Persoonlijk gezegd is het niet alleen de oude generatie die de hele op of aanmerkingen heeft. Zijn ik zat moeders van deze generatie die ook elke moeten zeggen ik dit zo of ik deo dit niet en verwachten dat je met ze mee doet. Dus ben het daar eerlijk gezegd niet mee eens.
Ach, ik zou van jou nu precies hetzelfde kunnen vinden. @ TS: ik zou ook verbaasd staan te kijken, maar ik zou er niets van zeggen. Het is mijn kind niet en zoetigheid geven zie ik niet direct als mishandeling. Dus ze doen maar. Ik moet zeggen dat ik met de jongste wel makkelijker ben dan met de oudste (waar ik bij de oudste tot 1 jaar strikt zout vermeed, heeft mijn jongste een keer wat hapjes nasi inclusief kruiden op). Maar snoep koop ik voor mijn oudste nog niet eens, al krijgt hij op verjaardagen wel "wat de pot schaft" omdat ik er met zijn leeftijd niet meer heel moeilijk over ga zitten doen.
Ja dat weet ik , ik hoor ook wel van hoe en wat ik beter kan doen, net als met rijstebloem/papfles enz.(die van mij krijgt tot 6 maanden gewoon flesvoeding zonder toevoeging van rijstebloem of wat anders vanwege allergieen in de fam.) maar had het meer over dat suikerwater en hoe ze het vroeger deden, en dat het geen kwaad kan enz.
Mmmm apart ik vraag me af op basis van wat? Ik heb het over moeders in mijn omgeving die ik goed ken, niet over iemand die ik niet ken op een forum
Ik vind die discussies over eten altijd zo vermoeiend. Laat ieder toch gewoon in zijn waarde denk ik dan. Ik heb vaak discussies met mijn vader. Toen mijn dochter nog jonger was dan 1/1,5 jaar wilde hij haar vaak smaken laten proeven. Nou geen problemen mee maar wel als dat volle theelepels waren tijdens het lunchen. Dan wilde hij haar een lepel stroop, jam, etc geven terwijl ik het veel belangrijker vond dat ze gewoon haar boterham at. Elke keer weer opnieuw die discussie met mijn vader als ik daar at dat ik dat liever nog niet had. Nu heb ik weer een zoontje van 4 maanden en zal dat straks weer opnieuw beginnen. Ook vond hij het onzin dat ik nog geen honing wilde geven voor het 1e jaar omdat dit gevaarlijk kan zijn. Gelukkig deed hij het niet maar hij liet wel elke keer blijken dat je dan net zo goed niks meer kon geven. Ook met zoete drankjes en snoep, ik moet me altijd verdedigen omdat ik gewoon gezond wilde zijn voor mijn kind. En echt waar, ze geniet nog altijd (nu ruim 2 jaar) heel erg van een rijstewafel. Gelukkig heb ik dat nu niet meer zo hoor, nu ze wat ouders is, maar nog altijd krijgt ze niet veel snoep omdat ze daar helemaal nog niet zoveel behoefte aan heeft. Oja laatst wilde mijn zus mijn zoontje van 3 maanden, slagroom laten proeven, nou toen greep ik toch wel even in hoor!!