Ik weet het echt niet meer...(huilen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jonon, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wie kan mij helpen....?

Sinds 2 dagen is ons meisje ontroostbaar. Ze huilt hysterisch.

Ze is nu 6 weken en 5 dagen. Ze is 3 weken te vroeg geboren. Ze groeit goed en krijgt borstvoeding.

Eregisteren is ze uit het niets na de eerste voeding gaan huilen en ze is eigenlijk niet meer gestopt. 'S avonds is ze wel gewoon gaan slapen (bij ons op de kamer in een wieg)
    Gisteren was het niet anders. Continue huilen, ook 's avonds en 's nachts. Eigenlijk is ze de hele dag wakker. Troosten kan ik niet want ook dan huilt ze. Ik heb alles geprobeerd; lopen, wandelen, autorijden etc. Ik krijg haar niet stil.

Ze wil niet in haar bedje beneden slapen (zodra ze (slapend) in haar bedje wordt gelegd begint ze meteen te huilen.

Ik begrijp haar gewoon niet.

Krampjes zijn het denk ik niet. Poepen doet ze goed. 2 luiers op een dag.
    Ze hikt wel veel, maar dat is vanaf haar geboorte al. Spugen doet ze weinig. Soms loopt er een straaltje uit haar mondje.
    Wel is ze heel veel verkouden (maar ik dacht dat alle babies dit hebben)

Wie o wie kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn. Ik ben echt radeloos.

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Misschien even naar de HA? Dat hij/zij haar even kan onderzoeken om evt medische redenen uit te sluiten?

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ga naar de huisarts! En maak daarnaast een afspraak met een osteopaat oid.
    Ontroostbaar huilen is in mijn ervaring een teken van pijn. Onze baby begon ook opeens te huilen toen ze een week oud was. Ze was heel gespannen, wilde niet liggen of in de maxicosi en hield ook niet op met huilen. De osteopaat heeft wonderen verricht.
    Heel veel verkouden is ook een slecht teken. Niet alle baby's zijn continu verkouden... Zou kunnen duiden op koemelkallergie.

4. Amoura

Amoura Actief lid

24 mei 2012
    361
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Holland
    Indd even langs de huisarts. Het kunnen toch (darm)krampjes zijn, dat komt veel voor in de eerste maandjes. Mocht ze onrustig zijn/slapen dan raad ik je aan om haar in te bakeren.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    even langs HA en/of ostepoaat dat kan echt helpen

maar je zegt dat ze veel hikt en er soms een straaltje uit haar mond loopt en ze huilt zodra je haar neerlegt.... lijkt mij verborgen reflux.
    Hikken gaan ze dan omdat er telkens voeding door de slokdarm heen en terug gaat. Dit gaat natuurlijk ook nog irriteren vanwege het maagzuur.
    mijn kinderen hebben dit ook allebei (gehad), maar echt spugen deden ze nauwelijks. het was idd zo'n straaltje.
    zet het hoofdeind van het bedje/wiegje omhoog (en dat mag echt flink omhoog hoor +/- 10cm kan (zolang je kindje maar niet naar beneden zakt

Als dat de oplossing voor het huilen is, kun je de voeding indikken met johannesbroodpitmeel (te koop bij drogist en supermarkt en apotheek)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Klinkt mij gewoon als iets dat past bij haar leeftijd. Mijn kinderen hadden dat allemaal rond de 6 weken en dat kan wel even aanhouden.

Maar... als ze erg verkouden is kan ze ook last van haar oortjes hebben. Hoe ziet haar snot eruit? Is het gewoon helder, dan is dat normaal door de neusonrijpheid die baby's nou eenmaal hebben, het hele systeem moet nog wennen aan alles in de lucht.
    Is het groenig dan zou ik zeker even haar oortjes laten nakijken. Zelf kan je wel wat doen door te sprayen met neusspray speciaal voor baby's. Dat zorgt ervoor dat de luchtwegen vrij zijn en daarmee ook de oortjes minder druk hebben.
    Zet haar bedje iets scheef zodat de druk op de oortjes minder wordt.
    Je kan ook een doormiddengesneden ui onder haar bedje zetten en voor het slapen gaan even in de badkamer gaan zitten (op een stoel oid) en dan de hete douche aanzetten zodat het flink stoomt in de badkamer, op die manier kan je met baby's stomen.

Tot slot, ook al is het fris, overdag goed luchten in huis. DOor de verwarming wordt de lucht ook droog, wat ook niet zo fijn is voor baby's. Als je dat idee hebt, kan je ook de lucht bevochtigen door een bakje water op de verwarming te zetten of een luchtbevochtiger te kopen.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Zo plots zo erg huilen lijkt mij dat ze toch ergens last van heeft. Ik zou toch naar de ha gaan en bv even naar haar oortjes laten kijken.

8. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Napoleon, ik wil je echt niet "pakken" op een uitspraak, maar TS geeft aan dat haar kind bijna de hele dag hysterisch huilt. Je kunt mij van alles wijsmaken, maar niet dat ontroostbaar hysterisch krijsen bij een 6 weken oud babietje past/hoort!

TS allereerst veel sterkte! Wat zegt je gevoel? Afgezien van de "gewone" huil-/jammeruurtjes in de vooravond op die leeftijd (die overigens naar mijn idee goed op te lossen zijn door het kindje lekker bij je te houden, daar is in dit geval dus zeker geen sprake van!) denk ik dat een baby nooit zomaar huilt, en zeker niet krijst en dat al een paar dagen achtereen.

Ik kan alleen maar uit mijn eigen beperkte ervaring van 3 kindjes putten, maar hysterisch en ontroostbaar krijsen hield hier altijd verband met KISS, KMA, verborgen reflux of een combinatie hiervan. De al gegeven tips van HA/osteopaat lijken me dan ook meer dan gerechtvaardigd!

9. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ten eerste bedankt voor alle reacties.

Tja, wat zegt mijn gevoel. Ik denk wel dat er iets is, maar heb niet het idee dat ze pijn heeft. Als ik dat zou denken was ik meteen naar de HA gegaan. Ik heb het idee dat ze gewoon uit haar doen is door iets. Ik kan verder niet veel aan haar merken dan dat ze meer huilt dan anders. Om half 8 heb ik haar na de voeding in de wagenbak gelegd. Ze begon weer meteen te huilen. Ik wist zeker dat ze een schone luier had en genoeg gedronken. Ik heb een 5 minuten bij haar gezeten. Handje vasthouden, hoofdje aanraken. Heb haar de speen gegeven want ze had veel zuigbehoefte. Met 5 minuten was ze in slaap gevallen en nu slaapt ze nog. Nu lijkt er dus weer geen vuiltje aan de lucht.

Het is, voor mij op dit moment, moeilijk in te schatten wat het kan zijn.

Haar snot is overigens groenig. Soms met harde stukken. Deze haal ik eruit zodra ik erbij kan. Verder is ze niet zo verkouden dat ze niet kan ademen.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ok, heb je een draagdoek? Doe haar daarin, zal ze vast lkr gaan slapen. (geen hangzak)

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Probeer haar idd bij je te houden en als ze dan wel lekker slaapt en tevreden is, is er niets aan de hand maar zou ik een draagdoek aanschaffen.
    Als je kleintje ook bij jou blijft huilen en ook niet op jou borst slaapt, dan is er in elk geval wel wat aan de hand.

Deel Deze Pagina