baby en snoep...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cybi, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

sorry maar hier lees ik toch echt dat je dat wel kindermishandeling vind, sorry... ik kan het helemaal verkeerd lezen en begrijpen

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kinderen van kennissen van me eten ook heel ongezond, ik vind dat wel heel moeilijk om te zien, en ik weet ook dat het dagelijks zo gaat en dat het dus geen speciale gelegenheden zijn waarop ze zo eten. En dan heb ik het over dagelijks cola drinken 's middags en 's avonds, over iedere middag een bakje chips, 's avonds ging eigenlijk altijd de friteuse aan voor wat kipnuggets en frietjes (moeders vindt dat 'aardappels en vlees'). En toen was de jongste 1,5 en die at dat dus gewoon allemaal. Het ergste vond ik nog wel dat dat jochie een keer plakjes komkommer aan het eten was, echt aan het smúllen, en toen zei z'n moeder dat hij ook kip moest eten (die gefrituurde rommel dus)... laat dat jongetje lekker van z'n groentes genieten?!
    Ik vind het echt heel moeilijk om daar niets van te zeggen, maar ik vind niet dat het iets is waar ík iets over zou moeten zeggen (dat vind ik bv de taak van naaste familie). Het breekt wel echt m'n hart hoor... Ook gingen we eens met ze naar de dierentuin, mijn man en ik hadden lunchpakketjes bij ons met belegde broodjes etc, maar die kinderen kregen als lunch suikerwafels en cola... en later ook nog weer een hele berg frietjes etc. Prima dat het op zo'n dag speciaal is en je dus wat extra's geeft, maar ik zou nooit de lunch vervangen door koeken en cola. Zeker niet bij kinderen onder de 4!

Nog een iets erger geval: een nichtje van me kreeg als baby - echt een paar maandjes oud - yoghi-drink en chocomel uit de fles. En als eerste hapje kreeg ze huzarensalade... Pff, gelukkig werd er toen wel ingegrepen, want dát was wel echt kindermishandeling (ze leefde dus met 6 maanden puur op huzarensalade en flessen yoghi en chocomel en was voor haar leeftijd ook écht flink).

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Er is in dit topic al een paar keer iets fout gegaan met quoten, viel mij ook al op, maar dat even off-topic

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Het klopt ook dat ik dat in mijn eerste bericht heb gezegd, maar ik heb toch verderop in mijn reacties ook al gezegd dat dat misschien wel een heel groot woord is om het kindermishandeling te noemen? :(

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Moelijk hoor, aan de ene kant wil je er iets van zeggen maar aan de andere kant... het is niet jouw kind. Snap heel goed het dillema, je maakt je toch zorgen om zo'n kleintje.

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Jammer dan het zo overkomt, voel me ook niet echt helemaal begrepen. Ben benieuwd wat de reacties waren geweest als ik dat ene woordje 'kindermishandeling' niet had gebruikt ;)
    Het is in ieder geval duidelijk dat veel mensen er echt anders over denken, iedereen doet het anders bij zijn kinderen. En ik denk dat ik met mijn eigen kindje er tussenin zit. Ik onthou haar niet alles maar wil haar wel met mate laten genieten.
    Het was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te starten met een wat ongelukkige woordkeuze....

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Cybi; ik ben het deels wel met je eens hoor, behalve dat kindermishandeling dan (ja, ik noem het nog even een keer :p;))

Je geeft zelf ook al aan dat die kindjes dat niet alleen op verjaardagen krijgen, maar met grote regelmaat/dagelijks. Ook ik vind dat niet normaal hoor! Geef dan een reepje komkommer of banaan ofzo. Daar zal zo'n kindje ook gelukkig mee zijn (nu niet meer waarschijnlijk omdat ze andere dingen gewend zijn) Een verjaardag vind ik idd iets anders, maar dagelijks vind ook ik niet normaal.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik reageer op je begin post, de andere reacties heb ik niet eens gelezen, sorry

9. adi

adi Niet meer actief

Kindermishandeling vind ik het niet (maar lees dat je het truggedraaid hebt), maar ik zie het in mijn omgving ook dagelijks hoor.

Mijn kinderen worden ronduit zielig gevonden want ze hebben met ruim 2 jaar, maar 1x in hun leven een waterijsje geproeft, en dat was op het kdv.

Maar, wij hebben vrienden die met 6 maanden (!), pindaflips geven, met 8 maanden gewone chips, taart en alles wat ze maar tegenkomen. En kinderen die idd niks anders drinken dan sap (net zo erg).

Tja, het zij zo, ik ben opgehouden met me drukmaken daarover

10. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Geeft niets! Dan snap ik je reactie!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Onze vrienden geven hun kindjes ook al heel vroeg snoepgoed. Ik begrijp niet waarom een kind van 10 maanden slagroomtaart gevoerd moet worden, écht niet.
    Maar ja ik snap ook niets van mijn buurvrouw die overal kaas overheen stooit ("hij eet álles") bij haar 11 maanden oude baby en zij begrijpen niet dat ik 6 maanden alleen melk heb gegeven (zélfs geen papfles?!) en mijn schoonvader heeft al eens (ongevraagd lijkt me duidelijk) chocolade-ijs op mijn drie maanden oude babys lippen gesmeerd (kind keek hem niet begrijpend aan) en boontjes weggepakt en meloen gegeven bij het avondeten ("Hier dat is veel lekkerder").

