baby en snoep...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cybi, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nee dat doe ik niet, het is en blijft uiteindelijk de keuze van de ouders.[/QUOTE]

Dan zou je er al helemaal niet druk over moeten maken ;)

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Sorry hoor, maar ik zie iets in mijn directe omgeving gebeuren, dan mag ik daar toch iets van vinden?! Ik doe er toch verder niets mee? Snap je reactie niet helemaal...

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dan zou je er al helemaal niet druk over moeten maken ;)[/QUOTE]

Iedereen maakt zich toch wel eens druk om iets waar hij uiteindelijk niets over te zeggen heeft? ;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad

7. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Tja, ik geef mijn meisje elke dag diksap (water drinkt ze niet) en gaf ook fruithap (inmiddels eet ze wel vers fruit). En nu elke dag een danoontje, nu ze ouder is.

En volgens het CB is dat niet erg. Dik zal ze niet worden, ze zit op de onderste lijn van de groeicurve. En heeft net als mij gewoon de aanleg niet om dik te worden.

Ik vind dat ieder dat voor zich moet weten.

Een kennis van mij zei dat ze haar dochter een slokje baileys heeft gegeven (wel verdund met de ijsblokjes die gesmolten waren), omdat ze niet goed kon slapen :(. Nou dat vind ik echt te gek voor woorden!! En zo heb ik nog wel meer dingen. Maar ik zeg er nooit iets van. Als het echt kindermishandeling zou zijn zoals slaan of zo. Tja dat is natuurlijk heel iets anders.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb zelf ook zo'n hekel aan mensen die me wel weten te vertellen dat ik het helemaal fout doe met mijn kleine.
    Dus ik zou me hier zelf niet mee bemoeien en al helemaal niet op een forum zetten om mijn gelijk te halen.

9. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #49 NathalieD, 27 aug 2011
    Laatst bewerkt: 27 aug 2011
    Ja ik vind het wel kindermishandeling. Een kind van die leeftijd hoor je niet van die troep te geven. (en dan bedoel ik het snoep of chips, diksap kan geen kwaad). Wat jij doet is goed en gezond voor je kindje! Jayden krijgt precies hetzelfde als wat jij beschrijft over jou kindje. Van snoep en slagroomtaart groeit een kind niet. Want gezonde tussendoortjes en gezonde maaltijden wel! En vaak hebben die kinderen die op die leeftijd snoep krijgen ook van die witte gezichtjes.. Zo zielig.
    En tuurlijk, op een verjaardag een keer dat maakt niet uit. Jayden word morgen 1 jaar en krijgt ook zeker een paar hapjes mee van de taart!

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik kijk ook altijd met verbazing naar wat de kinderen van vrienden van ons naar binnen krijgen, we hebben allemaal kinderen in dzelfde leeftijd, maar die van ons eet verreweg het minste, ik vindt het niet nodig dat hij kennis maakt met snoep en dergelijke en zeker man en ik hebben beiden best moeite met ons gewicht en ons zoontje taalt niet naar snoep het enige wat hij heel af en toe krijgt en dan praat ik over thuis op verjaardagen niet eens is een bakje met 8-10 kaasknabbeltje die vindt hij heerlijk nou dat mag dan een enkele keer verder snoep helemaal niets het is hem weleens aangeboden maar hij kent het ook niet dus legt hij het weg,

ook als wij dingen op tafel hebben staan met een verjaardag of iets zal hij niets pakken om te snoepen tenzij wij het zelf aan hem geven hij krijgt dan een schaaltje met een plakje worst en een blokje kaas en daarna gaat hij weer spelen.
    rozijntjes ook maar sporadisch, koekjes heeft die nooit zin in daarentegen komt hij wel zelf met fruit aan

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

gefeliciteerd met jayden

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Als je je er zo druk overmaakt.. dan moet je het wel bespreekbaar maken,... kijk dat ik het zwaar overdreven vind ja nou ja.. zelf ben je vast ook geen heilig boontje ;) en krijgt de kleine vast ook wel eens wat wat ze igenlijk nog niet mogen..

kom zeg laat die mensen lekker leven en bepalen wat hun hun kleintje geven..

13. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Helemaal mee eens. Ik vind kindermishandeling dan weer te ver gaan. Maar een kindje van die leeftijd heeft die troep niet nodig. En buiten dat je mag inderdaad gewoon je mening over iets hebben. Iedereen heeft wel eens een mening over iets en doen daar verder niks mee. Dus ben het volledig met je eens.

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hmmm... Een moeilijke kwestie. Voor een verjaardag vind ik het niet zo erg, als ik zeker zou weten dat het vaak gebeurt zou ik er intern mijn vraagtekens bij zetten. Aan de andere kant houdt het CB natuurlijk ook een oogje in het zeil.

'Kindermishandeling' is, zoals je zelf al aangeeft, een groot woord in deze context. Erom janken zou ik ook niet doen, maar ik zou er wel treurig van worden.

Volgens mij doet ze dat niet, ze vraagt juist of ze nu overdrijft of niet.

15. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Dat het CB op tijd ingrijpt kan dan nog vies tegenvallen hoor ;) In het voorbeeld wat ik noemde zeiden wij op zijn leeftijd van 4 maanden al dat dit nooit goed kon gaan. Het kindje groeide zo ontzettend veel... Woog na een startgewicht van ca 3 kg met 4 mnd al 8.5 kg en met 12 maanden woog hij het dubbele. En toen pas greep het CB in :(

In tegenstelling tot hem hebben wij een ontzettend slank meisje... woog met 11 maanden slechts 7.5 kg! Maar ze volgt prachtig haar eigen lijntje die in het onderste deel van het gemiddelde van de curve ligt. En terwijl alles super gaat, ze goed en gezond eet en er nooit op- of aanmerkingen zijn, werd toch nog snel gezegd dat ze dagelijks best wel vette producten mag eten want 'dat kan ze best hebben' :( Ach ja... Ene oor in en andere uit.... ;)

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ja ze vraagt of ze overdrijft maar zodra wij zeggen dat ze overdrijft dan vind ze dat niet want het is toch kindermishandeling ;) dus ja dan vraag je niet dan zeg je gewoon ik vind dit punt..

17. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Dat is niet helemaal waar. In dit geval is kindermishandeling inderdaad misschien een groot woord en misschien overdreven, dat heb ik ook gezegd hoor.
    Alleen als je over 10/15 jaar kijkt en er zit een tiener op de bank die rond de 100 kilo is, dan vind ik het idd wel kindermishandeling. Maar dan is het nog steeds een mening hoor!;)

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hey cybi
    Niet om je aan tevallen hoor ;)
    Maar ben het wel een beetje eens met lautjuhh.
    Het komt bij mij ook zo een beetje over.
    Want je vraagt idd of wij vinden dat je overdrijft.
    Veel mensen hier zeggen van wel.
    Maar dan zeg je toch weer het zelfde hoe jij het ziet.
    En dat is prima hoor,begrijp me niet verkeerd.
    Maar dan kun je denk beter niet vragen wat andere er van vinden maar gewoon zeggen ik wil even mijn ei kwij oid ;)

19. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Nou mishandeling is het niet in mijn ogen maar vind het wel teveel als dat kindje elke dag maar wat lekkers krijgt.
    En niet echt verantwoord.

Hier krijgt dochter weleens wat lekkers maar niet vaak en ook als we op verjaardag zijn krijgt ze misschien wat chippies (niet met 11mnd) pas sinds een tijdje eigenlijk.
    Eigen taartje krijgt ze ook niet maar gewoon paar hapjes van ons en ik hou er ook niet van als anderen haar voeren daar zeg ik dan ook wel wat van.
    Ze mag ook niet continu van tafel snaaien, zowel thuis als ergens op visite niet kinderen kunnen zich toch vaak niet in houden en dan gaat het aan 1 stuk door en dat moet je ze afleren.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Uh.. wil je wel goed quoten.. nu staat mijn naam bij een stukje wat ik echt niet geschreven heb!

Deel Deze Pagina