Wij vieren de kinderverjaardagen bijna altijd in het dichtbijzijnde weekend. Vroeger op zaterdag maar de laatste x op zondag ivm sport/zwemles en omdat op zaterdag alles blijft hangen en ik de volgende dag vroeg moet werken. Zondag vieren beviel gewoon heel goed. Mijn oudste is op een do jarig dus had ik het idee deze op de zondag daarna te vieren. Nu kwam mijn sm dat ze een paar dagen weg kado gekregen heeft van mijn zs. Ze gaan dus die zondag weg mijn hele directe schoonfamilie kan dan dus niet op zijn verjaardag zijn. Zo jammer dat het niet meteen even gevraagd is toen ze van plan waren te boeken (zou ik wel doen als ik schoonouders mee een weekend weg zou nemen rond de verjaardag van neefje) weekend ervoor of na vieren is geen optie ivm verjaardag nicht, uitje van ouders en onze eigen vakantie. Kinderfeestje moet ook gevierd worden en daarvoor is de zaterdag ideaal in het weekend van zijn verjaardag. Wij waren in ieder geval een beetje teleurgesteld, overdreven misschien? Dit is niet het eerste voorval. Mijn zoon gevraagd of hij het erg zou vinden en natuurlijk was zijn antwoord ja. Maar hij begreep het wel. Knapperd. Wat vinden jullie, zouden jullie doen? Toch aanpassen of gewoon de zondag vieren..
Komen er altijd veel mensen? Dan zou ik het gewoon die zondag vieren en schoonouders + schoonzus/zwager op de dag zelf laten komen voor een stukje gebak. Wij vieren altijd op de dag zelf zn verjaardag voor de mensen in de omgeving en op zondags vieren we het voor mensen die wat verder weg wonen.
2 of 3 weken er na vieren. Jullie vinden het niet leuk, maar je zoontje zal er geen probleem van maken hoor. Zolang kinderen maar kanootjes krijgen vinden ze het al gauw prima
Ik vind je wel wat overdreven reageren. Je kunt toch het feestje op zaterdag houden. En het kinderfeestje een andere keer. Ik zou er niet zo’n punt van maken richting je kind. Je viert het toch al niet op de dag zelf.
Klopt dat was in eerste instantie ook mijn reactie maar toen ik er wat langer over na ging denken begon ik me eraan te irriteren. Waarom niet even een klein overleg. We krijgen het van sm te horen. Hebben al heel wat uren bij elkaar gezeten dus genoeg momenten gehad om het te bespreken. Kinderfeestje andere keer zou kunnen maar zeker niet in en om de 4 weken van zijn verjaardag. Vandaar dilemma
Dit vind ik denk de beste oplossing! Zelf nog niet aan gedacht. Dan houden we het ook in die week qua vieringen.
Tsja, het is maar net hoe gefocust je bent op verjaardagen. Het is jouw zoon, dus jij bent er alert op. Maar anderen hoeven dat natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Maar de oplossing zoals hierboven genoemd is wel mooi. Op de dag zelf gebak voor de schoonfamilie. En op zondag voor de rest vieren. Heeft je zoon dubbel feest
Nee dat is helaas geen optie ivm man zijn werk. Die neemt de do middag al lekker vrij zodat we de kinderen samen uit school halen. Kinderfeestje op do middag zou dan misschien ook een optie zijn. Heeft hij dolle pret op de dag zelf. Maar feit blijft dat ze hadden kunnen overleggen of een ander weekend hadden kunnen kiezen. Nu is het ons probleem
Klopt je hebt ook wel gelijk hoor. Het is alleen zo dat we al zo vaak gekwetst zijn vanaf die kant. Komen een op een verjaardag van sv, gaat iedereen mee uit eten en wij worden niet mee gevraagd. En zo kan ik nog wel even door gaan maar ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin in gedoe dus misschien maar zonder gedoe het zo doen dat ze erbij kunnen zijn..
