een oplossing gaan zoeken.
Ik had gordijnen hangen. eerst rond het bed zelf zodat er een groot speelgedeelte was (nouja, groot....) en later had ik het gordijn door het midden gedaan zodat ze een eigen speelgedeelte konden krijgen maar het gordijn ook opzij konden schuiven. Ik heb gedacht aan een afscheiding van kasten of de bedden tegen elkaar met een soort muurtje van hout ertussen, maar het raam zat in een hoek en dat zou de andere kant te donker maken. Vond het wel echt de leukste optie, maar dan moet je handig zijn en er echt iets leuks van kunnen maken (met een raampje, een klimstukje enz....)
Wij hebben 2 kinderen op 1 kamer maar ik heb het niet afgescheiden. Daar is de kamer te klein voor (8,7m2). Wel heb ik de ledikant haaks op het peuterbed staan (met loopruimte er tussen) zodat de jongens elkaar niet kunnen zien als ze in bed liggen. De jongste gaat altijd als eerst naar bed en de oudste als de jongste slaapt. Gaat goed, ze maken elkaar alleen 's ochtends heel vroeg wakker (de oudste staat nu om half 6 op terwijl het eerst meestal tegen half 7 was). De jongste heeft bij ons op de kamer geslapen tot 7 maanden oud.
Weet niet hoe groot de slaapkamer is. Een idee om 2 kasten in het midden van de kamer te plaatsen? Voor elk kind een kast.
Aan mijn foto's heb je weinig. Wij hebben een poosje geleden van kamer geruild omdat de onze een stuk groter was. Maar omdat het huis te koop ging hebben we alles helemaal wit geverft en niets bijzonders met de kamer gedaan. Ruben zijn bed staat meteen om de hoek als je binnen komt dan staat de commode in het midden en Jonathan zijn bed er meteen naast. Zo kunnen ze elkaar ook niet zien als ze liggen. Anders wordt het echt 1 groot feest.
Bedankt voor de foto's! Zoiets zal het bij ons denk ik ook worden, met een commode ertussen. Zodat ze elkaar niet kunnen zien. Grote kasten gaat niet, want de kamer is niet heel groot en dan wordt het te donker denk ik.
Ik heb alleen deze foto, van de makelaar. Het bedje staat alleen anders. Mijn oudste slaapt met zijn hoofd richting het raam. De ledikant staat een kwartslag gedraaid, met dus de kopse kant richting het hoofdeinde van mijn zoontje. Hierdoor zien ze elkaar dus niet. De commode staat op onze kamer want dat paste niet meer. Maar dat is eigenlijk wel handig, omdat we bijv. de jongste konden verschonen toen hij net geboren was wanneer de oudste op zijn kamer sliep. Bekijk bijlage 169597
oh ja, dat is een goeie: kan inderdaad wel handig zijn de commode buiten de kamer te laten, om zo de oudste niet te storen als ie slaapt! Handige tip, waar je vantevoren niet zo aan denkt.
Jaa, gaandeweg kom je er achter wat fijn werkt voor jullie. Ik hoor ook wel eens dat mensen 2 commodes hebben. En wij hebben een constructie met een deken en verschoningsmatje bedacht voor in de woonkamer. Etc. Het is even zoeken, maar uiteindelijk lukt het allemaal.
Onze dochter van anderhalf komt op de kamer te liggen met de baby. Mijn man heeft in het midden een scheiding van gyproc gemaakt. Tot in de helft van de kamer ongeveer, zodat de bedden echt gescheiden zijn. Ik heb nog geen foto's, maar zal straks even kijken of ik die kan maken!
Bij ons slapen ze ook samen op de kamer. De eerste 7 maanden heeft mijn zoontje bij ons geslapen. En het grappige is dat ze in de nacht niet wakker worden van elkaar. Hier is de kamer helaas niet zo groot. Hier staat de kledingkast tussen het hoofdeinde van het ledikant en het voeteinde van het juniorbed in. Aan de andere kant staat de commode. Ik heb voor de eerste maanden een extra aankleedkussen gekocht die in badkamer lag met een extra doos billendoekjes en luiers. Zo hoefde ik niet haar kamer in om hem te verschonen. Gisteravond toen wij naar bed gingen en ik nog even ging kijken rook ik dat mijn jongste een vieze luier had. Dus hup het licht aan en verschonen. En de oudste die draaide zich om en sliep gewoon verder. Kleintjes passen zich makkelijker aan. Over een jaar wil ik een stapelbed voor hun.