Ik vraag niet om begrip van anderen, laat me alsjeblieft doen wat wij willen, maar kan em net als jij idd wel verbazen over de keuzes van anderen (en zij dus over die van mij).

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dat vind ik ook echt heel erg; mensen die een klein kind iets geven zonder het aan de ouders te vragen, dus gewoon ineens een stuk taart of ijs ofzo, terwijl je dat als ouder nog helemaal niet wil. Een tante van me gaf het kindje van mijn zus gewoon een flinke hap oliebol, super vettig en zoet, terwijl hij dus net broodkorstjes aan het kauwen was en niets gewend was, al helemaal niet zoiets vettigs.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat jij wel erg extreem bent, maar een kind van 11 maanden dat standaard dat de hele dag door krijgt, dat is idd niet gezond.
    Maar hoe zeker ben je daarvan? Zijn dat feiten, of is dat jouw interpretatie?

Hier vanaf die leeftijd ook echt wel af en toe andere lekkere dingen dan de verantwoorde babysnacks, als we op een feestje ofzo waren. Thuis doorgaans niet, tenzij een verjaardag ofzo. Maar af en toe even iets onverantwoords is eigenlijk juist heel gezond, omdat je je kind daarmee leert dat snoepen met mate de beste manier van snoepen is.
    Kids die nooit wat krijgen, die gaan later vaak juist uit de band springen en zich te goed doen aan van alles en hebben dat dan totaal niet onder controle...

14. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    mee eens!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Natuurlijk, maar vanaf wanneer?
    Mijn omgeving probeert Ratababy vanalles te slijten, van gewone ranja tot 'grote-mensen' koeken aan toe. (En wanneer ik dan aangeef dat hij dat nog niet mag zeggen "ahh arme jij, mama eet chips en jij krijgt NIKS??").
    Maar het kind is amper negen maanden oud en kent nog niet eens alle groenten en fruit wat we hem willen geven. Moet hij dan al kennis maken met koek en snoep? Ik vind van niet!

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vind dat best overdreven ja.

Niet dat ik bovenstaande goed praat, maar tegenwoordig slaan veel moeder best door. Tenminste dat vind ik dan weer :)

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Als dat kindje, iedere dag slagroomtaart krijgt, koeken etc. zou het zeker niet goed voor het kindje zijn.

Ik vind wel goed dat je kinderen met div smaken moet kennis laten maken! Esmée krijgt ook een klein beetje slagroom als ik gebak eet (LEES; op de achterkant van een koffielepeltje een beetje slagroom). 's middags als tussendoortje krijgt ze iedere x wat anders, zon babykoekje,lange vinger, vers fruit, PAAR nibb-its (5 ofzo) stukje vis etc. maar als ze bv iets zoets te "snoepen" krijgt bv lange vinger, krijgt ze daar water bij.. bij fruit krijgt ze dan bv thee.. zo probeer ik het niet te zoet te maken.. verder drinkt ze 2 flessen voeding en 1 beker koemelk.

maar zoals ik al zei vind ik wel dat je kinderen AF EN TOE wat te snoepen mag geven.. ze moeten toch ook ergens hun energie vandaag halen?

18. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Het ligt er inderdaad aan vanaf wanneer dat ben ik met je eens. Mijn meisje is nog net geen 8 maanden en ik krijg die opmerkingen al. Agh kijk der kijken geef haar ook wat, dit is zielig voor haar. Ehh... NEE! Ze heeft nog heel der leventje om dat soort dingen te ontdekken. Waarom nu terwijl het nog helemaal niet goed is?! Dus ik zeg in dat geval ook dat koek en snoep wel iets later kunnen.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heb niet alle reacties gelezen.

Over kindermishandeling; in dit geval durf ik daar niks over te zeggen. Maar ik ben wel van mening dat als je kind obees (lees: gevaarlijk dik) is door toedoen van de ouders, er sprake is van een vorm van kindermishandeling, daar de gezondheid van het kind hier ernstig onder lijd.

Over voeding; mijn dochter heeft onder het jaar niks anders gehad dan verantwoorde tussendoortjes zoals fruit, volkoren soepstengels e.d. Ook geen babykoekjes met toegevoegd suiker. Op haar verjaardag at ze voor het eerst taart en na haar eerste verjaardag mocht ze bij bijzonderheden een paar hapjes mee-eten van ons (taart/chips e.d.). Thuis krijgt ze tot op heden nooit taart en chips oid. Ook geen cake of koeken. Ik eet dit zelf ook niet. Vanaf anderhalf jr at ze weleens friet mee. Nu, na haar tweede krijgt ze haar eigen stukje taart en nog steeds alleen lekkers bij bijzonderheden. Ook geen zoete toetjes e.d.

Dus ik denk dat ik ook best strict ben en daarin begrijp ik je zeker!

20. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Oh excuse me ;)
    Heeft te maken met het berichtje van de persoon die ik aan het quoten was... in dat berichtje stond nog

Deel Deze Pagina