Iedereen hecht een andere waarde aan verjaardagen. Persoonlijk zou ik denken ok prima dan komen zij een andere keer. Heb ik niet die enorme drukte op één dag en mijn kind krijgt op een ander moment nog kadootjes en er is meer aandacht voor elkaar. Ik vind niet dat mensen hun leven in hoeven richten naar verjaardagen van mensen om zich heen. Dan kan je nooit meer weg als je een grote familie hebt. En daarnaast als het inderdaad mensen zijn die jullie al een aantal keren gekwetst hebben etc zou ik niet teveel moeite doen. Vieren wanneer jij wilt, niet aanpassen. Je zoontje pakt het alvast goed op dat scheelt.
Hier vinden ze het toch echt jammer als opa en oma er niet bij zijn als we het vieren. Dit gebeurt helaas vaker maar dan komen ze erna nog met een cadeautje, nu zijn ze 1,5 week ervoor geweest met een cadeautje (t-shirt) maar het was mij (en mijn dochter) niet helemaal duidelijk dat dat hét cadeau is zeg maar en of ze erna nog komen voor haar verjaardag is me ook niet duidelijk. Weet nu al wel dat ik het later met mijn kleinkinderen anders ga doen . Zijn verder trouwens super opa en oma en schoonouders maar hier slaan ze de plank een beetje mis
Nee daar zouden ze bij mij ook niet zo blij van worden en ik zou het ook niet 2x vieren want dat is inderdaad alleen maar verwarrend. Ik bedoelde eigenlijk de verjaardag gewoon 2 weken later vieren zodat iedereen erbij kan zijn.
Ahh dat vind ik ook wel een beetje triest idd. Kijk dat voor een ander je kinderverjaardag niet zo belangrijk is maar voor een opa of oma.. nee ik kan me dat ook niet voorstellen..
Dan zoek je samen naar een andere datum toch? Mijn jongste is in de zomer jarig, dan kan ik mensen echt niet kwalijk nemen dat ze op vakantie gaan ook opa’s en oma’s niet.
Haha sorry was niet helemaal volledig in mijn bericht geloof ik, had het uiteindelijk alleen over opa en oma, zit een beetje hoog merk ik . Maar als ze klein zijn maakt een paar weken later niet uit, nu ze ouder zijn (oudste vooral) weten ze heel goed wanneer ze jarig zijn (in ons geval oudste altijd in de vakantie) en vindt ze 2 weken later vieren echt niet leuk. Dan is ze in ons geval dus ook alweer naar school, sporten weer begonnen, hartstikke druk dus. Terwijl het in de vakantie zo lekker jarig zijn is
Nee snap ik het maar in dit geval nemen oom en tante opa en oma mee. Zonder dat er ook maar iets naar ons gecommuniceerd is qua datum. Ik zou dat eerst overleggen als ik opa en oma mee neem rond neefje zijn verjaardag. Daar ligt denk ik meer ons punt merk ik. We zijn er zo goed als uit. We vieren zijn verjaardag op zondag en zijn kinderfeestje op zaterdag. Dit omdat er zo’n besef van jarig zijn is dat ik uitstellen niet leuk vind. We gaan nog even om de tafel met oma dus misschien dat we tot een andere optie komen. Met overleggen kom je denk eerder tot een oplossing dan elkaar gaan negeren en het niet bespreekbaar maken
@Een beetje offtopic: Mijn oudste zus doet nooit moeite om te komen bij mijn kinderen. Toen de jongste 6 werd, kwam er niemand (zij, man of 1 van de 3 kinderen). Een dag later troffen we elkaar bij een ander gelegenheid en toen waren ze er allemaal! Zo pijnlijk voor mij en mijn kleine meid! Niemand feliciteerde haar, gaf haar een cadeautje.....24 later.... Mijn hart brak!
Zo dat is echt heel lullig en pijnlijk... Mijn schoonzus kon niet op de verjaardag van mijn oudste komen want dat was op zaterdag en dan werkt ze. Prima, snap ik. Zagen elkaar een paar dagen ervoor (kerst) en toen zei ik, dan komen jullie een dag later ofzo. Geen reactie. Later die avond sprak mijn man haar nog en gaf ook aan dat ze een andere keer kon komen, ook geen reactie. Op de verjaardag zelf belde ze om 23:30, mijn oudste werd 10 en vindt het hartstikke leuk om gebeld te worden maar die sliep natuurlijk allang.