wat vind je stom/irritant bij andere moeders

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 14 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    Wat is jouw irritatie bij andere moeders? Denk aan het consultatiebureau, de supermarkt, het zwembad, de speeltuin etc.

Bij onze crèche is een moeder die heel luidruchtig haar kind komt brengen, ze is heel aanwezig, heel direct, praat luid en lang. Ze neemt veel tijd om haar kind te brengen en te halen en heeft niet door dat ze soms dwars door een gesprek heen gaat.

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk? Ik kan echt niets bedenken wat ik aan een andere moeder stom vindt.
    Behalve dan dat moeders altijd een mening over elkaar en elkaars opvoeding moeten hebben.

3. louan

louan Niet meer actief

Het is sowieso nooit goed....

MiaMaria, MaMa, Lies1611 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ookal weet ik dat het een moment opname kan zijn;
    Heel erg ongeduldige, gestresste boze moeders (en vaders)

Dan denk ik weleens jeetje kan dat nou niet anders...

Maarja ik weet dan ook niet wat eraan vooraf is gegaan natuurlijk

hummeltje5 vindt dit leuk.
  5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Moeders met 1 kind die alles perfect willen doen. Het is eigenlijk niet echt een ergernis maar meer een soort medelijden. Dat ik denk, och wat maak je het jezelf moeilijk. Met twee en zeker na drie kinderen word je zoveel makkelijker. Dat je dan denkt, jeee waar maakte ik me allemaal druk om met de eerste zeg.

floppie888, puzzelstukje, Chai en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik kan me ergeren aan moeders die van alles vinden over andere moeders maar dat het liefst achter hun rug om roepen.

Sue87, MaMa, Knuffelmonster en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha en ik vond juist moeders irritant met meerdere kinderen die dan zeiden joh geniet ervan 1 is zoooo relaxed. Nou pfff zeg waar kan jij nou druk mee zijn wacht maar tot je er 2 hebt.... Dan denk ik jeeee mag ik nu iets niet zwaar of minder vinden omdat ik er “maar” 1 heb?

Ik heb er trouwens 2 nu hoor ;)

Roodborstje2, MMW, motormuis en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.425
    778
    113
    Ik kan van alles bedenken.

Sommige ouders trappen hun kinderen nog net niet al rijdend de auto uit.

Sommige komen om 08.30 al face timend binnen en de kinderen blèren en moeders verder bellen.

Sommige blijven gewoon het gesprek te staan af luisteren wat ik tegen de juf vertel en geven dan hun mening ( wtf how rude )

Zo kan ik nog wel doorgaan

motormuis, Irisje24 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Roken bij het schoolplein ..

Lente1986, Issie, lies276 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat had ik ook met de eerste hoor. Ik had het zo druk in mijn beleving. Als ik nu maar 1 kind thuis heb voelt het als n soort vakantie. Lekker rustig.:D

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sowieso rokende moeders met kleine kinderen bij zich. Achter de kinderwagen lopen met een peuk in je hand. Nee.

2littlemonkeys, Ctje1987, Issie en 20 anderen vinden dit leuk.
  12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Elkaar naar beneden halen. Mothers unite!

MiaMaria, RoAn1981, MaMa en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Moeders die ipv iemand aanspreken over iets dat stoort, gaan roddelen over iemand anders. Verder vooral moeders die denken dat hun manier van opvoeden de enige manier is.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Van die overbeschermende moeders. Hoe noem je dat ook alweer? Helikopter moeders?
    In ieder geval, wij hebben dus zo’n moeder op school. En dat jongetje zie je gewoon onzeker worden.
    Ruim voor einde schooltijd met het gezicht tegen het raam staan kijken wat haar zoontje doet. Continu met de juf in gesprek, OVERAL bij willen zijn ( schoolzwemmen om af te drogen, naar de bieb met school, naar het bos met school, het liefst luncht ze op school met hem maar dat mag dus niet.
    Er is helemaal niks mis met die jongen, het is een gezonde 8 jarige maar speelt dus nooit buitenshuis want dat mag niet. En hij is nu zo onzeker aan het worden.
    Sneu.

lies276 en Nikki88 vinden dit leuk.
  15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Moeders die 's middags ruim op tijd op het schoolplein staan. Hoé dan???

Moeders die roken achter de kinderwagen, of nog erger, in de auto als er kinderen bij in zitten. Gatverdamme, zo smerig!

Moeders die na het babyzwemmen hun kind en zichzelf pas afdrogen in de kleedkamer, waardoor de vloer daar drijfnat en glad wordt. Alle andere moeders doen dat gewoon bij de aankleedtafels direct naast het zwembad, maar er is er altijd wel eentje bij die toch de kleedkamer nat moet maken.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vond 1 eigenlijk heel zwaar, twee vond ik (na het eerste jaar) al een stuk makkelijker, 3 is een eitje. Bij 1 was ik veel meer bezig met niet willen falen, bij 3 weet ik dat ik regelmatig tekort schiet, maar het gewoon goed genoeg doe.

Elsss, masami, Raaf92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Bailief

Bailief Niet meer actief

De ongeïnteresseerde moeders. Moeders die nooit eens vragen aan de juf hoe hun kind het gehad heeft (bij een groep met kinderen die zichzelf slecht verstaanbaar kunnen maken) en het kind alleen maar zitten drijven om naar huis te gaan.

Verder erger ik me niet zo snel aan andere moeders. Ik ben het niet altijd met iedereen eens maar dat zal andersom ook niet zo zijn en dat hoeft ook niet. Ik vind alleen bovenstaand voorbeeld zo sneu voor de kinderen.

Chocolat vindt dit leuk.
  18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helikopter moeders! Je kind gaat echt niet dood als ie een keer van het trappertje van de glijbaan dondert (3 tredes).

Mop81 en masami vinden dit leuk.
  19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Moeders die engelengeduld lijken te hebben. Die uren kunnen spelen en knutselen met hun kinderen en nooit boos/moe/chagrijnig/geïrriteerd lijken te zijn. Van die super oermoeders eigenlijk. Maar eigenlijk vind ik dat niet stom maar ben ik er jaloers op :rolleyes:

Roodborstje2, MiaMaria, Bloem2310 en 39 anderen vinden dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Deze inderdaad, geen irritatie overigens

Deel Deze Pagina