baby en peuter samen op 1 kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imme, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imme

Imme Lid

8 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van onze tweede - joepie- en mijn dochter zal 1,5 zijn als de kleine wordt geboren. We hebben het idee om ze op een gegeven moment samen op 1 kamer te laten slapen. Ik heb boven namelijk twee kamers over; één super grote kamer waar makkelijk 2 kinderen kunnen slapen en één klein kamertje.
    Ik dacht misschien is het wel gezellig voor ze (en dan heb ik niet het verschil dat de een in een balzaal slaapt terwijl de ander een bezemkast heeft) en heb ik lekker een rommelkamertje over :D

Maar toch twijfel ik nog een beetje of het wel verstandig is ivm elkaar wakker houden enzo... (maak ik het mezelf dan niet moeilijker dan nodig?)

Wie heeft er ervaring met de kids samen op een kamer en vanaf welke leeftijd zou dat goed kunnen? Zal ik wachten tot de jongste ongeveer een jaar is of zou het al eerder kunnen..??

Bedankt en groetjes!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het zou mijn keuze nooit zijn om kinderen bij mekaar op een kamer te leggen.

ik heb zelf altijd met mijn broer gelegen. maar ik heb echt een eigen plek gemis al van kleins af aan.

3. Imme

Imme Lid

8 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja daar is ook wat voor te zegen. Of zou de behoefte aan een eigen plek pas op latere leeftijd komen? (vanaf een jaar of 7, 8 misschien?)

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou ook niet mijn keuze zijn, zeker niet als je kamers genoeg hebt! Waarom gaan jullie zelf niet in de balzaal slapen?

Ik noem maar iets.. Peuter en baby gaan 's middags slapen, peuter houdt baby wakker of andersom.. In de ochtend, peuter is wakker, baby slaapt nog heerlijk..
    Ik vind het belangrijk dat iedereen zijn eigen plekje heeft om te slapen en zich even terug te trekken op latere leeftijd.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Ik heb dit ook gedaan meteen vanaf t begin.. Oudste was 2 jaar.

Het ging een aantal maanden echt goed.. Maar op een gegeven moment kreeg m'n dochter de fase van niet willen slapen..

Uit bed klimmen, kiekeboe spelen met de jongste, rolluik open en dicht maken etc etc haha.. Hoe leuk de baby dat ook vond.. Mama vond het niet leuk en toen kregen ze allebei een eigen kamer...

Dit gaat echt stukken beter nu ;)

6. Imme

Imme Lid

8 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Het is dus waarschijnlijk niet zo'n heel slimme keuze. Helaas is onze slaap kamer ook heel groot en met allerlei inbouw kasten, niet zo makkelijk om te wisselen met een van onze kids. (Zou voor de toekomst wel een goed idee zijn, maar dat wil ik nu liever nog niet.)

De oudste slaapt nu op het kleine kamertje (omdat we dat gezelliger vonden voor een baby) Het zou logisch zijn dat zij dan nu naar de grote kamer gaat, maar ik vind het eigenlijk zielig voor haar dat ze uit haar eigen vertrouwde kamertje moet...

Of is dat echt onzin??

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon ver van te voren je dochter over verhuizen naar de andere kamer. Zodat ze niet het gevoel krijgt dat ze voor de baby uit haar kamertje gezet wordt. Verder het heel leuk maken. Ze krijgt natuurlijk (neem ik dan aan ), een mooie nieuwe kamer. Samen leuk behang if accesoires uitzoeken. Vroeger had bij mn ouders thuis de baby altijd de kleinste kamer. Eerst ik. Toen kwam zusje op kleine kamer en verhuisde ik naar een mooie nieuwe grote kamer. Was helemaal blij. Toen 3e zusje. Ik verhuisde naar zolder, 2e naar mijn oude kamer en kleine op de babykamer. Toen 4e zusje en weer werd er geschoven. 2 oudste naar zolder. Jongste heeft noodgewongen jarenllang het kleinste kamertje gehad wegens gebrek aan kamers:)
    Maar goed, niets aan over gehouden hoor. Toen jongste 2 wat ouder waren en doorsliepen, wilden ze zelf bij elkaar op de kamer. Kan je later dus altijd nog doen.

8. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel lastig om dat aan een dreumes van 1.5 uit te leggen ;)
    Kun je niet twee kamers van die grote kamer maken? *ik probeer mee te denken*

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Helemaal niet. Gewoon kijken wat kleine helemaal leuk vindt. Dit samen met kleine kopen en in het kamertje verwerken. Of alleen de vertrouwde spullen gebruiken. Je hoeft op die leeftijd niet groot uit te leggen. En er ook geen groot issue van maken.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Maar als je oudste met baby op 1 kamer gaat dan moet ze toch ook uit haar eigen vertrouwde kamertje? Maakt dus niets uit. En dan moet ze ook ineens een kamer delen. Vindt een kind ook niet altijd grappig hoor. Dus ik weet eerlijk gezegd niet wat erger is...

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kan je niet de balzaal verdelen in tweeen?
    Met een tussenwandje oid?

12. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier gaan ze ook met zijn tweeën op 1 kamer, maar onze jongste gaat eerste 6 maanden bij ons in de slaapkamer slapen (net als onze oudste toendertijd). Tegen de tijd dat ze bij elkaar op de kamer komen is onze oudste 2,5 jaar oud. Als het met slaapjes overdag echt waardeloos wordt dan moeten we misschien de middagslaapjes van een van de twee in een andere kamer laten plaatsvinden.

13. Imme

Imme Lid

8 jul 2011
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    BEdankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik de oudste maar ga verhuizen naar de grootste kamer en er daar met haar eigen meubeltjes iets vertrouwds en leuks van ga maken. En dan de baby op de kleine kamer, dat is voorlopig het beste

Want droebeltje, je hebt inderdaad gelijk, als ze samen naar de grote kamer gaan dan moet ze ook verhuizen...

Fijn zo'n forum.. ik ben er uit! :)

Deel Deze Pagina